Toon posts:

Vaag probleem: KEYBOARD LOCKED bij opstarten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een kennis van me heeft een wat ouder systeem staan, een P450 Mhz.

Nu wil het geval dat ik bij het opstarten de opmerking KEYBOARD LOCKED krijg...

Ik kan nog wel met de DEL toets in de bios komen, maar zodra ik daar ben doet t toetsenbordje niets meer, als ik niet in de bios duik krijg ik dus die melding...

Iemand enig idee wat ik hiermee aan moet?

Alvast bedankt,

Groeten, Sander

Verwijderd

Misschien helpt een Bios Reset?

Patrick

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:24
Kapot toetsenbord misschien zit er een toets vast.

• Dirtyharry
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Misschien een pinnetje van de stekker krom?

En wat heb je zelf al uitgeprobeert?

Dan komen er misschien nuttige antwoorden ipv wat je zelf had kunen verzinnen.

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ander toetsenbord al geprobeerd, ik dacht dat de aansluiting op de pc zelf misschien kapot was, maar dan zou ik toch ook die Delete toch niet kunnen gebruiken om naar de Bios te gaan?

Blijft een beetje bizar, bios reset zou dat helpen?

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Wat voor moederbord zit er in? Sommige moederborden hebben een 'Keyboard Lock'-functie om, das duidelijk, het toetsenbord te locken. Vaak is dit te verhelpen door de bijbehorende pinnetjes met een jumpertje te shorten. Kijk dus ff in het boekje van het moederbord!

Overigens is je topicstart niet echt optimaal. Op GoT verwacht men dat je a) een duidelijke titel hebt en b) meer informatie over de betreffende computer geeft, want hier kunnen we niet zo veel mee.

edit:
BIOS-reset zou het probleem misschien ook kunnen verhelpen, ja

[ Voor 10% gewijzigd door Mad Marty op 03-11-2004 11:14 ]

Rail Away!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, excuses voor mijn onduidelijke post & titel, keek net even bij Edit maar titel is niet meer te bewerken geloof ik... Zal er in de toekomst even rekening mee houden.

Ik kan er niet achter komen wat voor moederboard het is en een bios reset heeft niets aangehaald. Echter ik zie bij een rijtje pinnetjes "key lock" staan...

nou zijn het overal rijtjes van 3 pinnetjes, maar bij key lock zijn het er 2 (overigens staat hier geen jumpertje op) terwijl het lijkt alsof er nog een 3e bij had moeten staan...

Moeilijk verhaal zo al met al....

• Mad Marty
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Probeer deze twee pinnetjes eens te shorten. Ik weet niet zeker of het met een jumper lukt; ik heb het zelf eens gedaan door de power-schakelaar hier op aan te sluiten en daarna één keer op de powerknop te drukken. Daarna het stekkertje weer waar die hoort en dan zou het moeten lukken.

edit:
Titel kun je inderdaad niet zelf fixxen, dat moet een mod voor je doen

[ Voor 14% gewijzigd door Mad Marty op 03-11-2004 11:57 ]

Rail Away!

• Steephh
  • Laatst online: 22-02 00:20
Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 11:55:
Oke, excuses voor mijn onduidelijke post & titel, keek net even bij Edit maar titel is niet meer te bewerken geloof ik... Zal er in de toekomst even rekening mee houden.
Dit kan ook alleen maar door de mod's en admin's gedaan worden, de topic-titel wijzigen.

Trash deze reply maar als hier een modje langskomt.

[ Voor 14% gewijzigd door Steephh op 03-11-2004 12:00 ]

_@/'

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:51

Standeman

Prutser 1e klasse

Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 11:55:

Ik kan er niet achter komen wat voor moederboard het is en een bios reset heeft niets aangehaald. Echter ik zie bij een rijtje pinnetjes "key lock" staan...

nou zijn het overal rijtjes van 3 pinnetjes, maar bij key lock zijn het er 2 (overigens staat hier geen jumpertje op) terwijl het lijkt alsof er nog een 3e bij had moeten staan...

Moeilijk verhaal zo al met al....
Vroegah hadden de meeste PC's een KeyLock slot in de kast zitten waarmee je hem met een sleuteltje dan wel kon locken of unlocken. Een soort van beveiliging zeg maar.
Misschien maakt het cirquit ergens sluiting (of juist niet). Kijk even in het boekje / internet welke pinnetjes wel of niet kortgesloten moeten worden en loop de sporen van de pinnetjes even na (indien mogelijk natuurlijk), misschien loopt er ergens wel een kras doorheen...

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:53

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

titelfix

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Topicstarter
Nog vreemder, ik had niets veranderd, en toch startte hij op.... ik dacht klaar te zijn, maar bij een reboot bleef hij weer hangen
Pagina: 1