ET: 2.5 als het dan zo moet?

Pagina: 1
Acties:
  • 992 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:59

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
(jarig!)
Nou snap ik er echt niks meer van?

Dus als het er een echt op aankomt en serieus word gaat het topic ook weer dicht? Zonder een rechtmatige discussie of reactie?
RTCW: ET

Ach ja, ik ga m'n mail maar vast lezen, die ik nu ongetwijfelt krijg na deze opening...

Ofwel een bevestiging van het topic hierboven, begin nooit over regels en mods, want die zijn heilig kennelijk op GoT, en niet de mening van de gebruikers van GoT?

De reacties zoals van Maverick zijn bijv. precies die dingen waarom het hier te vaak foutloopt op GoT.

I rest my case...

[ Voor 14% gewijzigd door Shaggy op 03-11-2004 12:08 ]

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:15

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Heb je de reactie van momania al gezien dan? :)
momania in "RTCW: ET"

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:13

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

je mail hoef je voorlopig niet te lezen als je verwacht hier een waarschuwing voor te ontvangen, maar ik kan je aanraden wel een beetje geduld te tonen, en ook af te wachten wat er gaat gebeuren met dat topic..

Het is zeker zo dat de SGD-mods absoluut moeite willen doen om ruimte te bieden aan gebruikers om over games te discussieren, maar in dit geval was het misbruik enigszins uit de hand gelopen, werd er volledig offtopic geslowchat en dan moeten ze ingrijpen.

Aan jullie als gebruikers is nu de vraag om een beetje geduld te tonen en te wachten hoed de SGD-mods dit oplossen..
zou dat lukken?

Overigens, dat vorige topic ging ook snel op slot omdat er een erg negatieve stemming naar elkaar toe ontstond...
verder is het tevens zo dat er hier weinig te discussieren valt, aangezien de SGD-mods voorlopig zelf bezig zijn met overleg.

Natuurlijk kun je dan wel hier je onvrede laten blijken, maar mogelijk doe je je daarmee meer kwaad dan goed, en maak je eerder de situatie erger, als je uit boosheid dingen gaat posten waar je misschien heel wat pragmatischer over denkt als over een tijdje gewoon weer een RTCW:ET-topic loopt.

[ Voor 32% gewijzigd door RM-rf op 03-11-2004 12:15 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik wil er best een open discussie over hebben, maar ik ben bang dat de belangen te veel uit elkaar liggen. De reden dat ET topic zo goed loopt is dat de xs4all en nederlandse scene daar een beetje samenklit en juist af en toe offtopic gaat. Deze cocktail werkt al 8 delen lang prima. Niemand behalve de SGD moderators klaagt daarover. Die paar keer dat bv een _Fonz (niet om per se te wijzen) weer es screenies plaatst met scores en erover blaat werkt de zelfregulatie ook wel. De meeste jongens daar kent elkaar uit de ET scene en zijn ver in de twintig of over de dertig. Uiteraard wensen we dan niet als pubers behandelt te worden. Omdat ik het topic miste heb ik (tijdelijk?) een vervangend topic opgezet (http://got.bb4e.nl). Niet met de intentie om te flamen/na te trappen, maar om onderdak te bieden. Binnen 24 uur 5 paginas tekst lijkt me voldoende draagvlak. De ET scene is al krimpende en laten we dan vooral niet al strohalmen afkappen. Ik snap namelijk niet goed wat het echte punt nu is. Off topic gaan is altijd een lastig iets. Maar in dit geval zie ik er geen kwaad in. Doe ons anders ook eens voorbeelden want er heerst ook veel ongeloof/onbegrip op welke posts (al dan niet gedelete) de boel nu weer dichtgegaan is. Ik gok dat bij heropening het binnen paar weken in jullie ogen weer 'fout' gaat. Onvermijdelijk. Nogmaals, dit is geen ordinaire welles nietes gebeuren maar iets waar een structurele wig lijkt te staan tussen de GoT policy enerzijds en de wensen voor dit specifieke topic anderszijds. My 2 cents. (altijd welkom op ventrilo/teamspeak/mail/msn/IRC of het forum got.bb4e.nl)

update: RTCW: ET
laten we er nou geen ordinaire show van maken. Maar 1 essentieel punt valt me op. Ik heb nog geen (of misschien 1 over het hoofd gezien) gebruiker van het ET topic horen klagen over offtopics of het posten van settings. Het spel bestaat al weer (inc RTW) x aantal jaren en ja dan krijg je of detaildiscussies (config tweaks) of off topic dingen. Om alles te splitsen in ET: huiskamer ET:settings ET:algemeen etc is niet genoeg draagvlak voor.

[ Voor 15% gewijzigd door Jazzper op 03-11-2004 12:24 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
psst ik had gisteren tegen Jazzper gezegt dat ik over een paar dagen afkoelperiode een goed onderbouwd LA topic wilde openen. Moeten jullie niet nu al LA spammen met topics :P

En nee, ik verwacht niet dat het topic op GoT ooit nog open gaat d.mv. een LA topic totdat de volgende enemy terriotry / return to caste wolfenstein er aan komt. Maar ik vind wel dat er over het sluiten enzo gesproken moet worden.

Wat ik wel graag zou willen weten waarom het zo'n probleem was om af en toe een aantal kleine offtopic posts er tussen te hebben. Want er stonden genoeg relevante topics tussen (hoewel het verschil voor een buitenstaander misschien wat lastig is te onderscheiden). Bij andere grote game topics heb je dat waarschijnlijk ook? (diablo 2 topic ofzo).

Persoonlijk denk ik dat veel bezoekers van het topic zich voelden alsof ze door modbreaks e.d. als kleine kinderen werden behandeld terwijl de gemiddelde leeftijd ver in de twintig ligt. En door die frictie onderstond er onbegrip en dat ging van kwaat tot erger.

[ Voor 54% gewijzigd door Infinitive op 03-11-2004 12:36 ]

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Jazzper schreef op 03 november 2004 @ 12:19:
ik wil er best een open discussie over hebben, maar ik ben bang dat de belangen te veel uit elkaar liggen. De reden dat ET topic zo goed loopt is dat de xs4all en nederlandse scene daar een beetje samenklit en juist af en toe offtopic gaat. Deze cocktail werkt al 8 delen lang prima. Niemand behalve de SGD moderators klaagt daarover.
Niet helemaal waar..
SGD is een onderdeel van GoT en het is best normaal dat de algemene regels op GoT ook gewoon gelden binnen SGD, en het is aan de mods om er ook op te letten dat een bepaald topic niet verwordt tot vrijstaat.

Natuurlijk is het positief dat er een kleine sub-community ontstaat, die elkaar treft en zelf-regulerend werkt,
maar het is wel degelijk een beetje de vraag in hoeverre er dan nog een band met GoT an sich is, of dat je daan een soort van eigen huiskamer creeert, die verder geen relatie meer tot het spel heeft, behalve dat de meeste mensen elkaar uit die scene kennen...

Er is natuurlijk geen dwang voor GoT om daartoe ook de faciliteiten te leveren:
Maar aan de andere kant vind ik je post best een punt hebben en ik vind het ook best iets waardevols om samen te kijken of er op GoT wel ruimte voor te vinden is, of in ieder geval duidelijkheid ook te krijgen hoe om te gaan met zulke subgemeenschappen in het Speielerij discussie-forum.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

de faciliteiten voor de scene zijn het spel zelf in online pubs en dergelijke, matches via clanbase en chat via irc. Dat willen we ook niet. Ik gok dat toch echt veruit de meeste posts gewoon over het tweaken van settings, crashes, spelvaardigheden e.d. gaan. Regels als clangeouwehoer enzo worden ook keurig in acht genomen. Dat er een zekere mate van huiskamereffect is valt niet te ontkennen. Of dit vervolgens onderdrukt moet worden is een tweede. Straks zitten we in de huiskamer en komt er een technische vraag... Moet die zeker weer op apart topic in SGD.

die verder geen relatie meer tot het spel heeft Volgens mij ging het 0x over de film van Paris Hilton of hoe je een auto opvoert, maar altijd gerelateerd aan ET. Ik ben ook best benieuwd hoe het met andere grote en evt iets oudere spellen gaat. Kan me niet voorstellen dat dat zo onwijs afwijkt van het onze. Nogmaals: domme showofs met screenies mag en moet je misschien wel aanpakken (persoonlijk boeit het me niet zo tbh) maar de overige zaken.. ach. En de band met GoT.. de helft speelt met GoT tag in zijn naam. Lijkt me duidelijk. Het is iets waar je trots op bent (WAS???) en dat wordt ruw weg afgesneden.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
(jarig!)
Ik wou nog even een reactie geven op het eeuwig aanwezige stukje tekst "Pak dan IRC/MSN"

Natuurlijk is GoT geen chatforum, punt. Maar erg veel Nederlandse alternatieven ( onpartijdig ) zijn er niet buiten bepaalde clan-sites.

Het principe van slow-chat is imo juist erg fijn en handig. Ik denk dat de meeste die roepen van IRC etc. zelf de mogelijkheid hebben om de gehele dag achter een computer te zitten, en voor hun is IRC en MSN idd een goed alternatief. Vele mensen die deze mogelijkheid niet hebben zoals ikzelf, hebben dus aan MSN en IRC geen goed alternatief.

Ik wil best meer mensen toevoegen aan MSN, of een IRC kanaal connecten, maar om 75 spelers erbij te krijgen, en te connecten midden in een IRC discussie, is niet echt een geweldige optie natuurlijk. Als ik thuiskom van mijn werk zie ik niet wat er op IRC is gezegt op gepost tijdens mijn off-line tijd, evenals MSN.

Ik snap de redenatie hierachter perfect, en respecteer dit ook ( meestal ;) ) maar wat voor alternatieven zijn er voor diegene die dus niet 24/7 achter hun TFT zitten?

Wat is er fijner dan thuiskomen, GoT aanzetten, en kijken wat er voor nieuws, mededelingen of tips zijn? Al dan niet off-topic.

En echt off-topic gepraat komt er weinig voor. Zaken als "wie komt er vanavond op de xs,elite, bb4e, lot servers spelen? Jullie wel he Piet en Henk?", en dingen als "och, die =LoT=eikel is me toch een l*l hé Jan?" Komen eigenlijk niet voor. ( door het zelfregulerende gehalte ) dus zover word er niet echt off-topic gegaan denk ik. Vooral omdat de meeste uit de ET scene elkaar wel op één of andere manier kennen, en je jezelf, je clan niet voor schut wilt zetten. ( uitzonderingen daargelaten natuurlijk! )

Ik hoop dat de Mods dit standpunt onzerzijds ook kunnen begrijpen, en hiervoor eventueel kunnen/willen samenwerken om een eventuele oplossing te kunnen creëren waarmee iedereen kan leven, zonder dat dit topic gedoemd word, evenals een kleine maar hechte club ET spelers op GoT.

[ Voor 6% gewijzigd door Shaggy op 03-11-2004 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:17
Ik ga niet geheel inhoudelijk in op bovenstaande reacties, en het vorig LA topic, maar ik zal hier even kort toelichten waarom het RTCW: ET topic is dichtgegaan, evenals het vervolgtopic.

Het RTCW: ET (deel 8) is gesloten, omdat het geheel steeds meer verzande in een offtopic geheel waar een groot aantal van de posts niet meer interessant waren om te lezen voor buitenstaanders. Zo nu en dan kwam er een post tussen door die wel nuttig en interessant is om te lezen, maar hier werd snel genoeg weer afbraak aan gedaan door offtopic geneuzel.
Uiteindelijk is dit ons op gaan vallen en zijn er diverse edits uitgevoerd, en is uiteindelijk de topicwarning ingeschakeld. Dit heeft korte tijd gewerkt totdat men weer in het oude patroon verviel. Uiteindelijk zijn er diverse modbreaks uitgevoerd, wat ook maar weer een tijdje gewerkt heeft. Tenslotte hebben we de topicwarning nogmaals aangepast, maar dit haalde helaas al niets meer uit. Enkel nog met harde modbreaks was het offtopic gebeuren enigszins de kop in te drukken.

De laatste paar pagina's ging het haast werkelijk nergens meer over, en waren het vooral de personen die zich speciaal voor het RTCW: ET topic geregistreerd hadden de aanstichters tot nog meer offtopic onzinnig geneuzel. Een beetje offtopic kan best, aangezien wij er van uit gaan dat men dit zelf wel in de hand kan houden, maar dit ging werkelijk nergens meer over. Uiteindelijk zijn er meerdere PM's, en mailtjes aan te pas moeten komen om het weer enigszins binnen de perken te krijgen. Maar zelfs na diverse OW's gingen bepaalde personen stug door met het plaatsen van bewust offtopic gezever. Uiteindelijk houdt het dus op voor ons.

