[Win98][IDE Controller] error?

Pagina: 1
Acties:

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-03 14:50

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Hey medetweakers ik heb vandaag een computer gekregen en daar moet ik win98 opzetten, na heel wat gekloot heb ik de pc eindelijk zover gekregen dat er een c:/ en een d:/ schijf is aangemaakt.

Ik heb windows98 de installatie op d:/ gezet en daarvan opgestart, daarna windows geinstalleerd en toen begon de shit.

Ik kreeg een blauw scherm waarin stond dat de PCI controller niet compatibal was met het syteem ofzow.

Iig de cd-rom speler doet het in de dos systeem wel, kom ik in windows dan doet die het niet.

Dan kijk ik bij "deze computer" apparaatbeheer en dan staan er bij de "primaire IDE controllers" een geel uitroep tekentje en er achter "(enkele fifo)".

De harde is trouwns een sata schijf.
Mijn vraag is dus hoe kan ik het oplossen dat die primaire en sucendaire PCI controllers het weer gaan doen?!

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:28
Je moet even alle moederbord drivers installeren.
Hiertussen zit ook de ide controller driver.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Specs? Drivers geinstalleerd?

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Wat wel jammer is, is dat de cd-rom speler het niet doet en het vrij lastig word om drivers van het moederbord er op te zetten, maari ik ga het proberen.

Tevens doet de cd-rom speler het niet meer in dos, het rare is dat die het voordat ik Win98 installeerde natuurlijk wel deed en nu niet meer.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Turkish
  • Laatst online: 23-02 11:41

Turkish

zhé germans

CD-ROM wordt standaard niet gedetecteerd in win 98 afaik, dat kan je oplossen door door je *.CAB files op D te zetten en als hij tijdens het rebooten vraagt naar de CD dan naar de dir met die cabs verwijzen ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Hert enige probleem is dus dat de primaire en secundaire pci controllers het niet goed, windows98 en dos6.2 staan er allebij al op en werken goed, op dat ding na, kheb net gevraagd bij de beheerder of het aan de drivers ligt van de mobo hij zei dat die allemaal goed waren.

Iig ik heb zo vergadering ik zal het even in de groep gooien, bedankt.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je kunt ook gewoon de PC op een netwerkje aansluiten en de drivers downloaden danwel leechen vanuit een andere bak? :)

Verder: Processors, Mobo's & Geheugen > Opslagmedia & I/O Controllers

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Netwerkkaart drivers daar kan ik nu ook niet aankomen dus.

Ik heb net gehoord dat ik in het register de waarde van "noIDE" op 00 moet zetten ipv 01.

Ik doe dat start de computer opnieuw op en krijg weer dat blauwe scherm en ook staat in het register die noIDE waarde weer op 01.

Tevens kreeg ik een advies dat ik iets moest doen met doscompatibiliteit in deze computer > prestaties maar daar kan ik niets veranderen.

En ik kan niet op het netwerk en de drivers van de mobo zijn goed.
Help..

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OK, laten we ff de hardwarematige config/instellingen bekijken. Beschrijf exact jouw IDE configuratie: specs, schijven, opticals, controllers, bekabeling, bejumpering, posities, relevante BIOS instellingen, etc.

En trouwens:
na heel wat gekloot heb ik de pc eindelijk zover gekregen dat er een c:/ en een d:/ schijf is aangemaakt
Hoezo "na heel wat gekloot"? Wat voor problemen had je ondervonden, opgelost danwel omzeild?

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ik kan de computer niet openhalen dus ik kan je niets vertellen over de jumpertjes en dergelijk als je me verteld waar en hoe ik die IDE config kan vinden laat ik het zien.

We hebben een opdracht gekregen om een computer te maken met dos op c:/ en windows op d:/ en we moeten een bootmenu maken als de computer opstart zodat je daar tussen kunt kiezen.

Ik ben niet echt tegen problemen aangelopen maar ik had nog niet echt een c:/ partitie aangemaakt en geformateerd en ook een d:/ niet dus dat was wat prutsen.

De c:/ schijf is "fat" de d:/ is "fat32".

In dos deed de cd-rom drive het goed, is het mischien mogelijk dat de oude dos drivers worden geladen in windows en dat die het daarom niet doet?

Maar nog steeds weet ik niet waarom dus die IDE controllers fouten geven.

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:28
En toch lijkt het er nog sterk op dat je je ide drivers niet goed hebt staan....

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

MrVegeta schreef op 03 november 2004 @ 12:13:
In dos deed de cd-rom drive het goed, is het mischien mogelijk dat de oude dos drivers worden geladen in windows en dat die het daarom niet doet?
Alleen als je ze nog in de config.sys en autoexec.bat hebt staan, kijk dat eens na :)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Pagina: 1