Toon posts:

Geforce 600GT geen beeld via DVI-VGA convert kabel!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn geforce 6800GT (nvidia) geeft mijn monitor geen beeld als ik het aansluit via VGA op mijn DVI-port . (via de convert kabel, die er bij geleverd is, maar ook niet mbv een andere convert kabel).
Wel heb ik beeld via de VGA-port en wel heb ik beeld via de DVI-port uit naar een monitor met DVI aansluiting (zonder convert)

Ik heb, geprobeert via instellingen in TVTool de ene monitor op analog te zetten ipv op digitaal maar zonder succes.
Ik heb deze optie(anoloog of digitaal) in de (nieuwste) nvidia drivers niet kunnen vinden (niet als ik bijv rechtermuis knop druk op een van de 2 schermen in display properties,nview).

Ook het ik getest of een digitale monitor wel via VGA aansluiting naar deze DVI-port beeld geeft, maar ook dan hetzelfde resultaat; zwart scherm waar volgens mij wel een signaal ontvangen wordt maar het is alsof de aangesloten monitor continue in 'power off' staat.
Als ik via nview de resolutie verander van de monitor zonder beeld, blijft het zwart maar flikkert ie wel even, vandaar dat ik denk dat het signaal wel doorkomt, en ook omdat nview wel beide monitoren herkent als zijnde aanwezig.

Uiteraard heb ik de drivers helemaal verwijdert en opnieuw geinstalleerd, heb ik de kaart los gehaalt en het opnieuw goed ingestoken.(en gezocht via google en de fabrikant benadert....).Ik hoop dat iemand een idee heeft wat ik nog zou kunnen doen.(behalve een andere kaart halen of een digitale monitor)