Toon posts:

Van hub naar meer Wireless

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.vanons.net/upload/netwerk_TP.jpg

Zoals hierboven vermeld de huidige situatie is mijn netwerk verbonden met een hub, maar wil daar dus deels wireless van maken.

Wat voor accespoint/router heb ik nodig om het te maken zoals op de nieuwe situatie?
Of vinden jullie het beter om het nog anders te doen?

Dus, wat raden jullie dus aan om te gaan kopen, (wat ik heb: Chello verbinding en op alle pc's XP)

Alvast bedankt! TP

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2004 11:49 ]

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hang een accespoint aan je hub :?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:40

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Neem gewoon een Linksys WRT54G AP/Router. Heeft 4 LAN poorten en wireless. Kan je die PC die tussen je modem en hub staat ook wegdoen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
TNX!!!! ;)

Maar ik hoef dan toch niet persee een Linksys 54Mbps PCMCIA kaart WPC54G erbij te nemen voor mijn laptop. Ik kan toch gewoon een andere G kaart nemen, bijv. Asus WL-100G PCMCIA 11/54Mbps. Ik vind het verschil in prijs nogal groot terwijl ik geen verschil zie in de kaart?

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2004 12:02 ]

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-05 17:44
Dat werkt doorgaans wel samen. Als je max snelheid wilt halen, is het verstandig alles van dezelfde fabrikant te betrekken. Maar het is gestandaardiseerd spul, dus zou gewoon wel met elkaar moeten babbelen. Mijn LinkSys wifi ap/router werkt ook met de ingebouwde wifi kaart van mijn Dell laptop (geen LinkSys). Heeft alleen geen USB of parallelle printerpoort, dus dat deel van je schets lukt niet. Wellicht bestaan er wel ap/routers met printerpoort, maar daar zou je ff zelf verder naar moeten zoeken.

NB: het schijnt dat de soldeerpunten voor USB aansluitingen wel op de prints van bepaalde LinkSys routers zitten. Het besturingssysteem is een open source Linux variant. Dus de echte die-hard Tweakert propt meteen de soldeerbout in zijn hagelnieuwe ap en hackt die USB ondersteuning er wel ff bij. Maar dat wordt meer iets voor CME :)