Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe maak ik me eigen Fanmate dmv een POT meter?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 16:43
Hej ik ben helemaal nieuw tot dit gedoe, heb 4 case-fans, en (omdat ik er 4 heb) vind ik dat ik ze best wel wat lager kan laten draaien, onder MSN, en dan als ik een game ga spelen de RPM weer wat op kan schroeven.

Ik heb gehoord bij de winkel waar ik een Fanmate wilde kopen, dat je dit ook kan doen met een POTmeter, maar hoe doe ik dit?

ik heb dus 4case-fans die gewoon met 4verloopstekkertjes met zijn alle op de Moederbord aansluiting zitten, als ik dat draadje op de potmeter aansluit dan kan ik ze toch allemaal tegelijk zachter/harder laten gaan?

Kan iemand me dat miss. even uitleggen, en hoe je dan alles moet instellen?

btw. Kast temp idle 24, stressed 30
CPU temp idle 53, stressed 65 (amd 2400+ gewoon @ 2ghz (standaard klok))

iedergeval bedankt, en plz keep it een beetje simpel :P

~ Mijn prog blog!

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:57
Hey therat10430,

Welkom hier :) Als je de search even had geraad pleegd dan had je vast op deze site uitgekomen:

Hier staat simpel en in het nederlands uitgelegd hoe je dit zelf kan maken: http://members.home.nl/lodio/baybus.htm

• roy-t
Hej erg bedankt voor je post, en ik had wel gezocht, maar helaas niet gevonde.

Maar dit is eigenlijk te extreem voor mijn pc, ik heb de boosdoeners gevonden, aan de voorkant van me pc zuigen 2 fans koelle lucht naar binne, aan de achterkant zuigen 2 fans dit weer naar buiten, de achterste fans maken niet veel lawaai, maar de voorste 2 wel erg veel, omdat ze alles door een paar kleine gaatjes moetten zuigen, daarom zou ik die 2 op een lager toeren tal willen hebben, maar hoe doe ik dat?

(ok ik wijk een klein beetje af van wat de vraag was)

in iedergeval thanks for posting, en miss als een vriend van me dat print plaatje kan fixe doe ik dat alsnog. :)

~ Mijn prog blog!

Verwijderd

therat10430 schreef op 03 november 2004 @ 16:12:
Hej erg bedankt voor je post, en ik had wel gezocht, maar helaas niet gevonde.

Maar dit is eigenlijk te extreem voor mijn pc, ik heb de boosdoeners gevonden, aan de voorkant van me pc zuigen 2 fans koelle lucht naar binne, aan de achterkant zuigen 2 fans dit weer naar buiten, de achterste fans maken niet veel lawaai, maar de voorste 2 wel erg veel, omdat ze alles door een paar kleine gaatjes moetten zuigen, daarom zou ik die 2 op een lager toeren tal willen hebben, maar hoe doe ik dat?

(ok ik wijk een klein beetje af van wat de vraag was)

in iedergeval thanks for posting, en miss als een vriend van me dat print plaatje kan fixe doe ik dat alsnog. :)
je kunt er een weerstandje tussen zetten, dan draaien ze langzamer

Verwijderd

Ik zou er niet 'zomaar' een weerstandje tussen zetten, die zouden best eens erg warm kunnen worden.

Wat je ook zou kunnen doen is met een dremel of een decoupeerzaag grotere gaten zagen voor de fans.

Wat betreft de fancontroller zelf: Zie de FAQ (Frequently Asked Questions CME)

ook:
reviews: Waterkoeling en casemodding guide, deel 1
http://www.fanbus.com

• lancelot46
  • Laatst online: 18-05 09:01
mensen is het niet makkelijker om gewoon een zalman fanmate1 van €5- er aan te hangen?
Kijk maar eens op de sit van Atro.nl

• roy-t
dat is easy ja, maar dan moet je er wel 2 kopen :( en dat is zelfs al te ingewikkeld, ik wil gewoon naar leppink (electro shop hiero) gaan en daar zeggen ik wil dit schakelaartje dat ik hier inklik, en dan draaien ze langzaam :P

~ Mijn prog blog!

• GRT
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:50

GRT

Kun je er niet gewoon een lineaire potmeter tussenzetten?
Alleen even een potmeter met de goede waardes zoeken.
correct me if I'm wrong

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

hey therat10430,

het is hier de bedoeling dat je voor je een topic opent eerst even searcht en de faq leest: Frequently Asked Questions CME

Daarin staat namelijk antwoord op je vragen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.