Ik ben op zoek naar een schakeling waarmee ik een 230V lamp zachtjes kan laten aangaan als de schakelaar wordt aangezet, en zachtjes weer uitgaat als de schakelaar wordt afgezet. Een soort van automatische dimmer dus. Moet vast ergens bestaan, alleen heb ik me rotgezocht en nix gevonden... wie helpt?
[rml][ EL] DIY Daymaker lampwekker[/rml]

Hier worden diverse schakelingen beschreven die een lamp langzaam aan laten gaan. Uit moet dan ook niet zo moeilijk zijn.
Hier worden diverse schakelingen beschreven die een lamp langzaam aan laten gaan. Uit moet dan ook niet zo moeilijk zijn.
[ Voor 48% gewijzigd door Microkid op 03-11-2004 11:55 ]
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Ik weet wel dat er zoiets voor auto's bestaat... zit oa in de nieuwere auto's en is geloof ik ook los te bestellen bij conrad...
EDIT: Auto binnen-verlichtingsdimmer voor 12 en 24 volt: Best. Nr. 84 40 55-44 €12,50
Ik meende ook dat wanneer je 230v wilt dimmen je iets met fase-snijden moet doen ofzo...
EDIT: Auto binnen-verlichtingsdimmer voor 12 en 24 volt: Best. Nr. 84 40 55-44 €12,50
Ik meende ook dat wanneer je 230v wilt dimmen je iets met fase-snijden moet doen ofzo...
[ Voor 44% gewijzigd door tafkaw op 03-11-2004 13:16 ]
wat dacht je van een dikke elko?
Die loopt langzaam leeg en je licht dimt en gaat uit. Je gaat een bioscoopschakelaar maken?
[ Voor 25% gewijzigd door HunterPro op 03-11-2004 13:16 ]
Kijk even op http://www.vego.nl/8/10/03/08_10_03.htm
ergens halverwege staat een stuk over soft-start...
ergens halverwege staat een stuk over soft-start...
I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!