Wij hebben een hele lading aan offtopic replies moet trashen, een hele zut aan PM's en mailtjes moeten versturen, en een hoop modbreaks moeten plaatsen, maar het haalde allemaal niets uit. Voor sommige personen hebben we dit zelfs meerdere malen moeten doen. Zelfs na een OW ging men vrolijk door. Wij zijn geen politieagentjes, en zo wensen wij ook niet te moeten handelen. Het zelfregulerende aspect, zoals hierboven zovaak wordt aangehaald, functioneerde niet meer en was behoorlijk beneden de maat.

Wij hebben het lange tijd aangekeken, want het topic stond al enige tijd op het lijstje om keihard dicht te gooien, maar dit hebben we zolang mogelijk uitgesteld. Wij zien namelijk dat er ook users zijn die wel fatsoenlijk in het RTCW: ET topic kunnen posten, die hun echt nuttige replies ook wel eens afwisselen met een wat meer gezellige reply. Maar dan op een manier dat het nuttige en inhoudelijke aspect de boventoon voert. Niet dat er een offtopic rage wordt ontketend.
Wij weten dus ook heel goed dat het sluiten van het topic nadelig is voor een aantal andere users. Dit vinden wij dan ook spijtig voor hen, maar tot nader overleg binnen de SP crew worden nieuwe grote RTCW: ET topics niet toegestaan, en zijn zij hier helaas nog een tijdje de dupe van. Om nu al te roepen dat een RTCW: ET topic nooit meer toegestaan wordt is nogal voorbarig van sommige users.

Het vervolg topic op het grote RTCW: ET topic is dichtgegaan, omdat het nu eenmaal niet toegestaan is om zonder overleg met een moderator per direct weer een nieuw topic te openen als voorgaande topic gesloten is. Daarnaast was het ook nog eens een startpost met daarin enkel de verwijzing naar een soortgelijk topic op een ander forum. Dit is een leuke tijdelijk oplossing, maar niet gewenst en kan gezien worden als spam.

Zoals al aangegeven in het RTCW: ET topic zal er uiteindelijk een update volgen. Wacht dus even geduldig af en geef ons de kans en de tijd om goed over de zaken na te denken :)
Wij hebben namelijk ook nog zaken als school/werk waar we ons mee bezig moeten houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als ik als buitenstaander ook mag reageren ;)

Waarom start je niet gewoon zelf ergens een forumpje. Op Proboards of freeweb (of andere) kun je gratis een eigen forum hosten. zelf heb ik dat bijvoorbeeld met een aantal vrienden gedaan voor hattrick. Daar kun je dan ook meerdere topics over het onderwerp hebben en ook je eigen regels stellen. Je kan dan zo af en toe hier in het topic een vermelding daar naar maken, of gewoon in je sig een vermelding er naar maken. Volgens mij heb je dan zelfs nog meer mogelijkheden dan nu.....

misschien ter overweging waard :)

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Alfredt schreef op 03 november 2004 @ 13:54:
Als ik als buitenstaander ook mag reageren ;)

Waarom start je niet gewoon zelf ergens een forumpje. Op Proboards of freeweb (of andere) kun je gratis een eigen forum hosten. zelf heb ik dat bijvoorbeeld met een aantal vrienden gedaan voor hattrick. Daar kun je dan ook meerdere topics over het onderwerp hebben en ook je eigen regels stellen. Je kan dan zo af en toe hier in het topic een vermelding daar naar maken, of gewoon in je sig een vermelding er naar maken. Volgens mij heb je dan zelfs nog meer mogelijkheden dan nu.....

misschien ter overweging waard :)
de buitenstaander....
1. lezen (GoT bijbel regel toch?) --> http://got.bb4e.nl
2. de bindende factor is GoT en niet bb4e, xs4all of ander iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
Jazzper schreef op 03 november 2004 @ 14:02:
[...]

de buitenstaander....
Overigens geven jullie met het niveau in die draad daar al aan waarom het topic op GoT dus terecht dicht zit :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Crash schreef op 03 november 2004 @ 14:07:
[...]

Overigens geven jullie met het niveau in die draad daar al aan waarom het topic op GoT dus terecht dicht zit :{
crash kom op zeg, dat is in de heat of the action en uiteraard van erg flauw niveau maar laten we het de afkoelingsperiode noemen.. is dat niet eh.. menselijk? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Jazzper schreef op 03 november 2004 @ 14:02:
[...]

de buitenstaander....
Tuurlijk is GoT de bindende factor, maar dat blijft ook wel als je een afgeleid forum hebt hoor. En zeker als er mensen alleen voor die draad registreren dan heb je toch al dat zijdelingse effect dat het niet alleen echte GoTters zijn....

Als je meer wilt dan een onderdeel van GoT zijn, maar juist een soort subcommunitie wilt zijn dan is daarmee GoT al gelijk een minder geschikt platvorm daarvoor. Dit omdat offtopicposts juist van belang zijn voor de community, en op GoT omdat je maar 1 topic ter beschikking hebt minder gewenst. Het topic moet namelijk voor in en outcrew leesbaar en handig zijn. Bij een hoge mate van offtopicheid verliest het topic zijn nut voor de outcrew. Dat de increw het wel prettig en niet storend vind is logisch, daar zijn zij increw voor. Zij leren elkaar beter kennen en gaan daarom ook reageren op zaken die niet direct van belang voor anderen zijn. Dat is in zeer beperkte mate niet erg, maar het moet niet de overhand krijgen. En blijkbaar is dat dus wel gebeurd.

En dan zul je mijns inziens beter op zoek kunnen gaan naar een echte oplossing inplaats van alleen beterschap beloven. Want stel dat het dan toch weer fout gaat is het moeilijk om het dan alsnog op poten te zetten. Mijn idee is dus ook niet een solo forum maar puur een afgeleid forum naast het GoTtopic.

[ Voor 12% gewijzigd door ArthurMorgan op 03-11-2004 14:33 ]

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Ik word zo langzamerhand behoorlijk moe van het feit dat je te pas en te onpas de URL van bb4e loopt te spammen. Kap daar eens mee... :|

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
(jarig!)
Mmhh, Mag ik dan eens wat mailtjes van Outcrew mensen zien waarin zij beklag maken op het feit dat er off-topic, en onbegrijpelijk word gepost?

Zoals ik Crash z'n posts lees is imo alleen hij diegene die het niet kan/wil volgen en daarom het zaakje op slot gooit.

Ik heb buiten hem nog maar weinig mensen beklag horen doen over de wijze van gedrag en posting in het ET topic.

Sorry dat ik het zeg maar ik vind het geheel een beetje overtrokken, en een beetje misbruik maken van een positie als mod, om zijn/haar interpretatie van de regels op te dringen, wat me niet de bedoeling lijkt van het "mod" zijn op GoT.

Maar ja, zo zie ik het... :?

Snap jij het, snap ik het ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Shaggy op 03-11-2004 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:24

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

* Outerspace vind het aan de ene kant terecht, en aan de andere kant niet terecht.

Dat het slotje komt door mensen die alleen offtopic kunnen posten / alleen zijn geregd voor het ET topic en de sfeer uiteindelijk voor ons allemaal verpestten, hoort niet!
Door deze personen zijn we dus het hele topic kwijt geraakt.
Het ligt dus niet aan de personen die gewoon ontopic blijven, maar die zijn er uiteindelijk wel de dupe van.

Die mensen die offtopic postten hebben zoals menige mensen weten bans / ow's etc. gekregen. Daarna zijn ze uiteindelijk weer gewoon op de oude tour verder gegaan, en dat pikken de mod's niet.

Hierdoor is het topic gesloten. alleen door de domme fouten die bepaalde mensen maken, alleen iedereen is hier uiteindelijk de dupe van.

Wat kan je doen aan deze situatie atm :?
Wat we kunnen doen is zoals alfredt aangeeft een eigen forum beginnen , en dan af en toe postten op GoT. Wat mij beter lijkt is dat we rustig afwachten totdat de mod's overleg hebben gehad, en dat we dan uiteindelijk meer weten. We zouden dus misschien uiteindelijk weer een topic kunnen openen maar met bepaalde eisen. Een van die eisen is niet offtopic gaan, en als sommige users dat wel doen, moeten we die user gewoon kunnen aanspreken via een andere manier dan GoT. Wat men ook kan doen is gewoon elke keer weer een TR sturen als het misgaat, maar wat op lange termijn vast niet lang zal volhouden

Iig, ik laat het hierbij en hoop zsm meer te weten

[ Voor 6% gewijzigd door Outerspace op 03-11-2004 14:51 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:23

momania

iPhone 30! Bam!

shaggy8675 schreef op 03 november 2004 @ 14:41:
Mmhh, Mag ik dan eens wat mailtjes van Outcrew mensen zien waarin zij beklag maken op het feit dat er off-topic, en onbegrijpelijk word gepost?
Dat is het 'm nou juist, die komen natuurlijk niet, maar wij als crew letten er wel op dat een topic een beetje toegankelijk blijft voor buitenstaanders.
Zoals ik Crash z'n posts lees is imo alleen hij diegene die het niet kan/wil volgen en daarom het zaakje op slot gooit.
onzin... daarbij zijn er nog wel meer topics die we liever kwijt dan rijk zijn.
En aangezien dat allemaal grote topics zijn en we allemaal ook nog andere dingen te doen hebben als werk/school, zitten we niet de hele dag al die topics na te lezen al politie agentjes.

Aangezien de 'community' van zo'n topic denkt zelf regulerend te zijn en er dus ook bijna geen topic reports komen, komt het topic ook niet zo snel onder de aandacht bij een moderator.

Soms heeft een moderator wel eens wat tijd over en gaat dan wel in dit soort topics kijken hoe de sfeer is en of alles nog wel een beetje volgens de algemene richtlijnen van GoT verloopt.
En toevallig is het RTCW:ET topic nu eens een keer aan de beurt :)
Sorry dat ik het zeg maar ik vind het geheel een beetje overtrokken, en een beetje misbruik maken van een positie als mod, om zijn/haar interpretatie van de regels op te dringen, wat me niet de bedoeling lijkt van het "mod" zijn op GoT.
Ik zie het niet direct als opdringen... uiteindelijke wel natuurlijk, maar dat heeft altijd een voorgeschiedenis van veel werk aan subtiele mod-breaks/mails/pm's etc.. tot erger...en uiteindelijk idd wordt het opgedrongen door het topic maar dicht te doen waarbij er altijd een hoop mensen de dupe worden als gevolg van acties van een paar mensen die zich na herhaaldelijke verzoeken/waarschuwingen nog steeds niet aan de richtlijnen wensen te houden. :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:00

Imhotep

The Dark Side

Crash schreef op 03 november 2004 @ 13:53:
Ik ga niet geheel inhoudelijk in op bovenstaande reacties, en het vorig LA topic, maar ik zal hier even kort toelichten waarom het RTCW: ET topic is dichtgegaan, evenals het vervolgtopic.

Het RTCW: ET (deel 8) is gesloten, omdat het geheel steeds meer verzande in een offtopic geheel waar een groot aantal van de posts niet meer interessant waren om te lezen voor buitenstaanders.
Dit ben ik niet met je eens.
Een buitenstaander kijkt sowieso niet in dat topic, net zo min als ik in een diablo2 topic zou kijken.

de mensen die ET spelen weten wel waar het over gaat (ging)
Zo nu en dan kwam er een post tussen door die wel nuttig en interessant is om te lezen, maar hier werd snel genoeg weer afbraak aan gedaan door offtopic geneuzel.
sorry hoor, maar de laatste pagina's waren juist gevuld met nuttige info voor vooral de beginnende speler die met zijn configs wilde werken.
er werden van allerlei handige settings genoemd die het spelen beter en makkelijker maakten.
dat noem ik niet off-topic.
Uiteindelijk is dit ons op gaan vallen en zijn er diverse edits uitgevoerd, en is uiteindelijk de topicwarning ingeschakeld.
Dit word toch juist opgevat als heel erg kinderachtig :?
Zoals vermeld zijn de meeste achter in de 20 of 30 jaar.
Als je dan iets wilt posten en je krijgt met dikke rode letter een waarschuwing in beeld dat je moet oppassen met wat je post dan lok je toch juist reacties uit.

is natuurlijk niet een reden om te off-topic te lullen, ben ik met je eens.
Maar om nou te zeggen dat er meer off-topic wel gepost dan on-topic ben ik niet met je eens.

De hele sfeer zoals die nu is, is heel erg vijandelijk naar elkaar toe.
GoT mensen (buitenstaanders en mods) tegen de RTCW: ET mensen.

Nu laat ik in het midden wie er hier mee begonnen is, en dat maakt me ook helemaal niet uit, maar om er een wellus nietus spelletje te maken is niet echt proffesioneel (zo goed geschreven?) vind ik.

Als je problemen hebt met een paar users die de hele tijd off-topic posten, geef die dan een ban voor een week ofzo.
Maar zet niet met dikke letters in het topic MODBREAK want dat is echt ontzettend kinderachtig en komt bij de ons over als iemand die ff wil laten zien dat ie macht heeft.

om dan iemand een ow te geven vind ik weer anders, dat kun je altijd gebruiken als eerste (tweede) waarschuwing waarna een ban van bijvoorbeeld een week volgt ofzo.

