[Netware 6.5] Probleem met ZENworks & policy

Pagina: 1
Acties:

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:01
Ik heb hier een erg vreemd probleem met ZENworks 4 i.c.m. Netware 6.5
We hebben een test setup nagemaakt van een groter netwerk, aangezien we niet in een productie netwerk kunnen testen.

De situatie:
Ik heb hier een server staan met Small Business Suite 6.5 inc. ZENworks 4, Bordermanager, GroupWise etc etc.
Tevens zijn alle updates voor alle producten ge-installeerd.

Daarnaast hebben we een laptop aangesloten met daarop de nieuwste Novell client van de site van Novell (OS: Win XP SP2). En een werkstation (Ook Win XP SP2) met de nieuwste Novell client.
Beide Novell clients zijn compleet (lees: inc. NDPS, ZEN & Workstation Management) ge-installeerd.
Beide OS zijn 'kaal' (alleen voorzien van updates) en de Novell client, geen Office etc etc.

Het probleem:
Er is een User Policy aangemaakt die de achtergrond op het werkstation moet veranderen met een bepaalde wallpaper (User Desktop Preferences). Er is bewust voor een User Policy Package gekozen omdat er anders op ca. 14 scholen alle werkstations ge-importeerd moeten worden en een User Policy Package de meest simpele vorm van policy is.

Nu het punt.....
Op het moment dat ik inlog op de laptop van de testopstelling krijg ik netjes de achtergrond mee die ik in de policy heb ingesteld. Ook als ik deze verander en opnieuw inlog krijg ik gewoon weer de achtergrond uit de policy.
Maar als ik met het werkstation inlog krijg ik de achtergrond niet.
Op het moment dat de gebruiker inlogged wordt de policy uitgevoerd en de policy staat op de Organisation (dus op container niveau waar iedereen lid van is)

Al geprobeerd:
- Policy weggegooid en opnieuw aangemaakt
- Client op de werkstations geherinstalleerd
- ZENworks op de server opnieuw ge-installeerd- Policy aangemaakt voor allemogelijke besturingssystemen (Win 9X, Win NT-2000-XP, Win 2000, Win XP, Win NT, Win 2000 Terminal Server)
- Settings van de Novell Client
- Register settings vergeleken van beide machines

We worden hier een beetje moedeloos van want Novell nederland weet de oplossing niet, we hebben ook met Amerika gebeld waar men het ook niet weet.
Tevens heb ik contact met een Master CNI gehad die ik ken die de oplossing ook niet weet.
Heeft iemand nog ideetjes en / of komt je dit bekent voor???

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 15:50
- wordt de registrywaarde "ConvertedWallpaper" wel goed gevuld door de policy?
absurd idee: dan lijkt het op een videodriver die de boel om zeep helpt.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• chromeeh
paulhekje schreef op 03 november 2004 @ 10:17:
- wordt de registrywaarde "ConvertedWallpaper" wel goed gevuld door de policy?
absurd idee: dan lijkt het op een videodriver die de boel om zeep helpt.
Ga ik zometeen (met ca. een half uurtje) direct nakijken :)
opmerking: ik kom er net achter dat het niet specifiek in bijv. de wallpaper settings zit, maar in alles wat ik via policy wil regelen, dus heel mijn policy verhaal werkt niet.... |:(

update
Ok ik heb gekeken en op de laptop waar het dus wel op werkt, bestaat de hele "ConvertedWallpaper" entry niet in het register :/

[ Voor 39% gewijzigd door chromeeh op 03-11-2004 13:06 ]

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 15:50
makkelijkste methode om te kijken welke key gevuld wordt: zoek op filenaam van het plaatje onder hkcu\control panel\desktop

[ Voor 17% gewijzigd door paulhekje op 03-11-2004 13:15 ]

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Ik kon het niet goed uit je post opmaken, maar de Workstation Manager component van de Novell Client is niet voor ZfD 4. Hiervoor moet je apart de ZfD Management Agent installeren.

