IBM T20 - Accu perikelen

Pagina: 1
Acties:

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

Servowire

prutser:~#

Topicstarter
Ik heb voor een prikkie een 2e hands IBM T20 laptopje gekocht met een accu erbij.
Deze ging vanaf 100% naar 99% in een minuut of 5. Daarna direct naar 5% en toen viel windows uit met lage accuspanning melding.

Als ik hem laat laden gaat hij tot 10%, dan plotsling naar 100%. En niet verder.

Kapotte accu? Zijn hier replacements voor (eventueel kloon merk?)

Wie heeft er ervaring mee :)

met papier mache kun je alles maken!!

• Sathlon_nl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-03-2024
In Enschede is een bedrijf (accufit) dat accu's en batterijen verkoopt en ups- en laptopaccu's uitelkaar haalt en er dan nieuwe accupacs in doen.
Dit is veel goedkoper want een nieuwe kost al snel 150 euro.

ik heb al van collega studenten gehoord dat de accu dan weer prima werkt.

specs: intel core2 duo, 2048mb 7600gt, 2x 80 maxtor sata in raid 0, 2x160 gig maxtor, samsung 2x 19"tft, mx500 en logitech ultrax

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Er staat een stukje software op je laptop... die met je accu te maken heeft, kijk er maar eens naar, daar zit ook een optie in om je accu weer goed te maken + kun je kijken wat de staat van de accu is, en de huidige capaciteit enzz enzz.

Grote kans dat je gewoon 1x de accu in goede staatbrengen, moet doen en dat dan je problemen over zijn.

Als deze software niet op je laptop staat moet je maar naar de IBM site gaan daar kun je het downloaden, maar standaard zit die software in de image vanaf de fabriek

[ Voor 21% gewijzigd door Roberto op 03-11-2004 17:15 ]

Verwijderd

RS_003 schreef op 03 november 2004 @ 17:14:
Er staat een stukje software op je laptop... die met je accu te maken heeft, kijk er maar eens naar, daar zit ook een optie in om je accu weer goed te maken + kun je kijken wat de staat van de accu is, en de huidige capaciteit enzz enzz.

Grote kans dat je gewoon 1x de accu in goede staatbrengen, moet doen en dat dan je problemen over zijn.

Als deze software niet op je laptop staat moet je maar naar de IBM site gaan daar kun je het downloaden, maar standaard zit die software in de image vanaf de fabriek
Als dat niet lukt kun je ook even naar een losse accu van de T40 serie kijken. Ik meen dat die gewoon passen. Voor 99,00 heb je een nieuwe.

Arthur Swart
www. 8)7 .nl