Remote Desktop vanaf het werk wil maar niet lukken...

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11-2025
Nou, ik weet het niet meer, misschien dat jullie nog ideeen hebben.

Ik wil vanaf mijn werk verbinding maken met mijn eigen computer thuis.
Thuis draai ik Windows XP zonder router of andere vreemde dingen (alleen firewall)

Op mijn werk word ALLES afgeschermd met een proxy. Ik kan echter wel het internet op.

Ik heb geprobeerd met TighVNC een verbinding te maken, maar helaas....
Heb het geprobeerd met RemotelyAnywhere (op port 80). Ik kan wel goed inloggen, maar zodra ik remote control wil doen word ik er na 5 seconde uitgegooid... :(

Heb geprobeerd met RA verbinding te maken op P80 maar dat werkt ook niet :(

Wie o wie kan mij vertellen hoe ik die proxy kan omzeilen??? Ik zou haast zeggen dat het zou moeten kunnen, maar krijg er wel een hard hoofd in :r

Als ik trouwens het externe IP-adres scan wat ik krijg zodra ik het internet op ga, dan geeft ie aan dat echt ALLE poorten gestealth zijn....

Iemand nog een idee??

Alvast bedankt!! _/-\o_

Verwijderd

Ik heb je verhaal niet gelezen, maar poort 3389 moet in ieder geval open staan van buitenaf (doorgelust naar je eigen pc).

Succes!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-05 00:35

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Op je werk zetten ze er niet voor niets een proxy op. Al eens gedacht dat men gewoon niet wil dat jij op je thuiscomputer bezig bent, maar met je werk? (ik weet natuurlijk niet wat voor werk je doet en wanneer je dit echt nodig hebt kun je natuurlijk gewoon aan het systeembeheer vragen of ze een poortje voor je open zetten)

Imho valt dit onder de categorie 'illegaal'

Rail Away!

• -Leon-
Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 11:20:
Ik heb je verhaal niet gelezen, maar poort 3389 moet in ieder geval open staan van buitenaf (doorgelust naar je eigen pc).

Succes!
Op mijn eigen PC staat eigenlijk alles open wat ik wil.... het probleem ligt bij de proxy.

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Yep, installeer de proxy client als het om Microsoft Proxy server gaat. En schakel de firewall op je thuis-pc eens uit. Doet ie het dan beter?

• -Leon-
Sierra-NL schreef op 03 november 2004 @ 11:23:
Yep, installeer de proxy client als het om Microsoft Proxy server gaat. En schakel de firewall op je thuis-pc eens uit. Doet ie het dan beter?
Proxy client?? Wat bedoel je precies ??
Heb GEEN idee of het om een Microsoft Proxy server gaat....

Ik heb de verbinding met RemotelyAnywhere, TightVNC & RA getest thuis via ander computers, en dat loopt vlekkeloos zowel met als zonder firewall

[ Voor 7% gewijzigd door -Leon- op 03-11-2004 11:25 ]

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hier op school gaat ook echt ALLES via een proxy. Das best lastig als je in een programma geen proxy in kunt stellen omdat ie daar eenvoudigeweg niet op berekend is. Zoals Sierra-NL al zei, je moet de MS Proxy Client installeren, die instellen om je proxy te gebruiken en dan moet het in principe allemaal wel goed gaan.

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• dennismaus
  • Laatst online: 15-05 19:43
Misschien RDP van XP eens proberen. Computer eigenschappen. Verbinding van buitenaf instellen op jou account met wachtwoord.

• Bart©
-Leon- schreef op 03 november 2004 @ 11:25:
[...]

Proxy client?? Wat bedoel je precies ??
Heb GEEN idee of het om een Microsoft Proxy server gaat....