• chromeeh
JoetjeF schreef op 03 november 2004 @ 13:24:
Ik kon het niet goed uit je post opmaken, maar de Workstation Manager component van de Novell Client is niet voor ZfD 4. Hiervoor moet je apart de ZfD Management Agent installeren.
Ok maar hoe kan het op de laptop wel werken en op het werkstation niet :?
Ik heb naast de Novell client geen extra software op de laptop ge-installeerd.....
Want ik wordt er echt een beetje 8)7 8)7 van....

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-02 16:45
Je moet de client op je windows pc's alleen installeren met de client en ndps. Vervolgens installeer je de ZENworks agents uit ZfD 4 Interim Release 5.

Test hier eens mee en houd ons op de hoogte.

Gebruik iig:

Client v4.9

Client v4.9 Sp2
http://support.novell.com...earchtid.cgi?/2969181.htm

Post Sp2 / UTFf8
http://support.novell.com...earchtid.cgi?/2969767.htm

Installeer de ZENworks agent uit IR5
http://support.novell.com...earchtid.cgi?/2969662.htm

Patch uiteraard je hele ZfD 4 installatie op de server en de ConsoleOne snap-ins.

[ Voor 3% gewijzigd door LeNNy op 03-11-2004 20:27 . Reden: Typo ]

• Scraper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-02 14:49

Scraper

ErikJ

Ik heb wel eens een dergelijke situatie gezien, en in die specifieke situatie kon ik het oplossen door het vinkje te zetten bij de optie dat hij de gegevens permanent moet bewaren (op de pagina waar je de group policy kunt binnengaan geloof ik).

Verder ben ik in Zenworks 6.5 op een win2k3 term server ook een bugje tegengekomen op het moment dat DLU aanstond i.c.m. roaming profiles (1 x wel policy applied, 2e keer niet, etc), alhoewel dit waarschijnlijk niet het geval is bij jou, het is een testje waard.

Verder ben ik wel eens tegen gekomen dat een OEM installed windows pakket gekke dingen kan doen, ik neem aan dat je zelf een windows versie hebt geinstalled op die machines?

Ik weet niet of je hem al had gezien maar wellicht heb je iets aan deze TID: http://support.novell.com...archtid.cgi?/10073744.htm

• chromeeh
Raar maar waar....
Ik ben er nu voor 78% uit..... Men heeft voor Windows XP 2 mogelijkheden om policies aan te maken, een onder Win NT-2000-XP en onder Win XP.
Daar zit het XP probleem in.... In Win 98 moet 'Bureaublad weergeven als webpagina' aanstaan ook al heb je een BMP als background....

• chromeeh
Goed ik heb nu de oplossing:

Op het Windows XP werkstation moet je de ZfD Application Launcher local installeren (d.m.v. de onderste install optie van de cd).
Tijdens de install kies je dat je de Window Application Launcher wilt installeren.

als je dan opnieuw opstart zie je dat je NAL opkomt, alleen deze NAL staat local en start dus niet van de Server. (Als je al applicaties verspreid via de NAL komen deze er gewoon netjes in te staan als je ingelogged bent op de server(!))

Vervolgens start je Console One op en ga je naar de properties van je policy package en kies je voor Dynamic Local User.
Zorg ervoor dat je z'n local rechten geen Administrator maakt, want dan werkt de policy niet omdat de windows administrator ZEN overruled.

Vervolgens kun je ook gewoon de rest van de policy opbouwen naar wens, alleen even opletten dat je wel als OS WinNT-2000-XP kiest en geen Win XP :)

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-02 16:45
Let wel op dat je de laatste client en agent versie hebt zoals hierboven aangegeven. WinNT - 2000 - XP is ervoor om dezelfde instellingen over al die OS versies te gebruiken. XP is ervoor om sprcifiek voor XP pc's instellingen mee te geven.
Pagina: 1