Maar soms waren er ook mods die iemand een ow gaven voor de kleinste dingen.
Dat gaat dus ook nergens over.
De laatste paar pagina's ging het haast werkelijk nergens meer over, en waren het vooral de personen die zich speciaal voor het RTCW: ET topic geregistreerd hadden de aanstichters tot nog meer offtopic onzinnig geneuzel.
Zoals hierboven vermeld, de laatste pagina's (van wat er nu nog staat) zijn niet off-topic.

en mensen die zich speciaal aanmelden om off-topic te lullen kun je toch makkelijk bannen :?
niet dat ik nu mensen wil verwijderen van dit forum, maar als jullie daar zo'n probleem mee hebben is dat toch een optie?
Wij hebben het lange tijd aangekeken, want het topic stond al enige tijd op het lijstje om keihard dicht te gooien, maar dit hebben we zolang mogelijk uitgesteld.
Waar slaat dit nu weer op :?

dit komt over alsof jullie gewoon een reden zoeken om "ons" te verwijderen van GoT.
Als dit dan toch een technisch forum is, waarom verwijder je dan niet meteen het spelen en software gedeelte????

Dit vind ik echt flauwekul.
Wij zien namelijk dat er ook users zijn die wel fatsoenlijk in het RTCW: ET topic kunnen posten, die hun echt nuttige replies ook wel eens afwisselen met een wat meer gezellige reply. Maar dan op een manier dat het nuttige en inhoudelijke aspect de boventoon voert. Niet dat er een offtopic rage wordt ontketend.
Wij weten dus ook heel goed dat het sluiten van het topic nadelig is voor een aantal andere users. Dit vinden wij dan ook spijtig voor hen, maar tot nader overleg binnen de SP crew worden nieuwe grote RTCW: ET topics niet toegestaan, en zijn zij hier helaas nog een tijdje de dupe van. Om nu al te roepen dat een RTCW: ET topic nooit meer toegestaan wordt is nogal voorbarig van sommige users.
als je het dus goed aanpakt en de users verwijderd die je niet wilt hebben hou je dus alleen maar deze over.

Maar die optie is dus alleen mogelijk wanneer jullie (de mods) niet zo'n streng beleid handhaven.
En dus niet om het minste al weer met een MODBREAK en een OW aankomen zetten.
Het vervolg topic op het grote RTCW: ET topic is dichtgegaan, omdat het nu eenmaal niet toegestaan is om zonder overleg met een moderator per direct weer een nieuw topic te openen als voorgaande topic gesloten is. Daarnaast was het ook nog eens een startpost met daarin enkel de verwijzing naar een soortgelijk topic op een ander forum. Dit is een leuke tijdelijk oplossing, maar niet gewenst en kan gezien worden als spam.
ben ik met je eens dat die dan dicht gaat, ook wel begrijpelijk.
Maar vind het niet echt spam, ten eerste omdat ie dat erbij zet. en ten tweede, als je die link in je sig zet is er niets aan de hand :? :? :?
Zoals al aangegeven in het RTCW: ET topic zal er uiteindelijk een update volgen. Wacht dus even geduldig af en geef ons de kans en de tijd om goed over de zaken na te denken :)
Wij hebben namelijk ook nog zaken als school/werk waar we ons mee bezig moeten houden ;)
nou we wachten af

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

De crew, moderators, bepalen samen met de HGA het beleid in hun forum. Als zij bepalen dat slow-chats niet zijn toegestaan dan is dat bepalend, als een kleine groep, die slowchatten geen probleem vind, het daar niet mee eens is dan is dat jammer. Als men daarom niet meer op GoT wil komen dan is dat ook jammer. Als zij hun een eigen forum starten waar zij slowchat wel toestaan dat is dat hun goed recht, maar ga niet roepen dat moderators die hun eigen beleid van hun eigen forum nastreven hun positie misbruiken. Dat is wel heel erg kortzichtig.
Je snapt het niet ;)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
(jarig!)
outerspace schreef op 03 november 2004 @ 14:50:
* Outerspace vind het aan de ene kant terecht, en aan de andere kant niet terecht.

Dat het slotje komt door mensen die alleen offtopic kunnen posten / alleen zijn geregd voor het ET topic en de sfeer uiteindelijk voor ons allemaal verpestten, hoort niet!
Door deze personen zijn we dus het hele topic kwijt geraakt.
Het ligt dus niet aan de personen die gewoon ontopic blijven, maar die zijn er uiteindelijk wel de dupe van.

Die mensen die offtopic postten hebben zoals menige mensen weten bans / ow's etc. gekregen. Daarna zijn ze uiteindelijk weer gewoon op de oude tour verder gegaan, en dat pikken de mod's niet.

Hierdoor is het topic gesloten. alleen door de domme fouten die bepaalde mensen maken, alleen iedereen is hier uiteindelijk de dupe van.

Wat kan je doen aan deze situatie atm :?
Wat we kunnen doen is zoals alfredt aangeeft een eigen forum beginnen , en dan af en toe postten op GoT. Wat mij beter lijkt is dat we rustig afwachten totdat de mod's overleg hebben gehad, en dat we dan uiteindelijk meer weten. We zouden dus misschien uiteindelijk weer een topic kunnen openen maar met bepaalde eisen. Een van die eisen is niet offtopic gaan, en als sommige users dat wel doen, moeten we die user gewoon kunnen aanspreken via een andere manier dan GoT. Wat men ook kan doen is gewoon elke keer weer een TR sturen als het misgaat, maar wat op lange termijn vast niet lang zal volhouden

Iig, ik laat het hierbij en hoop zsm meer te weten
Ben ik het natuurlijk voor een grrot gedeelte mee eens,

Ik denk alleen dat het probleem is, Wat is de definitie van off-topic? Die lijn is dermate moeilijk in te vullen, dat me het erg moeilijk haalbaar lijkt!

Wat de ene zwaar off-topic vind, vind de ander niet echt schokkend! ( dit geld natuurlijk ook voor Mods )

Iedereen heeft een andere kijk op wat off-topic is in het hele ET gebeuren, en dat zal het groote struikelblok blijven ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Imhotep schreef op 03 november 2004 @ 14:52:
sorry hoor, maar de laatste pagina's waren juist gevuld met nuttige info voor vooral de beginnende speler die met zijn configs wilde werken.
er werden van allerlei handige settings genoemd die het spelen beter en makkelijker maakten.
IK zal even linkjes geven die wel offtopic zijn alleen al in de laatste pagina:
[rml]_Fonz in "[ pc] RTCW: Enemy Territory - deel 8"[/rml]
[rml]stevenP in "[ pc] RTCW: Enemy Territory - deel 8"[/rml]
[rml]Ron!n in "[ pc] RTCW: Enemy Territory - deel 8"[/rml]
[rml]BUBBU! in "[ pc] RTCW: Enemy Territory - deel 8"[/rml]
[rml]bstard in "[ pc] RTCW: Enemy Territory - deel 8"[/rml]
[rml]Danjel in "[ pc] RTCW: Enemy Territory - deel 8"[/rml]
en dan dit is echt het dieptepunt:
Anoniem: 113029 schreef op 02 november 2004 @ 13:31:
Bubbu moet nog leren strafe jumpen en sprint leren gebruiken, met zen trage dikke kont :P
Hij zit trouwens bij me in dC dus hij meent het allemaal niet zo ;)

Ontopic..Weet iemand wat een "MORTAR" is???

:x
Ik snap niet dat jij dit geen offtopic post vind. Wat voegen deze posts nou toe :? Helemaal niets.
Komt door het offtopic posten. Dat willen de mods niet ( en ik eigenlijk ook niet) en dan komt er weer een modbreak. Door die situatie's verloopt het niet soepel. Daarom moeten mensen gewoon _niet_ offtopic gaan.
Als je problemen hebt met een paar users die de hele tijd off-topic posten, geef die dan een ban voor een week ofzo.
Wat denk je wat er is gebeurt :) Tempbans / ow's / PM's etc.
Maar zet niet met dikke letters in het topic MODBREAK want dat is echt ontzettend kinderachtig en komt bij de ons over als iemand die ff wil laten zien dat ie macht heeft.
Zo valt het tenminste op dat andere mensen ook niet zo hoeven reageren als in die post die gemod is.
bull. Dat is niet waar, en helemaal ongefundeerd.
Maar vind het niet echt spam, ten eerste omdat ie dat erbij zet. en ten tweede, als je die link in je sig zet is er niets aan de hand :? :? :?
Niet als je er uiteindelijk mensen mee kan helpen. Het scheel iig veel als je 10 x die link gaat posten in een post :)

Ik wacht wel ff op een SP mod die mij _meer_ info kan verstrekken. Praten zonder een SP mod heeft weinig invloed imho.

[ Voor 3% gewijzigd door Outerspace op 03-11-2004 15:12 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

[...]

Een buitenstaander kijkt sowieso niet in dat topic, net zo min als ik in een diablo2 topic zou kijken.

Op veel punten vind ik wel dat jullie een punt hebben...
maar dit is juist het voornaamste struikelpunt waar de meningen duidelijk verschillen..

een topic dat voor buitenstaanders absoluut niet meer interessant is, warin zich een incrowd vormt die het enkel nog om de eigen gemeenschap doet, los van andere topics op GoT ...
dat is gewoonweg iets dat de crew niet graag ziet, en het spijt me, maar op dat soort momenten moet je accepteren dat qua orde-handhaving de moderatoren de leiding hebben..

Dat als zij modbreaks plaatsen, dat helemaal niet storend is ten opzichtte van de 'vaste gasten', ergerlijk en 'kinderachtig'...

Overigens ben ik ook bezig dat topic in te kijken, en ik geef ook zeker toe dat velen er wel goed betrokken zijn, er ook goed gepost wordt, mensen er veel moeite insteken, maar anderszijds merk je ook dat juist die incrowd stemming soms ook erg negatief kan werken; zeker als er ook negatief gereageerd wordt naar mods die hun werk doen en offtopic flames proberen te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

RM-rf schreef op 03 november 2004 @ 15:09:
[...]
Op veel punten vind ik wel dat jullie een punt hebben...
maar dit is juist het voornaamste struikelpunt waar de meningen duidelijk verschillen..

een topic dat voor buitenstaanders absoluut niet meer interessant is, warin zich een incrowd vormt die het enkel nog om de eigen gemeenschap doet, los van andere topics op GoT ...
dat is gewoonweg iets dat de crew niet graag ziet, en het spijt me, maar op dat soort momenten moet je accepteren dat qua orde-handhaving de moderatoren de leiding hebben..

Dat als zij modbreaks plaatsen, dat helemaal niet storend is ten opzichtte van de 'vaste gasten', ergerlijk en 'kinderachtig'...

Overigens ben ik ook bezig dat topic in te kijken, en ik geef ook zeker toe dat velen er wel goed betrokken zijn, er ook goed gepost wordt, mensen er veel moeite insteken, maar anderszijds merk je ook dat juist die incrowd stemming soms ook erg negatief kan werken; zeker als er ook negatief gereageerd wordt naar mods die hun werk doen en offtopic flames proberen te controleren.
interessant punt, want

incrowd stemming negatief. Hier valt wat voor te zeggen. De reden is duidelijk: doordat ons kent ons kun je meer zeggen (en worden smilies achterwege gelaten). Leuke met een echte community, niet gewenst op GoT. Mee eens dus.

Aan de andere kant, hoe incrowd is het nu werkelijk? Een incrowd opmerking kan zijn: Ging lekker gister op xs4all (en is offtopic ook nog eens), maar dingen over settings, tactics etc zijn volgens mij voor elke ET speler te lezen.

Het opsommingsrijtje van off topic berichten dan.
Ja en nee. Als je ze allemaal delete mis je niets. Klopt. Maar tenzij we het hebben over trager wordende databases (als het overal mag etc etc) kan ik (maar ja wie ben ik) me er niet aan ergeren.

Over dat ik die bb4e.nl link te veel spam. Klopt ook. Echter, er wordt hier meerdere malen gesuggereerd dat een extern forum een oplossing zou kunnen zijn, vandaar de link naar het got topic op bb4e. Verder ben ik trots op mijn clan (maar dat helemaal terzijde).

Heb ik nog een onbeantwoorde vraag; ik heb geen lezer van het ET topic zien klagen over offtopic posts. In dat geval is het puur de reglementen van GoT en niet dat het storend werkt. (Ja speculatief, maar kennelijk niet in de praktijk).

Verder ben ik blij dat we er een open discussie over kunnen voeren. GG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102055

tbh deze discussie is feitelijk heel simpel.

Alle posters in het ET topic hebben dit topic gebruikt als (min of meer) community site/forum.
Als ik het goed begrijp is het de bedoeling topics in het GOT forum te gebruiken voor kennisuitwisseling over het spel en een help(desk) functie vanuit spelers zelf.

Dit is wezelijk iets anders als een "community functie". Daarom is het ook zeer begrijpelijk dat veel posts in het topic als offtopic worden beschouwd aangezien zij slechts voor waarde zijn van de community.

