Ik heb 128 MB, maar de PC herkent maar 96 MB.

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• Grover
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-02 01:33
Hallo,

Ik heb een AMD Duron 1.2 Ghz PC met een geheugen module van 128 MB (DDR 266Mhz CL2.5), maar als ik naar Computer eigenschappen ga dan zie ik dat de PC maar 96 MB herkent. De PC draait op WinXP en is ontzettend traag.

- Wat kan er aan de hand zijn? Is de geheugenmodule kapot of wat kan ik hier aan doen?
- Ik wil de PC uitbreiden met geheugen, wat is aan te raden (als de module stuk is?) : 2 x 256 MB erin zetten?

Thanx,

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-08 23:47

Nik

Misschien heb je gedeeld video geheugen? Wat voor videokaart zit er in je PC?

Ga eens naar Start > Run/Uitvoeren > "dxdiag" intypen (zonder de " ). Kijk eens naar je videokaart en het aantal geheugen.

het is namelijk zo dat als je zo'n onboard videokaart hebt die gedeeld geheugen nodig heeft, hou je minder geheugen over voor de rest van je systeem.

[ Voor 32% gewijzigd door Nik op 03-11-2004 11:35 ]

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Je videokaart zal waarschijnlijk 32 mb gebruiken van je geheugen. Zoek even op wat voor een videokaart je hebt en wat voor een gehuegen hij gebruikt.
Meer geheugen is in jouw geval geen luxe. Kijk maar in je boekje wat erin kan en in je beurs wat erin mag.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-08 09:50

Haan

dotnetter

Dat het ontzettend traag is lijkt me logisch met zo weinig geheugen! (zelfs al had je de volledige 128 MB). Heb je niet toevallig een on-board videokaart?

Geheugen testen doe je met Memtest86.

edit:
en we zijn er weer lekker snel bij met z'n allen :D

[ Voor 15% gewijzigd door Haan op 03-11-2004 11:35 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wat voor PC is het? zelf gemaakt? wat voor videokaart zit erop? gebruikt die shared mem of heeft die eigen mem?

Geef eens wat meer info over je pc?

edit:
Spuit elf again :/

[ Voor 10% gewijzigd door Fludizz op 03-11-2004 11:35 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG Beleid

Hier kunnen we dus niets mee, hoogstwaarschijnlijk heb je een mobo met integrated VGA die 32MB systeemgeheugen gebruikt. Lees de handleiding van je mobo, staat het waarschijnlijk helder in :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.