Toon posts:

[ADSL] speedlinq USB modem installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hierover is al eerder een topic geweest zie: ADSL sagem f@st 800 modem installeren/software
Helaas is de topic te vroeg op slot gegaan. Het gaat namelijk om een USB modem waar niet op ingelogd kan worden om de noodzakelijke aanpassingen te maken. Om de modem te laten werken heeft Speedlinq zelf een stukje software gemaakt die een aantal noodzakelijke instellingen maakt. De drivers van de sagem website bieden dus geen oplossing. Ik zou dus alsnog willen vragen of iemand toevallig de zelfde modem heeft (sagem f@st 800) of dat iemand mijn kan vertellen hoe ik instellingen kan maken in deze modem.

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Hij heeft internet van: Speedlinq/BabyXL.

Alleen Speedlinq kon hem de cd's niet sturen (duurt al 2 weken), omdat ze hem nog niet binnen hadden. Hij betaald er verder wel voor zonder dat hij kan internetten, dus vind ik niet echt goed geregeld door Speedlinq.

Het gaat hier dus niet om de drivers, maar om de software die de modem voor je instelt. Dit kan niet handmatig. Tenminste dat denk ik.

(ben trouwens zijn collega, dus vandaar dat ik het weet). Heb dit als aanvulling voor zijn TS gepost.

Verwijderd

Topicstarter
schopje

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag de Line/DSL splitter er eens tussenuit gehaald en de volgende instellingen voor de modem gebruikt: 1483 Bridged LLC
Vpi 0 Vci 34. niks meer en niks minder, het werkt nu. Druk ik de splitter er tussen dan kan de modem niet meer synchroniseren. Het gevolg is dat ik mijn internet verbinding verlies als er gebeld wordt.

Ter waarschuwing:
Ik heb mijn ADSL provider Speedlinq 3 x gebeld met een totaal van 30 minuten a 0,70 cent (21 euro). Bij de helpdesk werd ik 3x te woord gestaan door zeer incompetente medewerkers. Ze konden me helemaal niks vertellen over het handmatig instellen van de verbinding. Reactie was telkens dat weten we niet u moet de bijgeleverde software gebruiken. Daarom heb ik 3 weken geen internet gehad. De helpdesk bij Speedlinq is incompetent, werkt en denkt niet mee. Verwacht van hun dus geen service.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:29

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 16:03:
Vandaag de Line/DSL splitter er eens tussenuit gehaald en de volgende instellingen voor de modem gebruikt: 1483 Bridged LLC
Vpi 0 Vci 34. niks meer en niks minder, het werkt nu. Druk ik de splitter er tussen dan kan de modem niet meer synchroniseren. Het gevolg is dat ik mijn internet verbinding verlies als er gebeld wordt.
Dat klinkt als een kapotte danwel verkeerd aangesloten splitter.
Ter waarschuwing:
Ik heb mijn ADSL provider Speedlinq 3 x gebeld met een totaal van 30 minuten a 0,70 cent (21 euro). Bij de helpdesk werd ik 3x te woord gestaan door zeer incompetente medewerkers. Ze konden me helemaal niks vertellen over het handmatig instellen van de verbinding. Reactie was telkens dat weten we niet u moet de bijgeleverde software gebruiken. Daarom heb ik 3 weken geen internet gehad. De helpdesk bij Speedlinq is incompetent, werkt en denkt niet mee. Verwacht van hun dus geen service.
Bovenstaande zijn jouw ervaringen en daarop gebaseerde mening. Ik heb andere ervaringen.

Iets totaal anders:
N.B. Het installatiegemak en werking van het USB modem kan beïnvloed worden door de gebruikersinstellingen op uw PC of Mac. Het kan derhalve voorkomen dat Speedlinq u niet kan helpen met het online komen en gebruik van het USB modem. Speedlinq adviseert daarom te kiezen voor een Ethernet modem.
*VERSCHIL TUSSEN MODEM EN ROUTER:
De routers hebben meer functionaliteiten dan de standaard modems, zoals een ingebouwde firewall en een DHCP-server (resp. veiliger en meerdere computers tegelijk mogelijk via eigen switch). Speedlinq adviseert in verband met de veiligheid altijd voor een router te kiezen.
Waarom heb je in naam van alles wat wel en niet redelijk is toch voor dat USB-modem gekozen :?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de splitter bij iemand anders getest, de splitter doet het wel.

Ik heb niet voor de ethernet modem gekozen omdat die 35 euro duurder is, dat lijkt me toch wel een aannemelijke reden. Als ik de helpdesk bel met een simpele vraag "hoe stel ik jullie modem in" en ze kunnen daar tot 3 keer aan toe geen antwoord op geven dan denk ik dat er in ieder geval 3 onkundige helpdesk medewerkers zitten. En ik ben niet de enigste die daar zo over denkt.

Voor alle duidelijkheid: De ADSL account met modem is netjes optijd opgeleverd, internet verbinding is nu prima. Van de helpdesk moet je gewoon niet veel verwachten. En als je die wel nodig hebt dan is dat enorm frusterend.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2004 13:15 ]

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:29

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 13:09:
Ik heb de splitter bij iemand anders getest, de splitter doet het wel.
Vaag, een ander woord heb ik er niet voor.
Ik heb niet voor de ethernet modem gekozen omdat die 35 euro duurder is, dat lijkt me toch wel een aannemelijke reden.
NOFI, maar waarom flitsen mij nu in één keer uitspraken door het hoofd als:
• Alle waar is naar zijn geld
• Goedkoop is duurkoop
• Voor een dubbeltje op de eerste rang (willen) zitten
Als ik de helpdesk bel met een simpele vraag "hoe stel ik jullie modem in" en ze kunnen daar tot 3 keer aan toe geen antwoord op geven dan denk ik dat er in ieder geval 3 onkundige helpdesk medewerkers zitten. En ik ben niet de enigste die daar zo over denkt.
Dat lijkt me een legitieme klacht, mijn ervaringen zijn gelukkig beter.
Voor alle duidelijkheid: De ADSL account met modem is netjes optijd opgeleverd, internet verbinding is nu prima. Van de helpdesk moet je gewoon niet veel verwachten. En als je die wel nodig hebt dan is dat enorm frusterend.
Fijn dat het werkt.

[ Voor 1% gewijzigd door Freee!! op 06-11-2004 13:50 . Reden: Typo ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Pagina: 1