er zit een displaytje op me moederbord (abit aa8 3rd eye) en die geeft dus codes aan. in boekje wat er bij zit kan je zien wat die codes beteken, alleen krijg nu een code die niet in boekje staat (op zich geen probleem) en ben gwoon nieuwschierig wat ie mij probeert te vertellen. iemand idee waar ik die overige codes kan vinden? (heb al website van abit gecheckt maar daar zeggen ze er niets over)
Verwijderd
Welke code is dit? Wel handig om te weten, en welk bios zit erin ( award/ami phoenix o.i.d.)
display zegt 'E0' bios weet'k niet, maar display zit op zo'n guru chipje aangesloten die alles monitored, volgens boekje buiten de bios om.
Verwijderd
als het een award bios is
betekent 'E0': Onboard diskette controller (if any) is initialized. Compressed recovery code is uncompressed at F000:0000 in shadow RAM. Give control to recovery code at F000 in shadow RAM. Initialize interrupt vector tables, system timer, DMA controller, and interrupt controller
als het een ami bios is (v8)
betekent 'E0' initialize the floppy controller in the super I/O. Some intterrupt vectors are initialized. DMA controller is initialized 8359 interrupt controller is initialized. L1 is enabled
http://www.unicore.com/techsupport/award/AMIBIOS-codes.pdf
ofwel ong hetzelfde.
iig als je geen problemen ondervind is er nix aan de hand. Na het booten zou het displaytje eigenlijk FF moeten aangeven. Ofwel hij is volledig door zijn bootsequence heengekomen.
betekent 'E0': Onboard diskette controller (if any) is initialized. Compressed recovery code is uncompressed at F000:0000 in shadow RAM. Give control to recovery code at F000 in shadow RAM. Initialize interrupt vector tables, system timer, DMA controller, and interrupt controller
als het een ami bios is (v8)
betekent 'E0' initialize the floppy controller in the super I/O. Some intterrupt vectors are initialized. DMA controller is initialized 8359 interrupt controller is initialized. L1 is enabled
http://www.unicore.com/techsupport/award/AMIBIOS-codes.pdf
ofwel ong hetzelfde.
iig als je geen problemen ondervind is er nix aan de hand. Na het booten zou het displaytje eigenlijk FF moeten aangeven. Ofwel hij is volledig door zijn bootsequence heengekomen.
edit:
p.s. ik zie net dat er een award bios op je mobo zit
p.s. ik zie net dat er een award bios op je mobo zit
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2004 12:35 ]
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Zonder ram krijg je geen beeldVerwijderd schreef op 03 november 2004 @ 12:38:
en stel hij boot niet volledig maar blijft op EO staan... kan dat aan ontbrekend ram liggen?
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Sim-pel: Je kan _niets_ zonder ram.Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 12:40:
ja dat heb ik gemerkt, maar'k moet iets doen terwijl ik op me ram zit te wachten....
Dus zet die PC nou maar uit
Iig niet topics openen op GoT waarbij je er zelf achter kan komen wat er aan de hand is. Ook deze gaat net als je VBtopic dus dicht. Wacht gewoon geduldig tot je je ram binnen hebtVerwijderd schreef op 03 november 2004 @ 12:40:
ja dat heb ik gemerkt, maar'k moet iets doen terwijl ik op me ram zit te wachten....
Dude, GoT is een forum voor de gevorderde computergebruiker dat minimaal over inzet, inzicht en researchvermogen beschikt. En daarnaast het liefst ook enige basiskennis. Helaas zie ik geen van allen bij jou terug.
De topictitel slaat nergens op en de topicstart is verre van compleet. Je hebt het over een foutcode, maar nergens vertel je om wat voor een foutcode het gaat
Ook kunnen we nergens uit de topicstart opmaken of je ook maar iets hebt uitgezocht met betrekking tot de vraagstelling. Je had bijvoorbeeld Google kunnen gebruiken.
Dat een computer niet wil opstarten zonder geheugen is overigens niets anders dan logisch. Waar moet de CPU haar berekeningen dan kwijt? Waar moeten de libraries van het OS dan gelaten worden? etcetera.
Ook is het volkomen knudde om in schijnbare paniek topics te openen over het feit dat je computer niet werkt, terwijl deze incompleet is
Wacht gewoon geduldig af tot je PC compleet is in plaats van om handjes te zoeken zodat deze jouw handje kunnen vasthouden. En dan nog, mocht je PC uiteindelijk niet werken, dan is het de bedoeling dat je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorneemt. Deze kun je vinden via de FAQ en het Beleid van dit subforum, welke beiden verplicht leesvoer zijn eer je überhaupt een topic of een reactie in een subforum wil plaatsen 
Aangezien je hier relatief nieuw bent en gelijk de mist ingaat qua het gebruik van GoT, raad ik je vriendelijk aan om de [faq]registratievoorwaarden[/] alsnog rustig en serieus te doornemen, incluis alle onderliggende linkjes. Zodoende kun je jezelf een beter beeld verschaffen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten
De topictitel slaat nergens op en de topicstart is verre van compleet. Je hebt het over een foutcode, maar nergens vertel je om wat voor een foutcode het gaat
Dat een computer niet wil opstarten zonder geheugen is overigens niets anders dan logisch. Waar moet de CPU haar berekeningen dan kwijt? Waar moeten de libraries van het OS dan gelaten worden? etcetera.
Ook is het volkomen knudde om in schijnbare paniek topics te openen over het feit dat je computer niet werkt, terwijl deze incompleet is
Aangezien je hier relatief nieuw bent en gelijk de mist ingaat qua het gebruik van GoT, raad ik je vriendelijk aan om de [faq]registratievoorwaarden[/] alsnog rustig en serieus te doornemen, incluis alle onderliggende linkjes. Zodoende kun je jezelf een beter beeld verschaffen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten
[ Voor 23% gewijzigd door BalusC op 03-11-2004 12:48 ]
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()