Ik heb de verbinding met RemotelyAnywhere, TightVNC & RA getest thuis via ander computers, en dat loopt vlekkeloos zowel met als zonder firewall
Om iets aan je probleem te kunnen doen, moet je weten door wat voor een Proxy Server je precies heen gaat voordat je het Internet op komt. Als dit om een Microsoft Proxy Server of Microsoft ISA Server gaat, dan kun je een Proxy/Firewall Client installeren, deze verzorgt de verbinding door de Proxy Server waardoor je machine 'denkt' dat ie direct op het Internet zit. De client is te vinden in de share 'mspclnt' van de Microsoft Proxy server.
Als er in de Proxy Server/ISA Server is ingesteld dat er maar een bepaald aantal poorten doorheen mogen dan denk ik dat je pech hebt.

• -Leon-
dennismaus schreef op 03 november 2004 @ 11:27:
Misschien RDP van XP eens proberen. Computer eigenschappen. Verbinding van buitenaf instellen op jou account met wachtwoord.
Dat heb ik ook al geprobeerd en zelfs ook op port 80 maar ook zonder goed resultaat... :(

In mijn ogen moet het gewoon mogelijk zijn alleen heb ik hier weinig (geen) kaas van gegeten....

@spone:
Zou je dat eens willen uitleggen hoe dat gaat ??? ;) Krijg alweer hoop!!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

-Leon- schreef op 03 november 2004 @ 11:25:

Als je eerst eens leest wat anderen zeggen!!

Poort 3389 staat gewoon dicht op je werk, dus kan je thuis of bij anderen testen wat je wil maar dat zal dan niet gaan werken op je werk !

Je kan proberen om in je register van windows het port nummer te wijzigen in poort 80 zodat je misschien zo kan connecten, ik zal je even op weg helpen.

How to change the listening port for Remote Desktop

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Jij doet niks fout, op je werk doen ze niks fout.

This is just ment to be.

Wil je wel bij je thuis PC kunnen komen schiet dan een RFC in op je werk om poort 3389 naar buiten open te zetten en je zult zien dat het allemaal gaat werken.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• -Leon-
Gunner schreef op 03 november 2004 @ 11:30:
[...]

Als je eerst eens leest wat anderen zeggen!!

Poort 3389 staat gewoon dicht op je werk, dus kan je thuis of bij anderen testen wat je wil maar dat zal dan niet gaan werken op je werk !

Je kan proberen om in je register van windows het port nummer te wijzigen in poort 80 zodat je misschien zo kan connecten, ik zal je even op weg helpen.

How to change the listening port for Remote Desktop
Gunner.... ik lees wel wat anderen schrijven. Ik vertel er ook duidelijk bij dat ik hier niet veel kaas van gegeten heb, en heb ook gezegd dat op mijn werk ALLES is dichtgespijker/stealthed als ik een portscan doe.

Je hebt het over een listening port: is dat de computer thuis of de computer op mijn werk?????

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

-Leon- schreef op 03 november 2004 @ 11:35:

Je hebt het over een listening port: is dat de computer thuis of de computer op mijn werk?????
Dit moet je op je pc thuis aanpassen.

En dan kan je via je client op je werk op <ipnummer>:80 proberen te connecten

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• -Leon-
Sierra-NL schreef op 03 november 2004 @ 11:28:
[...]

Om iets aan je probleem te kunnen doen, moet je weten door wat voor een Proxy Server je precies heen gaat voordat je het Internet op komt.
Is er een mogelijkheid om er achter te komen door wat voor Proxy ik heen ga zonder dat ik het de system admin moet vragen ???

• -Leon-
Gunner schreef op 03 november 2004 @ 11:37:
[...]

Dit moet je op je pc thuis aanpassen.

En dan kan je via je client op je werk op <ipnummer>:80 proberen te connecten
Zoals ik dus zei heb ik ALLE programma's al getest op port 80 en heb ik dat thuis dus ook ingesteld. Zelfs Terminal Service getest en de port dus thuis in het register op 80 gezet.... Geen succes.