De vraag is wil het GOT forum een forumfunctie voor een community verzorgen/toestaan (community-gerelateerd) of is het slechts spel (danwel spelinhoudelijk) gerelateerd.

In deze is door diverse moderators/admins of hoe je ze ook noemt aangegeven niet een community functie te willen ondersteunen.

Lijkt mij een zeer duidelijk en rechtvaardig standpunt alleen jammer voor ons.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

outerspace schreef op 03 november 2004 @ 15:06:
[...]

IK zal even linkjes geven die wel offtopic zijn alleen al in de laatste pagina:
[rml]_Fonz in "[ pc] RTCW: Enemy Territory - deel 8"[/rml]
mee eens
onzin, hij geeft gewoon antwoord op zijn vorige post. wel eerst lezen voordat je iets post.
Ook onzin, hij wilde juist helpen mij stevenP zijn config.
Maar omdat er iets ontbrak kon ie dat dus niet. vandaar dat ie hierop dus antwoord geeft.
zelfde dus, eerst lezen :(
met deze ben ik het met je eens, die hadden niet gehoeven, maar je hebt er nu dus 4 off-topic post gevonden.
Daar gaat nu deze hele heiza over |:(

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Jazzper schreef op 03 november 2004 @ 15:26:
Heb ik nog een onbeantwoorde vraag; ik heb geen lezer van het ET topic zien klagen over offtopic posts. In dat geval is het puur de reglementen van GoT en niet dat het storend werkt. (Ja speculatief, maar kennelijk niet in de praktijk).
Dat komt omdat jij geen TR's kunt lezen. Ook ik heb wel eens een TR geplaatst of een mod middels ICQ er op gewezen. Iets wat jij niet kunt peilen. Maar op het moment dat er een modbreak wordt geplaatst dien je je te realiseren dat het niet gewenst is. Dan kap je er toch mee met dat slow-chatten? Je kan dan op je vingers natellen dat wanneer er niet mee gestopt wordt er maatregelen worden getroffen. De richtlijnen zijn duidelijk zat, er is meerdere keren gewaarschuwd. Kom dan niet aan met 'ik vind die modbreaks kinderachtig' of met 'machtsmisbruikende modjes'. Er zijn honderden topics in SGD die wel open blijven, vraag je dan eerst af wat de oorzaak kan zijn waarom juist deze dicht gaat. En het mooiste is, je hoeft niet verder te kijken dan je neus lang is, makkelijker kan het niet zijn :)
Mjah... een discussie die eigenlijk geen discussie hoeft te zijn. De crew geeft aan welk beleid zij voeren en daar heb je je als gast van dit forum aan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-06 17:54

JHS

Splitting the thaum.

Han schreef op 03 november 2004 @ 15:58:
[...]

Dat komt omdat jij geen TR's kunt lezen. Ook ik heb wel eens een TR geplaatst of een mod middels ICQ er op gewezen. Iets wat jij niet kunt peilen. (...)
Bovendien is het zo dat gebruikers uit een topic wegblijven als er teveel een incrowd sfeer hangt.

Zeker ook @ Jazzper: Op die manier is offtopic posten wel degelijk vervelend voor andere gebruikers, je zal er alleen minder over horen doordat die niet een topic zullen gaan lezen / volgen door datzelfde sfeertje. Het beleid is er natuurlijk ook op gebaseerd om topics algemeen toegankelijk te houden. Als je een topic sluit is het echter voor niemand leuk meer, aangezien het niet bestaat.

Daarom is er ook aangegeven dat er mogelijk, in de toekomst nog ruimte is voor een vervolg. Maar om daar nu al mee te beginnen is niet echt verstandig denk ik :) . Er moet gewoon even over nagedacht worden hoe dit in de toekomst kan worden voorkomen :) . En ik weet redelijk zeker dat suggesties van gebruikers in die richting serieus worden genomen.

Wat ik veel in dit topic gehoord heb is dat "er toch niemand buiten het topic last van heeft", en argumenten in de richting dat als gebruikers het leuk vinden dat genoeg reden is om een topic te handhaven. Maar dat is natuurlijk onzin :) . Dan kan je net zo goed geen beleid opstellen, maar je weet dan zeker dat GoT binnen de korste keren afzakt naar een nogal laag niveau.
Mjah... een discussie die eigenlijk geen discussie hoeft te zijn. De crew geeft aan welk beleid zij voeren en daar heb je je als gast van dit forum aan te houden.
Dat is imo ook onzin :) . Uiteindelijk beslist de crew en voert de crew het beleid wel uit, en intepreteren zij uiteindelijk ook het beleid, maar dé reden dat GoT is wat het is, is denk dat er juist in LA redelijk constant gekeken wordt of het beleid niet anders / beter moet, of dat het wel goed geintepreteerd wordt. Er is zelfs een heel DT dat zich zeer veel met dit soort zaken bezig houdt.

Deze discussie moet júíst gevoerd worden. Het is alleen uiteindelijk aan de crew om te beslissen wat ze er mee doen. Maar aangezien het hier vol zit met gebruikers die op een normale en inhoudelijke manier kunnen discussieren, en een crew die inhoudelijke tegenargumenten levert en luistert naar de gegeven suggesties, zal de conclusie vaak over het algemeen wel worden overgenomen. Alleen is die vaak dat er niet zoveel moet veranderen. Het loopt hier namelijk wel goed :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

JHS schreef op 03 november 2004 @ 16:15:
Deze discussie moet júíst gevoerd worden. Het is alleen uiteindelijk aan de crew om te beslissen wat ze er mee doen. Maar aangezien het hier vol zit met gebruikers die op een normale en inhoudelijke manier kunnen discussieren, en een crew die inhoudelijke tegenargumenten levert en luistert naar de gegeven suggesties, zal de conclusie vaak over het algemeen wel worden overgenomen. Alleen is die vaak dat er niet zoveel moet veranderen. Het loopt hier namelijk wel goed :) .
Er is geen discussie omdat het beleid niet ter discussie staat... Er worden geen goeie redenen aangedragen om het beleid aan te passen, er wordt enkel geklaagt over machtsmisbruik. De toon die wordt aangeslagen door users die het niet mee eens zijn vormen geen basis voor een discussie. Slow-chatten toestaan zal nooit worden overwogen omdat wanneer je sommigen een vinger geeft ze er met de hand vandoor gaan... Juist in de Spielerij fora dien je een duidelijk en streng beleid te voeren, als je dat niet doet loopt het binnen no-time uit de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Even mijn korte mening:

Het direct opzetten van het "ETdeel 9" op BB4E is nou niet echt slimste zet geweest denk ik.
Ik heb zelf na de Modbreak het #got-et channel op IRC opgezet om daar verder te gaan. En zover ik het heb gezien reageren beide partijen TE fel opelkaar. Maargoed dat boeit mij niet zoveel eigenlijk.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Han schreef op 03 november 2004 @ 16:20:
[...]

Er is geen discussie omdat het beleid niet ter discussie staat... Er worden geen goeie redenen aangedragen om het beleid aan te passen, er wordt enkel geklaagt over machtsmisbruik. (...)
Mja, dit komt op een woord verschil aan. Ik ben nog steeds van mening dat deze discussie gevoerd moet worden. Hij is alleen inhoudelijk gezien wel redelijk klaar, behalve als er iemand alsnog met inhoudelijke argumenten komt aanzetten :) .
Slow-chatten toestaan zal nooit worden overwogen omdat wanneer je sommigen een vinger geeft ze er met de hand vandoor gaan... Juist in de Spielerij fora dien je een duidelijk en streng beleid te voeren, als je dat niet doet loopt het binnen no-time uit de hand.
Dat betwist ik ook niet :) . Maar nog steeds geen reden om niet op argumenten in te gaan, hoe zwak ze ook zijn. Dat houd je gebruikers bij elkaar :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
Jazzper schreef op 03 november 2004 @ 14:15:
[...]

crash kom op zeg, dat is in de heat of the action en uiteraard van erg flauw niveau maar laten we het de afkoelingsperiode noemen.. is dat niet eh.. menselijk? :)
Nee, dat is laag en kinderachtig. Op een ander forum mensen natrappen, en dan nog verwachten dat wij coulant zijn richting jullie toe :?
Ik dacht juist dat jullie serieus genomen wilden worden en dat er mogelijk een nieuw RTCW: ET topic kon komen?

Ik heb buiten hem nog maar weinig mensen beklag horen doen over de wijze van gedrag en posting in het ET topic.

Maar ja, zo zie ik het... :?

Schijnbaar snap jij het niet ;)
Er zijn diverse TR's geweest van mensen die vonden dat er teveel offtopic gereplied werd. Dat jij users niet ziet aangeven in het topic dat zij vinden dat er teveel offtopic gereplied wordt is alleen maar goed, deze mensen lossen dat netjes op dmv een TR :)
Als jij denkt dat ik mijn positie op GoT hier gebruik om ieder topic dicht te knikkeren wat mij niet aanstaat ben je nogal kortzichtig. Er zijn meerdere SP mods, ten eerste functioneren wij als een team, en ten tweede heb ik het topic niet dichtgeknikkerd. Dit topic stond al langer in verkeerd daglicht, en wij hoopten dat het uiteindelijk met hard optreden recht te trekken was. Maar schijnbaar willen sommige mensen het toch voor zichzelf en anderen verpesten, met als gevolg dat het topic dicht is gegaan, omdat er gewoon geen beginnen meer aan was.
[...]

[...]

[...]

Dit word toch juist opgevat als heel erg kinderachtig :?
Zoals vermeld zijn de meeste achter in de 20 of 30 jaar.
Als je dan iets wilt posten en je krijgt met dikke rode letter een waarschuwing in beeld dat je moet oppassen met wat je post dan lok je toch juist reacties uit.

is natuurlijk niet een reden om te off-topic te lullen, ben ik met je eens.
Maar om nou te zeggen dat er meer off-topic wel gepost dan on-topic ben ik niet met je eens.

Nu laat ik in het midden wie er hier mee begonnen is, en dat maakt me ook helemaal niet uit, maar om er een wellus nietus spelletje te maken is niet echt proffesioneel (zo goed geschreven?) vind ik.

om dan iemand een ow te geven vind ik weer anders, dat kun je altijd gebruiken als eerste (tweede) waarschuwing waarna een ban van bijvoorbeeld een week volgt ofzo.

[...]

Zoals hierboven vermeld, de laatste pagina's (van wat er nu nog staat) zijn niet off-topic.

en mensen die zich speciaal aanmelden om off-topic te lullen kun je toch makkelijk bannen :?
niet dat ik nu mensen wil verwijderen van dit forum, maar als jullie daar zo'n probleem mee hebben is dat toch een optie?

[...]

Waar slaat dit nu weer op :?

dit komt over alsof jullie gewoon een reden zoeken om "ons" te verwijderen van GoT.
Als dit dan toch een technisch forum is, waarom verwijder je dan niet meteen het spelen en software gedeelte????

Dit vind ik echt flauwekul.

[...]

als je het dus goed aanpakt en de users verwijderd die je niet wilt hebben hou je dus alleen maar deze over.

Maar die optie is dus alleen mogelijk wanneer jullie (de mods) niet zo'n streng beleid handhaven.
En dus niet om het minste al weer met een MODBREAK en een OW aankomen zetten.

[...]

ben ik met je eens dat die dan dicht gaat, ook wel begrijpelijk.

[...]

nou we wachten af
Die modbreaks zijn er veelvuldig gekomen, omdat men te kennen gaf de overduidelijke topicwarning niet te kunnen lezen of opvolgen. Die TW stond er niet voor niets, en die is er ook niet gekomen voor niet. Namelijk dat er gewoon over de normale edits heengelezen werd. Daarom werd er uiteindelijk niet meer gewoon ge-edit, maar d.m.v. de modbreak. Deze valt duidelijker op en komt misschien ook wat harder over. Dat dit offtopic reacties en ander gezever uitlegt is gewoon bull-shit. Jij hebt het over volwassen gedrag? Reageer dan ook volwassen op zo'n topic warning of modbreak. Maar ga niet opzettelijk offtopic reageren of natrappen naar modacties. (en dit is niet persoonlijk voor jou bedoelt, maar dit deden namelijk een hoop users)
Die moderaties zijn er om de boel in goede banen te leiden, maar als users daar niet aan mee willen werken is er gewoon geen beginnen aan. En dit is iets wat we gaande weg in het topic meerdere malen hebben moeten ondervinden helaas.

Wat je zegt over buitenstaanders, dit is kul. Er zijn genoeg mensen die RTCW: ET interessant vinden en meelezen in het topic, om zo meer te weten te komen over het spel, taktiek, settings etc. Als je dan als persoon zijnde eerst door een hoop offtopic onzin replies moet spitten dan is dat niet leuk. Als je dan ziet dat alles een groot onderonsje is heb je ook het idee dat je minder snel kunt inmengen.

