hoi,
Ik ben een preinstallation Environment aan het maken voor mijn werk,
en nu wil ik partitioneren zodra Win PE geladen is (kernel uit Win XP)
Normaal gesproken (nog steeds) start de gebruiker de diskette op, worden er een paar vragen gesteld, en aan de hand van de antwoorden van de gebruiker, wordt de hard-disk geformateerd, of als er geen partities aanwezig zijn, 2 nieuwe partities aangemaakt.
Dit commandline tooltje om te partitioneren en te formateren, werkt alleen in dos, dus niet in een shell van windows.
aangezien win pe, gewoon een rip off is van windows, werkt het tooltje niet.
waar ik nu heen wil is dat er misschien een tooltje is die onder windows (xp bijv) een partitie kan aanmaken en eventueel formateren.
Ik heb wel een tool gevonden van symantec genaamd GDisk (meegeleverd op een aantal versies van ghost 2003 etc) maar deze kan ook alleen onder dos, en zijn broertje GDisk32 kan alleen partities bekijken/activeren (puur diagnostisch)
Kent iemand een tooltje die onder windows partities kan aanmaken?
Het os draait dus vanaf cd, dus de schijf is niet in gebruik!
elke vorm van hulp is gewaardeerd
Ik ben een preinstallation Environment aan het maken voor mijn werk,
en nu wil ik partitioneren zodra Win PE geladen is (kernel uit Win XP)
Normaal gesproken (nog steeds) start de gebruiker de diskette op, worden er een paar vragen gesteld, en aan de hand van de antwoorden van de gebruiker, wordt de hard-disk geformateerd, of als er geen partities aanwezig zijn, 2 nieuwe partities aangemaakt.
Dit commandline tooltje om te partitioneren en te formateren, werkt alleen in dos, dus niet in een shell van windows.
aangezien win pe, gewoon een rip off is van windows, werkt het tooltje niet.
waar ik nu heen wil is dat er misschien een tooltje is die onder windows (xp bijv) een partitie kan aanmaken en eventueel formateren.
Ik heb wel een tool gevonden van symantec genaamd GDisk (meegeleverd op een aantal versies van ghost 2003 etc) maar deze kan ook alleen onder dos, en zijn broertje GDisk32 kan alleen partities bekijken/activeren (puur diagnostisch)
Kent iemand een tooltje die onder windows partities kan aanmaken?
Het os draait dus vanaf cd, dus de schijf is niet in gebruik!
elke vorm van hulp is gewaardeerd