[CSS] IE bug floats met background

Pagina: 1
Acties:

• X-Lars
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

Topicstarter
Een probleem met backgrounds in mijn op pixy's 3-col layout gebaseerde pagina.

De link: [removed]

Bijbehorende CSS: [removed]

In FF gaat het goed, in IE (5/6) echter niet. Die laat de backgrounds van de twee rechtse container-divs niet zien. En dat was nou juist de gedachte achter de techniek...

Heb flink lopen zoeken, onder andere dit gevonden, maar nog niets gevonden wat voor mij helpt.

Any help would be greatly appreciated :)

Edit: links verwijderd, zet er later nog een case neer.

[ Voor 22% gewijzigd door X-Lars op 04-11-2004 10:29 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:17

crisp

Devver

Pixelated

Geef voor IE je #container-midleft, #container-midright en #container-right een minimale height (bijvoorbeeld 1%) en overrule dat weer mbv een descendant selector naar 'auto' voor non-IE browsers.

Intentionally left blank

• X-Lars
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

Topicstarter
Tnx again crisp, eerst snapte ik je niet helemaal. Maar na wat proberen ben ik erachter gekomen dat het goed lijkt te gaan als deze containers een height:1%; (of height:100%;, lijkt niets uit te maken) meekrijgen (zonder descendant selectors voor non-IE).

Edit: new files uploaded.

[ Voor 6% gewijzigd door X-Lars op 03-11-2004 12:27 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:17

crisp

Devver

Pixelated

Die height:auto zou ik toch wel doen; je gaat anders uit van overflow, en de vraag is of dat goed gaat in alle browsers qua tekst die selecteerbaar blijft en links die klikbaar blijven. IE rekt de div uit, non-IE browsers laten overflow zien.

De meeste CSS bugs zijn op te lossen in IE door dimensies te geven aan een element of hun parent; dat forceert dat het element 'layout' heeft in de renderengine van IE - zonder layout laat IE geen backgrounds zien.

Intentionally left blank

• X-Lars
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

Topicstarter
Wederom duidelijk :>