Verder wat betreft het gewoon moeten bannen van users die zich niet aan de regels houden: het is niet zo simpel. Wij volgen als mod zijnde ook bepaalde richtlijnen. Jij vind het wel goed dat we users eventueel zouden verwijderen van het forum, maar niet dat wij ze eerst op het rechte pad proberen te krijgen d.m.v. modbreaks en een topicwarning :?
Ik weet dat zo'n modbreak niet charmant staat in een topic, maar het valt wel op, en de kans is groter dat meer mensen er zich iets van aantrekken. Als wij iedere persoon afzonderlijk moeten mailen dan krijgen andere personen dit niet mee. Met een modbreak bereiken we meer mensen, en dit is gewoon handiger in bepaalde gevallen.

Wat betreft die spam: check de search over wat we hier nu wel en niet als spam bestempelen :)
shaggy8675 schreef op 03 november 2004 @ 14:54:
[...]

Ben ik het natuurlijk voor een grrot gedeelte mee eens,

Ik denk alleen dat het probleem is, Wat is de definitie van off-topic? Die lijn is dermate moeilijk in te vullen, dat me het erg moeilijk haalbaar lijkt!

Wat de ene zwaar off-topic vind, vind de ander niet echt schokkend! ( dit geld natuurlijk ook voor Mods )

Iedereen heeft een andere kijk op wat off-topic is in het hele ET gebeuren, en dat zal het groote struikelblok blijven ben ik bang.
Daar heb je helemaal gelijk in. Iedere moderator zal daar ook anders tegenaan kijken :) Het is dan ook niet zo dat je niet eens een keer wat offtopic kan gaan. Dat is opzich geen enkel probleem, echter moet dit zich niet 50+ posts doorzetten! En ook het niveau van offtopic gaan kan wel eens wat verschillen, dat is ook geen probleem. Het moet alleen niet steeds weer gebeuren. En sommige users hadden daar nu eenmaal echt een handje van.
Als dit te vaak achter elkaar gebeurd zijn wij uiteindelijk minder tollerant wat betreft het accepteren van offtopic posts. Een keer kan, maar het moet niet tot in den treure bezig blijven, wat dus uiteindelijkwel zo was.
Jazzper schreef op 03 november 2004 @ 15:26:
[...]

interessant punt, want

incrowd stemming negatief. Hier valt wat voor te zeggen. De reden is duidelijk: doordat ons kent ons kun je meer zeggen (en worden smilies achterwege gelaten). Leuke met een echte community, niet gewenst op GoT. Mee eens dus.

Aan de andere kant, hoe incrowd is het nu werkelijk? Een incrowd opmerking kan zijn: Ging lekker gister op xs4all (en is offtopic ook nog eens), maar dingen over settings, tactics etc zijn volgens mij voor elke ET speler te lezen.

Het opsommingsrijtje van off topic berichten dan.
Ja en nee. Als je ze allemaal delete mis je niets. Klopt. Maar tenzij we het hebben over trager wordende databases (als het overal mag etc etc) kan ik (maar ja wie ben ik) me er niet aan ergeren.
Dat er een hechte bekende 'samenleving' is in het RTCW: ET draadje is zeker niet iets wat negatief hoeft worden bevonden, en dat doen we dan ook niet. Het negatieve wat wij hierin zien is dat er onderling teveel ge-slowchat wordt, en dat er teveel offtopic opmerkingen over en weer gaan. Dit is niet prettig voor 'buitenstaanders' / meelezers.
Over dat ik die bb4e.nl link te veel spam. Klopt ook. Echter, er wordt hier meerdere malen gesuggereerd dat een extern forum een oplossing zou kunnen zijn, vandaar de link naar het got topic op bb4e. Verder ben ik trots op mijn clan (maar dat helemaal terzijde).

Dat je geen lezers erover hebt zien klagen komt omdat deze dit netjes aangaven via TR's (zoals het hoort). Echter heb ik ook diverse serieuze replies gezien in het topic waarin men aangaf meer ontopic te moeten posten :)
Imhotep schreef op 03 november 2004 @ 15:54:
[...]

mee eens

[...]

onzin, hij geeft gewoon antwoord op zijn vorige post. wel eerst lezen voordat je iets post.

[...]

Ook onzin, hij wilde juist helpen mij stevenP zijn config.
Maar omdat er iets ontbrak kon ie dat dus niet. vandaar dat ie hierop dus antwoord geeft.
zelfde dus, eerst lezen :(

[...]

met deze ben ik het met je eens, die hadden niet gehoeven, maar je hebt er nu dus 4 off-topic post gevonden.
Daar gaat nu deze hele heiza over |:(
Dat je ze nu stuk voor stuk afgaat is grote onzin. Dit is maar een kleine selectieve greep uit de reacties. Wij hebben de meeste allemaal getrashed, en dit zijn er meer dan 100 geweest! Doe nu dus niet alsof het allemaal goede replies zijn, en de beweringen onzin. De echte rotte appels zijn er namelijk allemaal al tussenuit.

offtopic:
hele lappen tekst quoten zuigt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
(jarig!)
Dus kort samengevat:

De ET'ers zouden graag een plekje op GoT hebben waar ten eerste over ET gesproken kan worden, maar daarnaast ook ( normaal dan ) Off-topic gepraat kan/mag worden.
En waar nieuwe mensen ook goed bij kunnen komen.

De Leden van GoT zien geen probleem in een ET topic, mits dit op een normale manier uitgevoerd word, en er geen ( weinig ) off-topic threads zijn.

Hiervoor moet toch een gulden middenweg te vinden zijn waar iedereen vrede mee kan hebben?
Ik bedoel niet om de regels meteen aan te passen omdat een kleine groep dit zegt. Maar mischien bestaat er een mogelijkheid binnen GoT om dit te realiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

shaggy8675 schreef op 03 november 2004 @ 16:52:
Dus kort samengevat:

De ET'ers zouden graag een plekje op GoT hebben waar ten eerste over ET gesproken kan worden, maar daarnaast ook ( normaal dan ) Off-topic gepraat kan/mag worden.
En waar nieuwe mensen ook goed bij kunnen komen.

De Leden van GoT zien geen probleem in een ET topic, mits dit op een normale manier uitgevoerd word, en er geen ( weinig ) off-topic threads zijn.

Hiervoor moet toch een gulden middenweg te vinden zijn waar iedereen vrede mee kan hebben?
Ik bedoel niet om de regels meteen aan te passen omdat een kleine groep dit zegt. Maar mischien bestaat er een mogelijkheid binnen GoT om dit te realiseren?
korte reply: ja idd, maar... je wil niet 2 gescheiden fora gok ik. Als in een huiskamer gedeelte en een technisch gedeelte. In een irl gesprek heb je namelijk ook dat dingen door elkaar lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
Wat we nodig hebben is een strenge topic-only moderator :*)

Trouwens, als ik vragen mag, hoeveel van mijn eigen posts in dat topic worden als offtopic/ongewild beschouwd? Als mijn posts als ongewild worden beschouwd, dan zal ik de verantwoordelijkheid nemen om niet meer in een toekomstig topic over hetzelfde onderwerp te posten.

[ Voor 73% gewijzigd door Infinitive op 03-11-2004 17:15 ]

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

Crash schreef op 03 november 2004 @ 16:35:
Die modbreaks zijn er veelvuldig gekomen, omdat men te kennen gaf de overduidelijke topicwarning niet te kunnen lezen of opvolgen. Die TW stond er niet voor niets, en die is er ook niet gekomen voor niet. Namelijk dat er gewoon over de normale edits heengelezen werd. Daarom werd er uiteindelijk niet meer gewoon ge-edit, maar d.m.v. de modbreak. Deze valt duidelijker op en komt misschien ook wat harder over. Dat dit offtopic reacties en ander gezever uitlegt is gewoon bull-shit. Jij hebt het over volwassen gedrag? Reageer dan ook volwassen op zo'n topic warning of modbreak. Maar ga niet opzettelijk offtopic reageren of natrappen naar modacties. (en dit is niet persoonlijk voor jou bedoelt, maar dit deden namelijk een hoop users)
Die moderaties zijn er om de boel in goede banen te leiden, maar als users daar niet aan mee willen werken is er gewoon geen beginnen aan. En dit is iets wat we gaande weg in het topic meerdere malen hebben moeten ondervinden helaas.
oke, ik zie het nut nu wel voor die modbreak.
Vat het zelf ook niet als persoonlijk op omdat ik volgens mij zelf nog nooit off-topic heb gepost, maar dat ter zijde.
Vind het gewoon jammer dat een heel topic om gezeur (want dat is het eigenlijk) dicht moet.
Bedoel ik niet dat jullie zeuren, maar ff over de sfeer hiero.
Wat je zegt over buitenstaanders, dit is kul. Er zijn genoeg mensen die RTCW: ET interessant vinden en meelezen in het topic, om zo meer te weten te komen over het spel, taktiek, settings etc. Als je dan als persoon zijnde eerst door een hoop offtopic onzin replies moet spitten dan is dat niet leuk. Als je dan ziet dat alles een groot onderonsje is heb je ook het idee dat je minder snel kunt inmengen.
oke, ook weer over eens, maar las net dat jullie meer dan 100 post hebben getrached (dat wist ik dus niet) dus heb al die flauwekul niet gelezen.

Ik had ook meer de indruk dat het ging om de mensen die hun config gingen plaatsen voor andere mensen.
dat vond ik dus juist zelf wel zinvol voor dat topic.
Verder wat betreft het gewoon moeten bannen van users die zich niet aan de regels houden: het is niet zo simpel. Wij volgen als mod zijnde ook bepaalde richtlijnen. Jij vind het wel goed dat we users eventueel zouden verwijderen van het forum, maar niet dat wij ze eerst op het rechte pad proberen te krijgen d.m.v. modbreaks en een topicwarning :?
bedoel het niet op die manier.
maar als je een user een aantal keer hebt gewaarschuwd en die blijft doorgaan met gelul, dan zou een ban in mijn ogen eerlijk zijn.
als je dan een modbreak er tussen gooit knal je ook de mensen voor de kop die er niks mee te maken hebben.
snap je?
Ik weet dat zo'n modbreak niet charmant staat in een topic, maar het valt wel op, en de kans is groter dat meer mensen er zich iets van aantrekken. Als wij iedere persoon afzonderlijk moeten mailen dan krijgen andere personen dit niet mee. Met een modbreak bereiken we meer mensen, en dit is gewoon handiger in bepaalde gevallen.
zoals net vermeld, begrijp ik nu de reden van sommige modbreaks :)
Wat betreft die spam: check de search over wat we hier nu wel en niet als spam bestempelen :)
LOL 8)7
Dat je ze nu stuk voor stuk afgaat is grote onzin. Dit is maar een kleine selectieve greep uit de reacties. Wij hebben de meeste allemaal getrashed, en dit zijn er meer dan 100 geweest! Doe nu dus niet alsof het allemaal goede replies zijn, en de beweringen onzin. De echte rotte appels zijn er namelijk allemaal al tussenuit.

offtopic:
Dat van die 100 getrachedte (ofzo) posts wist ik dus niet en die had ik va te voren ook niet gelezen.
Dus bij deze excuses voor mijn vorige post.
Dacht dat het mede om deze posts ging en om die config gebeuren.

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
(jarig!)
Crash schreef op 03 november 2004 @ 16:35:
Een heleboel :)
offtopic:
Ok, het was een beetje kort door de bocht van mij, sorry voor dat.

Ehh
offtopic:
Denk ik ?
Maar het is mijns inziens een steeds vaker voorkomend iets, dat nieuwe mensen en/of minder computer onderlegde mensen steeds sneller en harder worden afgekapt door mods in het geheel, even als forum gebruikers. Enezijds natuurlijk terecht, anderzijds is het tikken van een goed antwoord vaak net zo snel ingetikt als een link naar de search of de faqs, of het gewoonlijke "wat heb je zelf al gedaan...bla bla. "

De indruk die ik hiervan krijg is niet zozeer misbruik maken van een positie die een mod heeft, maar eerder de gewoonte van 'Zoek het lekker zelf uit, we zijn hier geen helpdesk" Terwijl het forum an sich dat imo toch juist wel is? ( let wel , mensen op het forum, niet de mods alleen natuurlijk! )

Zo krijgen n00by's gewoon geen kans of juist een verkeerde indruk van het forum, terwijl het een goede bron van info kan zijn hier.

Dat was mijn indruk over het geheel, zoals het de laatste tijd word gehanteerd.

[ Voor 7% gewijzigd door Shaggy op 03-11-2004 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
Imhotep schreef op 03 november 2004 @ 17:15:
[...]

oke, ik zie het nut nu wel voor die modbreak.
Vat het zelf ook niet als persoonlijk op omdat ik volgens mij zelf nog nooit off-topic heb gepost, maar dat ter zijde.
Vind het gewoon jammer dat een heel topic om gezeur (want dat is het eigenlijk) dicht moet.
Bedoel ik niet dat jullie zeuren, maar ff over de sfeer hiero.

[...]

oke, ook weer over eens, maar las net dat jullie meer dan 100 post hebben getrached (dat wist ik dus niet) dus heb al die flauwekul niet gelezen.

