Toon posts:

925XE mobo + P4 560J + DDR2-533, mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi ,

... een vraag waar ik nog niet helemaal uit kom.

Ik ga binnenkort over op nieuw. IK heb zo ongeveer alle tests gelezen die er over de 925 X en de 925 XE te krijgen zijn. De 925XE heeft een 1066 FSB, en die kan ook tot 667Mhz DDR 2 geheugen aan, waar de 925 X wat lager blijft steken.

Uit die testen kwam ook dat het pas zin heeft met DDR2 geheugen aan de slag te gaan ( of omdat het moet ) als de Mhzen hoger liggen, dus de 667 Mhz versie lijkt me beter dan de 925X dus....

Als ik nou NIET de P4 Extreme Edition 3.45 op 1066 FSB koop omdat die in verhouding TE duur is, maar de 560 J op 3.6 Ghz , met een FSB van 800 , lukt het me dan ook om het DDR 2 geheugen op 667 Mhz te laten draaien of gaat dat niet ... ??

de FSB van het gegeugen staat dan toch op 533 Mhz ..., en dat dual bank is toch 1066 ... , dus een EE zou mooi zijn . maar hoe zit het nu met een 800 FSB P4 ... ?

Thanx ;)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Je kan je mem out of sync met je FSB draaien, dan moet je chipset dit opvangen, dit levert bijna nooit prestatiewinst op. Je kan echter wel gewoon DDR2 533 MHz pakken en dan je P4 op een FSB van 800MHz laten draaien (of proberen te oc'en naar een 1066MHz FSB >:) )

Dus het kan wel wat je wil, maar het wordt denk ik niet sneller ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Hi ,

Thanx voor de INFO ;)

Ik had net gelezen dat de 'J' versie ( op tweakers)... makkelijker te overklokken is , en dus leek het me wel interressant om dat uit te proberen, met een ASUS 925 XE mobo.

Als dat zou lukken dan heeft het wat meer zin ...., en sowieso voor een evt. later 1066 FSB Proc upgrade lijkt het me toch ook weer zinvoller dan die 925 X chipset.

Zolang het maar compatible is ;)....lijkt het me toch niet zo verkeerd...

ciao