• Bart©
-Leon- schreef op 03 november 2004 @ 11:37:
[...]

Is er een mogelijkheid om er achter te komen door wat voor Proxy ik heen ga zonder dat ik het de system admin moet vragen ???
Je zou op je werk kunnen kijken naar het ipnummer van de default gateway (meestal de proxy server). Als je daar naar browsed en er bestaat een share 'mspclnt' dan heb je met een Microsoft Proxy Server te maken.

Anders zou ik het gewoon vragen. Nee heb je, ja kun je krijgen.. Gewoon wat interesse tonen in het systeem en een beheerder zal je zo vertellen wat ze allemaal wel niet hebben draaien...

• -Leon-
Als ik naar de standaardgateway surf dan krijg ik de foutmelding dat de pagina niet weergegeven kan worden. Bij technische data word wel het volgende vermeld:

ISA Server: hypisa1.xxxxxxx.ad

Waar de xx-jes staan voor mijn werk ;)

Lijkt er dus op dat ik het een ISA server is ??

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-05 13:33
Dit kan gewoon niet. Je zult een remote desktop cliënt moeten gebruiken die een http proxy ondersteund. Dan zal het wel werken. Of je installeert een http Remote Desktop Cliënt. Dit kun je simpel testen. Installeer bv emule en zet de webserver aan. Als je deze vanaf werk kunt benaderen door jouw proxy heen zal zo een http cliënt ook werken. Ik dacht dat Microsoft zoiets had (http cliënt). Zo niet dan zul je toch naar een cliënt moeten zoeken die http proxy tunneling ondersteund.

Er is nog 1 mogelijkheid. Tunnelen op je eigen pc. Ik zal het zo even testen en kijken of het werkt.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

• smuck
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-04-2024
HI,

een soortgelijk "probleem" heb ik ook gehad.

Uiteindelijk Remotely Antwhere geinstalleerd thuis. Met poort 80 lukte het me niet om naar buiten te komen en een verbinding op te bouwen naar mijn PC thuis.
Toen poort 443 gebruikt om te Natten naar de default poort van RA (dat is dacht ik default poort 2000).
Dit is dezelfde poort als voor MSN/messenger. Als die werkt op het bedrijfsnetwerk, zal dit waarschijnlijk ook lukken.

Op de PC op het werk tik je in de URL adres regel;

http://<jou IP adres thuis>:443 of
https://<jou IP adres thuis>

Dit werkt bij mij wel.

Suc6, Smuck

CU, RonK

Verwijderd

Misschien dat je met een proxy client zoals, Genius een proxy kunt instellen zodat dit wel allemaal werkt.

• Bart©
-Leon- schreef op 03 november 2004 @ 11:49:
Als ik naar de standaardgateway surf dan krijg ik de foutmelding dat de pagina niet weergegeven kan worden. Bij technische data word wel het volgende vermeld:

ISA Server: hypisa1.xxxxxxx.ad

Waar de xx-jes staan voor mijn werk ;)

Lijkt er dus op dat ik het een ISA server is ??
Daar lijkt het op ja. Als je dan bij start - uitvoeren het ipnummer van je default gateway intypt vooraf gegaan door \\ dan zou de de share mspclnt moeten kunnen zien en daaruit setup.exe moeten kunnen starten.. Good Luck.

• -Leon-
Start --> Uitvoeren is niet zichtbaar :(

Ik kan wel een DOS-prompt oproepen maar daar reageert het commando niet:
code:
1
De syntaxis van de bestandsnaam, mapnaam of volumenaam is onjuist.

• spone
  • Niet online
en zo niet is er hier vast wel iemand die je daarin kan voorzien >:)

[ Voor 5% gewijzigd door spone op 03-11-2004 12:11 ]

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• -Leon-
RonK schreef op 03 november 2004 @ 12:00:
HI,

een soortgelijk "probleem" heb ik ook gehad.