Ik had ook meer de indruk dat het ging om de mensen die hun config gingen plaatsen voor andere mensen.
dat vond ik dus juist zelf wel zinvol voor dat topic.
Nee, juist niet :)
Het posten van configs etc. is juist nuttig als daar vraag naar is. Op die manier kun je van elkaars configs leren, en zo je eigenste config verbeteren :)
[...]

bedoel het niet op die manier.
maar als je een user een aantal keer hebt gewaarschuwd en die blijft doorgaan met gelul, dan zou een ban in mijn ogen eerlijk zijn.
als je dan een modbreak er tussen gooit knal je ook de mensen voor de kop die er niks mee te maken hebben.
snap je?
Ik begrijp wat je bedoelt, en daar hebben wij als crew zijnde dus richtlijnen voor :)
Direct bannen gebeurd alleen in uitzonderlijke gevallen, en in het ET topic hebben diverse mensen een officieële waarschuwing gekregen, en één persoon zelfs een tempban. Het gebeurd dus wel indien echt nodig.
Dat een modbreak niet leuk staat voor personen die niets verkeerd doen kan ik wel begrijpen. Het valt namelijk best per direct op, zo'n modbreak. Echter als je zelf niets misdaan hebt of verkeerd doet, is het het beste om even zo'n modbreak door te lezen en te kijken op welke punten deze voor jou van toepassing is. Is dit op geen een punt, dan kun je de modbreak rustig als 'niet voor jou bedoelt' beschouwen, maar kun je deze wel het beste in je achterhoofd houden. Op die manier weet je toch wat er niet gewenst is :)
[...]

zoals net vermeld, begrijp ik nu de reden van sommige modbreaks :)

[...]

LOL 8)7

[...]

Dat van die 100 getrachedte (ofzo) posts wist ik dus niet en die had ik va te voren ook niet gelezen.
Dus bij deze excuses voor mijn vorige post.
Dacht dat het mede om deze posts ging en om die config gebeuren.
Zoals ik hierboven al aangeef is dat dus niet het geval :) De meer dan 100 replies die getrashed zijn waren echte offtopic replies, waar eigenlijk niemand iets aan had. Denk hierbij aan slowchat, one-liners, onder de gordel reacties n.a.v. moderaties etc. Het einde van het topic waarmee het dichtging deed misschien anders vermoeden, maar dat komt dus omdat er een groot aantal replies missen :)
shaggy8675 schreef op 03 november 2004 @ 17:25:
[...]

Ok, het was een beetje kort door de bocht van mij, sorry voor dat.

Ehh [offtopic] Denk ik ?
Maar het is mijns inziens een steeds vaker voorkomend iets, dat nieuwe mensen en/of minder computer onderlegde mensen steeds sneller en harder worden afgekapt door mods in het geheel, ev enals forum gebruikers. Enezijds natuurlijk terecht, anderzijds is het tikken van een goed antwoord vaak net zo snel ingetikt als een link naar de search of de faqs, of het gewoonlijke "wat heb je zelf al gedaan...bla bla. "

De indruk die ik hiervan krijg is niet zozeer misbruik maken van een positie die een mod heeft, maar eerder de gewoonte van 'Zoek het lekker zelf uit, we zijn hier geen helpdesk" Terwijl het forum an sich dat imo toch juist wel is? ( let wel , mensen op het forum, niet de mods alleen natuurlijk! )

Zo krijgen n00by's gewoon geen kans of juist een verkeerde indruk van het forum, terwijl het een goede bron van info kan zijn hier.

Dat was mijn indruk over het geheel, zoals het de laatste tijd word gehanteerd.
Zoals in veel LA topics al aangegeven: als je zelf inzet toont mag je hier redelijk veel :) Je hoeft echt niet alles zelf uit te zoeken, maar toon wel echt inzet en goedwil. En dat ontbreekt nogal eens bij sommige users. Die posten bijvoorbeeld keurig aan de hand van de faq wat hun probleem is, maar vergeten dan om zelf nog het een en ander uit te proberen of uit te zoeken om zo mogelijk hun probleem op te lossen. Met inzet kan ook een 'n00b' veel bereiken :) Tenslotte beginnen we allemaal op de peuter of basisschool om uiteindelijk een diploma in het middelbaar of hoger onderwijs te halen.
De discussie over het al dan niet terecht zijn van de manier van modereren op GoT kan beter in een ander topic plaatsvinden overigens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Laatst online: 06-06 14:19
Tjee, wat een leesvoer dit topic :P Dit topic met 2 pagina's is al bijna erger dan een "Grote" topic ;)

Maar ff serieus, ik heb dit hele topic doorgelezen en ik ben het op zich met beide kanten eens. Er werd zo af en toe off-topic gepost, maar ik moet daar ook bij zeggen dat dit volgens mij grotendeels maar door een paar "rotte appels" werd gedaan (ik noem geen namen).
Nu geef ik daar ook eerlijk bij dat ik die 100 posts die getrashed zijn er misschien toevallig een paar ben tegengekomen, maar ik zou het erg jammer vinden als het slotje de oorzaak is van een groepje mensen dat alleen maar off-topic post.

Over het algemeen vond ik het topic wel aardig lopen, maar van zo'n 5 à 6 man vond ik de reacties gewoon niet nuttig/irritant/storend. Nu postte iedereen weleens off-topic, maar volgens mij is het toch een klein select groepje wat het heeft verpest voor de rest....

Of is iemand het daar niet mee eens?

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 17:22
is het niet een idee om een topic-ban in het leven te roepen voor zoiets? (zomaar een idee hoor) kun je de rotte appels uit een topic vissen, verpesten ze het meteen niet voor een grote groep :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90309

Tja morax helemaal mee eens , ik zou zeggen ban die "rotte appels" dan voor 2 weken ofzo.
Zag ergens staan dat er mensen gebanned zijn maar dat is volgens mij totaal niet zo.( althans ik heb niet echt iemand gehoort die gebanned is , maar kan het ook mis hebben.
Er zijn alleen ladingen met waarschuwingen gegeven.
En het zou zinnig zijn als de mods nu gewoon zeggen wat er gaat gebeuren.

Komt er een cool down periode van 2 weken , worden er mensen gebanned die die thread verziekten ?
Of gaat de thread gewoon niet meer open ?

Je kan eindeloos doorgaan met deze discussie , maar erg veel nut heeft het niet in mijn ogen.
Denk nou niet dat GoT zijn regels ofzo gaat veranderen hierdoor.

En nog ff over die posts die dan off topic zijn , er zijn er ook ladingen weggehaalt door mods.
Dus het waren echt geen 4 posts ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Maverick schreef op 03 november 2004 @ 17:58:
is het niet een idee om een topic-ban in het leven te roepen voor zoiets? (zomaar een idee hoor) kun je de rotte appels uit een topic vissen, verpesten ze het meteen niet voor een grote groep :)
Als iemand niet in staat is normaal in een topic te reageren, heeft hij naar mijn mening niet het recht érgens op het forum te posten :) .
Anoniem: 90309 schreef op 03 november 2004 @ 18:04:
(...)Komt er een cool down periode van 2 weken , worden er mensen gebanned die die thread verziekten ?
Of gaat de thread gewoon niet meer open ?(...)
Zoals je hebt kunnen lezen zijn ze erover aan het nadenken :) .

[ Voor 27% gewijzigd door JHS op 03-11-2004 18:07 ]

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

Voordat ik op een aantal mensen ga reageren: Waarom willen je zo graag van het ET topic chatten / offtopic gaan? Een algemeen, breed forum als GoT is, in tegenstelling tot IRC/ICQ/Jabber/MSN/gespecialiseerde spel-fora, bedoeld om onderwerpen voor een groot publiek open te stellen. Als er een relatief klein groepje mensen in het topic afdwalen tot persoonlijke gesprekken, is het voor een nieuw / reguliere kijker heel lastig om mee te gaan doen met zo'n topic.
is het niet een idee om een topic-ban in het leven te roepen voor zoiets? (zomaar een idee hoor) kun je de rotte appels uit een topic vissen, verpesten ze het meteen niet voor een grote groep
Het is niet zo dat iemands gedrags bekeken wordt door de reacties van hem/haar in een enkel topic. Als je om warez gaat vragen, dan heeft dat consequenties voor je gehele GoT account, niet alleen voor je toegang tot een bepaald forum/topic.

Zoveel vragen we niet: Hou je aan de regels en aan de Nederlandse wet. Ik neem aan dat het merendeel van de mensen hier de eigenaar zijn van een gezond verstand. Ik neem daarom ook aan dat we niet iedereen per topic hoeven te bepalen wat hij/zij wel mag, dat valt denk ik toch wel onder je eigen verantwoordelijkheid :)
Maar ff serieus, ik heb dit hele topic doorgelezen en ik ben het op zich met beide kanten eens. Er werd zo af en toe off-topic gepost, maar ik moet daar ook bij zeggen dat dit volgens mij grotendeels maar door een paar "rotte appels" werd gedaan (ik noem geen namen).
Nu geef ik daar ook eerlijk bij dat ik die 100 posts die getrashed zijn er misschien toevallig een paar ben tegengekomen, maar ik zou het erg jammer vinden als het slotje de oorzaak is van een groepje mensen dat alleen maar off-topic post.

Over het algemeen vond ik het topic wel aardig lopen, maar van zo'n 5 à 6 man vond ik de reacties gewoon niet nuttig/irritant/storend. Nu postte iedereen weleens off-topic, maar volgens mij is het toch een klein select groepje wat het heeft verpest voor de rest....

Of is iemand het daar niet mee eens?
Ik ben het met je eens, maar we kunnen toch niet eeuwig door blijven gaan met trashen? Goed, dat is wat we doen, het forum schoon proberen te houden, maar als mensen ondanks vele pogingen (modbreaks, topic warning, PMs, OWs) nog niet willen luisteren dan houdt het een keer op. Dit loopt namelijk al over meerdere delen van het spel.

Er is ook nooit gezegd dat dit een definitief einde is, absoluut niet. Iedereen die langer dan vandaag in Spielerij rond zwerft heeft vaker gezien dat er na een discussie wel een oplossing bedacht wordt. Het is misschien even tijdelijk vervelend, maar het moedigt men wel aan om na te denken over de situatie. Het is zo te zien wel iets wat men wel dwars zit.
Maar het is mijns inziens een steeds vaker voorkomend iets, dat nieuwe mensen en/of minder computer onderlegde mensen steeds sneller en harder worden afgekapt door mods in het geheel, ev enals forum gebruikers. Enezijds natuurlijk terecht, anderzijds is het tikken van een goed antwoord vaak net zo snel ingetikt als een link naar de search of de faqs, of het gewoonlijke "wat heb je zelf al gedaan...bla bla. "
Daar is een reden voor, en daar zal ik ook graag met je over in discussie willen gaan, maar niet hier ;)
Dit is wezelijk iets anders als een "community functie". Daarom is het ook zeer begrijpelijk dat veel posts in het topic als offtopic worden beschouwd aangezien zij slechts voor waarde zijn van de community.

De vraag is wil het GOT forum een forumfunctie voor een community verzorgen/toestaan (community-gerelateerd) of is het slechts spel (danwel spelinhoudelijk) gerelateerd.

In deze is door diverse moderators/admins of hoe je ze ook noemt aangegeven niet een community functie te willen ondersteunen.

Lijkt mij een zeer duidelijk en rechtvaardig standpunt alleen jammer voor ons.....
Zo is het wel eigenlijk. Het is misschien geen kwestie van willen, het is dat we Spielerij interessant en informatief willen houden voor iedereen. GoT is in principe een grote community, opgesplitst in kleinere hoofdgroepen en fora. Spielerij is dan nog ietswat speciaal omdat je door enthousiasme voor verschillende spellen al gauw een soort van subcommunity kan vormen. Dat is op zich prima, zie bijvoorbeeld menig MMORPG topic. Het bijkomende effect is alleen dat men nogal snel geneigd is om, wat nu ook gebeurde, persoonlijke 'gesprekken' te voeren.

Als er een gulden middenweg zou bestaan tussen offtopic, dan zou ik die graag willen weten. Maar nogmaals, ik zie het probleem er niet van in om kleine mededelingen buiten GoT te houden, en discussies/informatie die voor een groter publiek interessant kunnen zijn op GoT te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
Anoniem: 90309 schreef op 03 november 2004 @ 18:04:
Tja morax helemaal mee eens , ik zou zeggen ban die "rotte appels" dan voor 2 weken ofzo.
Zag ergens staan dat er mensen gebanned zijn maar dat is volgens mij totaal niet zo.( althans ik heb niet echt iemand gehoort die gebanned is , maar kan het ook mis hebben.
Geloof mij maar als ik zeg dat het zo is ;) Namen geven is niet nodig, evenals het overduidelijk bekend maken in het desbetreffende topic destijds.
Er zijn alleen ladingen met waarschuwingen gegeven.
En het zou zinnig zijn als de mods nu gewoon zeggen wat er gaat gebeuren.

Komt er een cool down periode van 2 weken , worden er mensen gebanned die die thread verziekten ?
Of gaat de thread gewoon niet meer open ?

