[WXP] Installeren op LX-chipset mobo, niet te booten van CD

Pagina: 1
Acties:

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-08 16:25
Ik wil dus WXP installeren op een moederbord met een LX-chipset (precieze type onbekend) en 2 cd-spelers. In de BIOS bestaat de optie boot from:

CDROM, C, A

geselecteerd. Toch start hij NIET op van de XP CD-rom. De XP CD-rom is een CD-RW waarop een XP Professional is geslipstreamed met SP2 (studentenlicentie).

Verder wat puntjes:
* In Windows is deze CD gewoon te lezen (oude windows xp installatie)
* Er zitten 2 CD-romspelers in, met beide doet hij het niet

Iemand?

Verwijderd

Heb je de CD al in een andere computer geprobeerd?

Zijn het oude CD-ROM drives? Misschien zijn ze te brak om het bootgedeelte te lezen?)

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-08 16:25
CD werkt perfect in mijn eigen PC

De cd-spelers zijn een 32x aopen drive, je kent ze wel, en een of andere gare 8x cd-brander. Is dat te oud?

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:18
goede kans dat ze te oud zij ja..

Verwijderd

Nee die zijn niet te oud. Je CD-ROM drive is eigenlijk nooit te oud. Maar ze kunnen na jarenlange dienst wel brak worden en er langer over doen om je files te vinden.

Zelf heb ik alleen wel nare ervaringen met A-Open CD-ROM drives, maar dat terzijde.

Doen andere boot-cd's het ook niet in je systeem?

Verwijderd

Uit persoonlijke ervaring kan ik je melden dat oudere cdrom drives wel 'ns problemen hebben met recente cd-rw's, als ik dan hetzelfde iso'tje op een cdr zet, is het probleem over...

Verwijderd

Smart Boot Manager gebruiken? deze bevat een eigen 'boot-van-cdrom' software die je dan gebruikt ipv de BIOS 'boot-van-cd' software.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:26
Rudy_V schreef op 03 november 2004 @ 12:10:
Ik wil dus WXP installeren op een moederbord met een LX-chipset (precieze type onbekend) en 2 cd-spelers. In de BIOS bestaat de optie boot from:

CDROM, C, A

geselecteerd. Toch start hij NIET op van de XP CD-rom. De XP CD-rom is een CD-RW waarop een XP Professional is geslipstreamed met SP2 (studentenlicentie).

Verder wat puntjes:
* In Windows is deze CD gewoon te lezen (oude windows xp installatie)
* Er zitten 2 CD-romspelers in, met beide doet hij het niet

Iemand?
Heb je de geslipsteamde cd wel weer bootable gemaakt ?
Pagina: 1