Uiteindelijk Remotely Antwhere geinstalleerd thuis. Met poort 80 lukte het me niet om naar buiten te komen en een verbinding op te bouwen naar mijn PC thuis.
Met RemotelyAnywhere op mijn thuis-pc draaiende op P80 lukte het me dus wel om vanaf het werk daarmee verbinding te maken via IE. inloggen ging ook goed en ik kwam netjes in het control panel uit. Zodra ik control wilde overnemen (remote control via JAVA) kreeg ik mijn pc te zien. Als ik snel was kon ik NET mijn Windows XP wachtwoord invullen en inloggen. daarna kreeg ik geen response meer en werd de verbinding eruit gegooid :(

• Bart©
-Leon- schreef op 03 november 2004 @ 12:11:
Start --> Uitvoeren is niet zichtbaar :(

code:
1
De syntaxis van de bestandsnaam, mapnaam of volumenaam is onjuist.
In de adresbalk van de Windows Verkenner dan maar?

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Start --> Uitvoeren is niet zichtbaar

\\ is geen dos-commando dit is een adres van windows-shares b.v. \\192.168.1.1 dat voer je uit in een adres-balk (internet) explorer, of via een snelkoppeling.
edit:
Telaat ik had sneller moeten lezen ;)

[ Voor 18% gewijzigd door djexplo op 03-11-2004 12:19 . Reden: telaat ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• -Leon-
Via IE --> \\10.9.x.x

code:
1
Toegang is geweigerd

|:(

• spone
  • Niet online
hoe ik het altijd deed:
maak in word een macro, met daarin:

shell("c:\windows\calc.exe")

En dan op uitvoeren klikken :+

• -Leon-
spone schreef op 03 november 2004 @ 12:26:
hoe ik het altijd deed:

Daar moet je me toch effe iets verder mee helpen want dat snap ik nie helemaal.. :? Hoe maak ik een macro ???

Het is zo dat ik centraal en lokaal kan werken. Word staat centraal en niet lokaal. DOS-prompt werkt alleen lokaal en niet centraal :S

[ Voor 19% gewijzigd door -Leon- op 03-11-2004 12:32 ]

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
spone schreef op 03 november 2004 @ 12:26:
hoe ik het altijd deed:

offtopic:
Wat moet tie nu met een rekenmachine? :+

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-04 19:45
http://www.watnou.nl/

Deze werkt vaak wel vanaf een bedrijfsnetwerk.

Verwijderd

Remotely Anywhere heeft een optie

http tunneling heb je deze al eens aangevinkt... gaat ie heel wat beter ;-)

• -Leon-
tatata schreef op 03 november 2004 @ 12:46:
http://www.watnou.nl/

Deze werkt vaak wel vanaf een bedrijfsnetwerk.
Hoe stel ik mijn PC thuis in als dit wil werkeN ??
Heb het net geprobeerd, maar krijg dezelfde melding:
code:
1
2
3
4
The client could not connect to the remote computer. 
Remote connections might nog be enabled. 
It is also possible that networkproblems are preventing you connection..... 
bla bla bla...
:(

• -Leon-
Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 12:46:
Remotely Anywhere heeft een optie

http tunneling heb je deze al eens aangevinkt... gaat ie heel wat beter ;-)
Yep.. Force HTTP-Tunneling was aangevinkt... Mocht niet helpen :(

Blijkbaar gaat er iets fout met het inkomende verkeer want zodra ik inlog gebruikt hij het externe IP-adres (is te zien in het beginscherm van RemotelyAnywhere) maar zodra ik remote control (JAVA) aanklik gaat hij HTTP-Tunneling succesvol uitvoeren maar alles loopt via het IP-adres van de Proxy (10.9.x.x) :(

Verwijderd

Wij doen niet mee aan het omzeilen van beveiligingen. Je hoort te werken en niet te remote desktoppen en als je dat wel hoort te doen kan je systeembeheerder je daarbij helpen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.