Je kan eindeloos doorgaan met deze discussie , maar erg veel nut heeft het niet in mijn ogen.
Denk nou niet dat GoT zijn regels ofzo gaat veranderen hierdoor.

En nog ff over die posts die dan off topic zijn , er zijn er ook ladingen weggehaalt door mods.
Dus het waren echt geen 4 posts ofzo.
Zoals ik al eerder aangaf is het echt niet zo dat het topic permanent op slot is en het onderwerp RTCW: ET verboden :) We hebben het topic gesloten en gaan nu intern bekijken wat we ermee aan moeten, en hoe we dergelijke dingen in de toekomst gaan aanpakken. Dit heeft even tijd nodig, en tot die tijd kan het geheel mooi even tot bezinking komen bij iedereen. Zie ook wat Terr hierboven post :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

oke, misschien niet helemaa relevant voor dit topic, maar ik moet gewoon ff vertellen dat mijn mening over sommige mod's is veranderd.
had hiervoor echt de mening dat het (bijna) altijd van die rotte appels waren die de hele dag achter hun pc zaten en op deze manier nog een beetje macht uit konden oefenen omdat ze het in het normale leven niet hadden.

Maar daar ben ik dus bij deze vanaf gestapt.
Vind dat met name Crash (en eigenlijk ook Terr na zijn post) dit goed opnemen en niet meteen alles afkatten en de boel op slot gooien.

Dat had ik van te voren wel verwacht, maar is dus niet gebeurd.
Ze proberen het iig nog rustig uit te leggen aan iedereen, dus ook de mensen die de 100 verwijderde posts gemist hebben (zoals ik)

_/-\o_ HULDE _/-\o_

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122234

Ben van mening dat je hier nogal kinderachtig wordt behandeld door de zogenaamde almachtige mods. De emails die ik krijg en de redenen waarom ik zon email krijg zijn ronduit belachelijk. Maar ja whatever, deze posts zal ook wel weer ge-edit worden. Net zoals toen ik tot twee keer toe aan _Fonz duidelijk probeerde te maken dat ik met hem had gespeeld onder een bepaalde naam + daarbij nog wat et shit poste. KNIP KNAP klasse joh ga je gang

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 122234 op 03-11-2004 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

... sowwy :>
hier stond een verkeerd bericht die slightly offtopic was :)

[ Voor 176% gewijzigd door Outerspace op 03-11-2004 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

outerspace: nofi, maar je zorgt er nu wel voor dat het topic nu meer offtopic vormen aanneemt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
Daarnet sprak ik met een, mogelijk niet representatief, groepje mensen over het een en ander op Team Speak. Aanwezig: Jazzper, Outerspace, Shaggy en nog een aantal anderen. Hoewel ik vrij passief was in dat gesprek zijn, viel mij toch wel een ding op. Er is namelijk nogal een verschil van mening over wat nu wel of niet offtopic is.

Ik wil het dan ook niet over de extremen hebben, die spreken wel voor zich dat je die kan classificeren als offtopic en niet al te vaak op een pagina moet aantreffen. De vraag is meer in hoeverre het originele topic alleen over puur technische dingen mag gaan, zoals nieuwtjes (nieuwe release van mods e.d.), problemen met configs en vragen als "hoe open je geluidloos een deur" (is niet geheel triviaal).

Óf dat je ook het bespreken ervaringen toestaat, zoals bijv. een cheater die gepakt is, een lollige ingame screenshot die je met anderen wilt delen, en de trends waar de newbies zich mee bezig houden (wij dus met onze gesprekken over jumps enzo).

De randvoorwaarden van zoiets lijkt me iets wat duidelijker gemaakt moet worden alvorens een nieuw topic te openen. Het gesloten topic had zo'n mooie onzichtbare topic warning, maar die gaf geen uitsluistel over bovenstaande, maar meer over de wat extremere gevallen.

Indien mogelijk, en waarschijnlijk lastig, zou het mooi zijn als nadat er een beslissing genomen is omtrent het topic maar nog voor openbaarmaking, dat met een aantal afgevaardigden door te spreken op iets als TeamSpeak. Uiteraard op een nette manier. Ik kan me wel voorstellen dat julie daar geen behoefte aan hebben (jammer dat niemand van de crew ET speelt, hoewel, Fuelke misschien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 31-05 14:55

Remy

I usually get 100% accuracy

Terr, Fuelke en Crash doen idd hun uiterste best om alles in goede banen te leiden. Eigenlijk is dat in geen enkel ander subforum zo lastig als in Spielerij: daar zit eigenlijk nog het meeste 'community' in van heel GoT ;) Dat betekent veel 'ons kent ons', veel afspraken om op bepaalde momenten samen te gaan gamen en...veel offtopic ;) Dat laatste is natuurlijk lastig voor een topic, omdat het voor velen die het topic volgen maar er niet in posten niet interessant is, en dus niet relevant voor het topic :)

Ik ben zo'n Spielerij-lurker: ik game best behoorlijk veel, en lees heel veel Spielerij maar post er zowat nooit. Ik snap de community en het enthousiasme echter wel, ook de offtopic posts, en ik moet zeggen: de Spielerij-mods doen hun uiterste best om op die smalle lijn tussen hard optreden en de boel lekker z'n gang laten gaan te balanceren.

Daarom zou wat meer respect voor Fuelke, Terr en Crash naar mijn idee best op z'n plaats zijn: zij krijgen hordes enthousiaste gamers op hun dak die ieder een eigen zegje te doen hebben over de situatie, waarbij ze dan een beslissing moeten maken :) Ik kan iig als nogal-Spielerij-lurker ( ;) ) zeggen dat ik vind dat ze hun taak prima doen, juist ook omdat het 1 van de 'lastigste' plekken is op GoT qua modereertaken.

d:)b jongens ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Remy schreef op 04 november 2004 @ 08:39:
Daarom zou wat meer respect voor Fuelke, Terr en Crash naar mijn idee best op z'n plaats zijn: zij krijgen hordes enthousiaste gamers op hun dak die ieder een eigen zegje te doen hebben over de situatie, waarbij ze dan een beslissing moeten maken :) Ik kan iig als nogal-Spielerij-lurker ( ;) ) zeggen dat ik vind dat ze hun taak prima doen, juist ook omdat het 1 van de 'lastigste' plekken is op GoT qua modereertaken.
hier hadden we het ook over op TS. In veel discussies tussen users en moderators (in het algemeen) gaat het om te weinig respect etc etc etc. Daar heb ik 2 dingen over. Ten eerste, imho is het logisch dat ik daar respect voor heb, ga er immers maar aanstaan, jullie liever dan ik. Kost jullie ook zeeen van tijd en het is altijd lastig schipperen met zoveel wensen. Maar.. ten tweede, met deze aanname in het achterhoofd, dit topic hier gaat over een klacht zeg maar. Ik ga niet elk postje wat ik doe helemaal politiek correct in pakken als in "Ondanks het heldenwerk (niet sarcastisch) wat de mods doen heb ik deze en deze klacht..." Respect heb/verdien je en dat hoeft niet elke keer expliciet gemeld te worden volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Jazzper schreef op 04 november 2004 @ 09:56:
[...](...) Respect heb/verdien je en dat hoeft niet elke keer expliciet gemeld te worden volgens mij.
Maar dat is nog altijd wat anders dan iemand totaal afkraken, dan op een respectloze manier een klacht indienen :) . Een of twee smileys erdoorheen, het goed onderbouwen met voorbeelden, en vriendelijk blijven is zoiezo al respect tonen imo :) .
Infinitive schreef op 04 november 2004 @ 02:37:
(...) Óf dat je ook het bespreken ervaringen toestaat, zoals bijv. een cheater die gepakt is, een lollige ingame screenshot die je met anderen wilt delen, en de trends waar de newbies zich mee bezig houden (wij dus met onze gesprekken over jumps enzo). (...)
Het ligt er maar net aan of het interressant is voor de buitenstaander denk ik :) . Dat is een belangrijkere voorwaarde imo dan offtopic posten, wat zoiezo al moeilijk is in een "grote [blaat]" topic. Zolang voor iemand die wel wat van het spel weet en een beetje een topic doorleest elke post enige relevantie heeft, en enig nut, lijkt me op zich alles best toelaatbaar. Dan is één cheater die er uitgegooid werd denk ik erbuiten, maar een stuk over cheaten in het algemeen met voorbeelden, wél toelaatbaar :) .

Maargoed ik ben misschien niet degene die hier het beste oordeel over kan geven :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-05 09:09
Ik heb net het hele topic doorgelezen, en ik wil hier toch iets over kwijt. Ik ben een complete buitenstaander van SGD in het algemeen, maar ik hoop dat dat niet zo heel veel uitmaakt.

Er werd hierboven door Infinitive een paar mooie suggesties gedaan. Ik pik de beste eruit:
De vraag is meer in hoeverre het originele topic alleen over puur technische dingen mag gaan, zoals nieuwtjes (nieuwe release van mods e.d.), problemen met configs en vragen als "hoe open je geluidloos een deur" (is niet geheel triviaal).
Diit is, denk ik, nou exact een heel goed onderwerp voor het topic. Het heet niet voor niets Spielerij, Games & Discussies. Dat laatste woord is denk ik het gene wat vergeten wordt. Als jij wil discusseren hoe je het beste een deur open kunt maken lijkt mij ideaal. Heeft een buitenstaander ook wat aan. :) Op zich zou ik het nog niet eens zo onpretting vinden als er verschillende discussies door elkaar heen liepen (denk aan de snelste weg naar een objective en die deur, bijvoorbeeld). Op die manier geef je aan de buitenstaander goede informatie. En daar draait het om bij SGD, lijkt mij.

Dingen als lollige screenshots en scores en whatever lijkt mij daarintegen weer niet passen. Leuk voor de sub-community (zoals dit mooi werd omschreven), maar daar heeft de buitenstaander weer weinig aan. Ik zou dat persoonlijk niet willen zien in een topic, al helemaal niet als ik op zoek ben naar nuttige informatie (en daar is GoT tenslotte ook voor). Teamspeak is niets anders dan een ander programma; zoiets kan volgens mij ook best in SA besproken worden :)

Ik denk dat je met de sub-community wellicht ook nog een extern forum kan gebruiken (maar zoiets was volgens mij al gedaan) en op die manier kan je slowchatten wat je wilt. En dan kan je GoT gebruiken voor beargumenteerde discussies. Persoonlijk lijkt mij dat ook fijn om te lezen als ik interesse heb in zo een spel.

Ik hoop dat dit niet gezien wordt als een useless rant, en dat mijn mening ook nog enige invloed kan hebben op de sub-community/mods/whatever.

offtopic:
Overgens netjes dat her en der excuses aangeboden werd aan de mods in kwestie. Toppie. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Laatst online: 06-06 14:19
Nu ik jouw verhaal lees snap ik eigenlijk waar het hier helemaal over gaat. En in dat geval maakte iedereen (eerlijk is eerlijk) er zich schuldig aan ipv maar een select groepje. De posts in kwestie (screenies, lollige situaties) waren voor mij leuk om te lezen en vatte ik in DIT LA topic niet op als "off-topic", maar nu je het zegt, dat zijn precies posts die voor een buitenstaander niet interessant zijn :)

Thnx for clearing this up for me d:)b

Negeer mijn post over dat kleine selecte groepje dan maar :P

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toolzman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-07-2024

Toolzman

Wunderbar!

SJONGE JONGE!!! wat allemaal dikke onzin dit lijkt de 2e kamer wel open dat topic gewoon weer. Zijn we allemaal weer happy!
En BTW het topic was altijd nog interessant, ik keek elke dag ff naar dit topic en neen ik kijk niet alleen naar Spielerij Games en Discussies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-06 15:16
spijt me dat ik het zeg, maar toolzman door zo'n gedrag worden topics gesloten.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Toolzman schreef op 05 november 2004 @ 20:06:
SJONGE JONGE!!! wat allemaal dikke onzin dit lijkt de 2e kamer wel open dat topic gewoon weer. Zijn we allemaal weer happy!
En BTW het topic was altijd nog interessant, ik keek elke dag ff naar dit topic en neen ik kijk niet alleen naar Spielerij Games en Discussies.
We zijn allemaal verheugd met deze goed onderbouwde bijdrage aan deze discussie :) . Fijn ook dat je het zo vriendelijk brengt :) .

nofi :)

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

is er al wat over bekend??
Of is het overleg nog steeds gaande?

