heb net lekkere videokaart binnen, Saphire Radeon X800XT PCIe, blijkt dat 't ding net zo veel geluid maakt als een stofzuiger. tips?
p.s. ben niet van plan aan me kaartje te sleutelen, of m'n kast te bekleden met een of ander dempende knoei want dat ziet er natuurlijk niet uit
Verwijderd
...dan raken je mogelijkheden het geluid te dempen al snel op!
Want de oplossingen zijn idd of een dempende laag op je kast aan te brengen, of de koeling van je VGA vervangen door een stiller exemplaar.
Want de oplossingen zijn idd of een dempende laag op je kast aan te brengen, of de koeling van je VGA vervangen door een stiller exemplaar.
Verwijderd
tips? Euhm eens van mening veranderen over dat sleutelen aan je grafische kaart??
Als die koeler veel lawaai maakt, maar jij wilt er niet aankomen, is er natuurlijk niets aan te doen eh
Als die koeler veel lawaai maakt, maar jij wilt er niet aankomen, is er natuurlijk niets aan te doen eh
Zou ik toch een andere koeler kopen, de artic silencer rev4. Installeren ervan kost 1min, hij is ultra stil en koelt supergoed. Mijn temps hiermee zijn 30c idle / 52c stressed (overlclockt ook nog) Kost zo'n 30euroVerwijderd schreef op 03 november 2004 @ 11:52:
p.s. ben niet van plan aan me kaartje te sleutelen, of m'n kast te bekleden met een of ander dempende knoei want dat ziet er natuurlijk niet uit
hmja, ok, en stel dat ik er wel aan ga sleutelen, dan moet ik natuurlijk orginele koeler eraf halen om nieuwe erop te schroeven/plakken/klikken hoe dat ook gaat. moeilijk? risicovol? of gwoon zo van, doen we ff?
Verwijderd
heb het laatst gedaan bij een 9800pro, ik ben 14 en hij draait prima @ xt nu 
zal wel lukken dus, alleen je moet gewoon voorzichtig zijn met het loshalen van de andere koeler, en zeker weten dat je de silencer GOED aandraait.. anders krijg je zo'n rare lucht uit je pc
suc6
zal wel lukken dus, alleen je moet gewoon voorzichtig zijn met het loshalen van de andere koeler, en zeker weten dat je de silencer GOED aandraait.. anders krijg je zo'n rare lucht uit je pc
suc6
Het is niet zo moeilijk, maar je moet eerst goed kijken voordat je leuk begint te sleutelen.Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 11:58:
hmja, ok, en stel dat ik er wel aan ga sleutelen, dan moet ik natuurlijk orginele koeler eraf halen om nieuwe erop te schroeven/plakken/klikken hoe dat ook gaat. moeilijk? risicovol? of gwoon zo van, doen we ff?
Even goede kijken hoe de stock cooler vast zit aan de kaart. Daarna kijken hoe je silencer op de kaart komt.
Dan kan de stock cooler eraf en kan je rustig je silencer erop zetten.
Zorg wel voorn een klein beetje koel pasta.
En zorg dat de silencer goed contact maakt met de core van je kaartje
Verwijderd
Of als je het echt niet durft ga dan even naar de winkel met je kaart, hier doen ze er een paar eurotjes bij bij de prijs van de koeler voor de installatie
Hexagon, ga eerst eens zoeken naar mogelijkheden om je kaart stiller te maken ipv zo een topic te openen: je topicstart komt zo wel heel erg lui over. Als je niet aan je kaart wil sleutelen of met geluiddempende materialen wil gaan werken blijven er idd erg weinig mogelijkheden over: misschien is een wat tragere en daardoor stillere kaart een optie.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()