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Modjes hebben af en toe ook weekend :)

Maar ik neem aan dat als er iets bekend was dat de crew het dan in dit topic zal aanhalen, gok ik maar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

Han schreef op 07 november 2004 @ 18:02:
Modjes hebben af en toe ook weekend :)

Maar ik neem aan dat als er iets bekend was dat de crew het dan in dit topic zal aanhalen, gok ik maar zo.
ja snap ik :)

Heb zelf ook weekend namelijk ;)

Maar kon zijn dat er een mod was die ondertussen een update over de situatie kon geven.
Zodat we een beetje op de hoogte blijven, maar ik wacht het antwoord wel af, neem iig aan dat ze het hier of in het andere topic dan wel melden. O-)

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
[whispermode]
Onze infiltrant binnen t.net, outerspace, heeft ons al doorgegeven dat men er nog mee "bezig" was, was jij daar niet bij toen hij dat vertelde? De werkelijke waarde van dat bericht moet nog vastgesteld worden door de inlichtingendienst, daar het vermoeden bestaat dat outerspace een dubbelagent is ;)

Ik neem overigens aan dat men er al uit is wat men met het topic wil en indien het open zou gaan men nu even een cooldown periode ingelast heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
(jarig!)
Infinitive schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 09:08:
[...]

Ik neem overigens aan dat men er al uit is wat men met het topic wil en indien het open zou gaan men nu even een cooldown periode ingelast heeft?
Mmhh...Als dat zo zou zijn, zou het natuurlijk wel zo netjes zijn om dat even mede te delen aan de rest natuurlijk...

Kijk dat het topic open zal gaan... Ja ongetwijfelt. Maar hoelang het open blijft???

Ik zie er weinig heil in. Dit zal natuurlijk gebeuren onder strenge regels en toezicht. En gegarandeert dat er een of andere grapjas er dan voor zorgt dat het topic voorgoed verdwijnd van GoT....( al dan niet opzettelijk! )

Ik heb mijn heil wat betreft RTCW/ET ergens anders gevonden ( evenals al een aantal andere GoT'ers _/-\o_ ), dit is denk ik gezien de situatie de beste uitkomst voor iedereen. ( mensen met interesse: mail of MSN me, het posten van dit forum/topic door mij, zal waarschijnlijk niet op prijs worden gesteld door GoT i.v.m. Spam o.i.d.? Indien geen probleem, geef maar een gil Mods :) )

De Mods hier hoeven niet telkens in te grijpen als er iets gebeurt, en de gebruikers daar hebben wat meer vrijheid in hun posts.

Jammer dat het zo heeft moeten lopen, het was een mooi topic, waar ik met veel plezier heb vertoeft. Evenals vele anderen. ;(

[ Voor 3% gewijzigd door Shaggy op 13-11-2004 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-06 18:05
Ik heb een vraagje over ET; waar moet ik die nu stellen dan? Mag ik een topic aanmaken in Spielerij - Problemen & Vragen.. :o

[ Voor 36% gewijzigd door Silent Thunder op 15-11-2004 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
Silent Thunder schreef op maandag 15 november 2004 @ 18:16:
Ik heb een vraagje over ET; waar moet ik die nu stellen dan? Mag ik een topic aanmaken in Spielerij - Problemen & Vragen.. :o
Dat heeft verder toch niks van doen met dit topic :?
Mail of een modje, of open een topic in SeM met een duidelijke vraagstelling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

Crash schreef op maandag 15 november 2004 @ 18:39:
[...]

Dat heeft verder toch niks van doen met dit topic :?
Mail of een modje, of open een topic in SeM met een duidelijke vraagstelling ;)
zou er misschien een modje (die er over gaat) een update kunnen geven over de situatie?

Ben nu nog iedere dag 4 keer aan het kijken of er al nieuws is hierover.
Als er besloten is dat er een cooldown periode is vertel dat dan ff zodat we niet voor niets hier kijken.

alvast bedankt.

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
Er is inderdaad een cooldown periode ingesteld voor onbepaalde tijd. Vanavond zal ik proberen om nadere uitleg te geven, maar dat kan ook morgen worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

Crash schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 09:53:
Er is inderdaad een cooldown periode ingesteld voor onbepaalde tijd. Vanavond zal ik proberen om nadere uitleg te geven, maar dat kan ook morgen worden :)
ha, oke dank je.

Kom ik morgen weer terug _/-\o_ _/-\o_

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

tot die tijd:

En dat noemen ze ook wel spam :/

Daar hangt iedereen uit die hier zat. Kan je ook je vraag stellen Silent Thunder

[ Voor 22% gewijzigd door moto-moi op 16-11-2004 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
(jarig!)
Jazzper schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 17:16:
tot die tijd:

<span style="color:blue">En dat noemen ze ook wel spam :/ <!--http://www.blaat.nl--></span>

Daar hangt iedereen uit die hier zat. Kan je ook je vraag stellen Silent Thunder
@moto-moi
Ehh, dus je mag hier in GoT wel doorlinken naar elke willekeurige website als men er om vraagt voor advies hulp en het is legaal...Noem een Google, Symantec, Microsoft etc.
Maar eventuele concurentie/andere opties mogen hier niet??? Beetje vaag, vind je zelf ook niet!

Dat noemen ze volgens mij nog steeds machtsmisbruik...Toch?

Dit is géén spam, maar gewoon een alternatief. Legaal, en volledig binnen jullie eigen regels!

Daar zouden jullie toch juist blij mee moeten zijn? Geen off-topic slow-chat meer van de GoT'ers...

Daarom hier nog eenmaal voor diegene die het niet hebben gezien:
edit: clickable URL verwijderd, in quote laten staan

En ja, ik ga m'n mail wel vast checken voor een OW...

[ Voor 17% gewijzigd door Remy op 16-11-2004 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

beste shaggy8675, je hoeft voorlopig je mail niet te checken, maar misschien is het wel zo zinnig hier ontopic te blijven,
er wordt wel degelijk een poging gedaan ook jullie als gebruikers op de hoogte te houden, maar dat betekent dat dit topic gewoon gaat over de moderatie mbt dat specifieke topic en het is niet de bedoeling dat dat aangegrepen wordt om enkel andere links te geven naar andere plekken of forums waar misschien threads over dat onderwerp lopen, dat is op deze plek volledig offtopic..

dat heeft niks met 'machtsmisbruik' te maken.

[ Voor 9% gewijzigd door RM-rf op 16-11-2004 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
(jarig!)
RM-rf schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 17:55:
beste shaggy8675, je hoeft voorlopig je mail niet te checken, maar misschien is het wel zo zinnig hier ontopic te blijven,
er wordt wel degelijk een poging gedaan ook jullie als gebruikers op de hoogte te houden, maar dat betekent dat dit topic gewoon gaat over de moderatie mbt dat specifieke topic en het is niet de bedoeling dat dat aangegrepen wordt om enkel andere links te geven naar andere plekken of forums waar misschien threads over dat onderwerp lopen
Daar heb je volkomen gelijk in. Maar je moet het toch met me eens zijn dat als er idd besloten is tot een cooldown, dit inmiddels wel even medegedeelt had kunnen worden.

Er zijn genoeg mensen die dit topic missen, en problemen/vragen hebben. Deze moeten toch een antwoord kunnen krijgen denk ik dan...

En als er meteen zo gemodereerd word, schiet me dat een beetje verkeerd. Er werd alleen een alternatief gegeven voor mensen met vragen/problemen over het gesloten topic.

Maar goed, we wachten af, en bedankt voor je nette Moderatie/correctie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
Na overleg zijn we (de SP modjes dus :P) tot het besluit gekomen om het RTCW: ET topic nog één laatste kans te geven :) Er mag dus een nieuw topic geopend worden. Voorwaarden hiervoor zijn dat het topic geen opsomming wordt van volstrekt onzinnige replies en slowchat. Hiervoor kan men terecht op IRC ;) Verder zien wij graag dat men elkaar respecteert, en dat men niet gaat lopen opscheppen over hoe goed hij/zij wel niet is. Het posten van scores is dus niet gewenst.

Wij zijn niet van plan om een hoop regeltjes etc. vast te gaan leggen voor dit topic, omdat er dan altijd wel iemand is die de grenzen op gaat zoeken van die regeltjes en uiteindelijk weer het hele topic over de kling helpt. Daarnaast zijn wij geen fulltime politieagenten en hebben wij ook geen zin om deze functie als dusdanig te bekleden ;) Er zal echter wel een korte duidelijke topicwarning aan het topic meegegeven worden. Jullie kunnen ervan op aan dat wij het topic zoveel mogelijk zelfregulerend laten, maar de eerste paar dagen zal het topic sowieso nauwlettend in de gaten geworden houden. Als uiteindelijk blijkt dat het topic weer op een dood spoor zit dan is het einde oefening, maar wij hopen van harte dat nadrukkelijk ingrijpen niet nodig zal zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Ik weet niet hoe ik dit moet plaatsen, het topic is iig geopend met toestemming van Terr: [rml][ PC] RTCW: Enemy Territory - deel 9[/rml]

Zoals je ziet word er nu duidelijk aangegeven dat offtopic / slowchat niet geduld word en dat je er wat voor terug kan zien als je verkeerd bezig bent :)

Verder wil ik Crash, Terr en Fuelke nog bedanken voor de moeite die ze hebben gedaan :) d:)b :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:09

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Crash schreef op woensdag 03 november 2004 @ 13:53:

Het RTCW: ET (deel 8) is gesloten, omdat het geheel steeds meer verzande in een offtopic geheel waar een groot aantal van de posts niet meer interessant waren om te lezen voor buitenstaanders. Zo nu en dan kwam er een post tussen door die wel nuttig en interessant is om te lezen, maar hier werd snel genoeg weer afbraak aan gedaan door offtopic geneuzel.
Uiteindelijk is dit ons op gaan vallen en zijn er diverse edits uitgevoerd, en is uiteindelijk de topicwarning ingeschakeld. Dit heeft korte tijd gewerkt totdat men weer in het oude patroon verviel. Uiteindelijk zijn er diverse modbreaks uitgevoerd, wat ook maar weer een tijdje gewerkt heeft. Tenslotte hebben we de topicwarning nogmaals aangepast, maar dit haalde helaas al niets meer uit. Enkel nog met harde modbreaks was het offtopic gebeuren enigszins de kop in te drukken.

De laatste paar pagina's ging het haast werkelijk nergens meer over, en waren het vooral de personen die zich speciaal voor het RTCW: ET topic geregistreerd hadden de aanstichters tot nog meer offtopic onzinnig geneuzel. Een beetje offtopic kan best, aangezien wij er van uit gaan dat men dit zelf wel in de hand kan houden, maar dit ging werkelijk nergens meer over. Uiteindelijk zijn er meerdere PM's, en mailtjes aan te pas moeten komen om het weer enigszins binnen de perken te krijgen. Maar zelfs na diverse OW's gingen bepaalde personen stug door met het plaatsen van bewust offtopic gezever. Uiteindelijk houdt het dus op voor ons.

Wij hebben een hele lading aan offtopic replies moet trashen, een hele zut aan PM's en mailtjes moeten versturen, en een hoop modbreaks moeten plaatsen, maar het haalde allemaal niets uit. Voor sommige personen hebben we dit zelfs meerdere malen moeten doen. Zelfs na een OW ging men vrolijk door. Wij zijn geen politieagentjes, en zo wensen wij ook niet te moeten handelen. Het zelfregulerende aspect, zoals hierboven zovaak wordt aangehaald, functioneerde niet meer en was behoorlijk beneden de maat.

Wij hebben het lange tijd aangekeken, want het topic stond al enige tijd op het lijstje om keihard dicht te gooien, maar dit hebben we zolang mogelijk uitgesteld. Wij zien namelijk dat er ook users zijn die wel fatsoenlijk in het RTCW: ET topic kunnen posten, die hun echt nuttige replies ook wel eens afwisselen met een wat meer gezellige reply. Maar dan op een manier dat het nuttige en inhoudelijke aspect de boventoon voert. Niet dat er een offtopic rage wordt ontketend.

blah blah blah, crash weet jij dat sommige(nogal een grote groep) mensen zich een tikkeltje stoort aan jou gedrag ?
ik zal geen namen noemen maar een groot gedeelte in SGD iig wel

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05-06 14:41

Stoffel

Engineering the impossible

CrankyGamerOG schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 18:05:
[...]

blah blah blah, crash weet jij dat sommige(nogal een grote groep) mensen zich een tikkeltje stoort aan jou gedrag ?
En jij vindt het nodig om een topic van 2 jaar oud te kicken om hem dat te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
En daar moet je een anderhalf jaar oud topic voor omhoog kicken :?
De laatste keer dat ik keek had Crash ook een emailadres...

PC1: 9800X3D + RTX 5080
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
CrankyGamerOG schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 18:05:
[...]

Je kickt een 2 jaar oud topic?
Als je het ergens niet mee eens bent, dan moet je crash mailen, op crash@tweakers.net

En inhoudelijk:
Ik heb geen flauw idee waar je het over hebt, je onderbouwt het niet, plus je gedraagt je kinderachtig en zegt dat 'een groot gedeelte' (jij en je zusje ofzo?) zich stoort aan crash zonder argumentatie?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Hier is niet de plek voor dit soort dingen :) . Als je contact wil hebben met * Crash kan je natuurlijk contact opnemen via zijn mailadres.

edit:
En de andere mensen die reageerden weten natuurlijk ook dat je in zo'n geval vaak beter alleen een TR kan doen ;) .

[ Voor 33% gewijzigd door JHS op 18-05-2006 09:19 ]

DM!

Pagina: 1