RTCW: ET

Pagina: 1
Acties:
  • 601 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:05

Imhotep

The Dark Side

Topicstarter
Damn wat is dit nou weer voor zielig gedoe man.

Jullie pleiten altijd om dit met de desbetreffende mod op te lossen door hem/haar te mailen.
Nou heb gistermiddag al een mod gemaild hierover, maar 0 reactie.
van meerdere mensen gehoord dat er geen reactie terug komt op de mail.

Ook het "nieuwe" topic met daarin een goede oplossing van Jazzper (mijn inziens)
en ook die word meteen op slot gedaan.

Is er een boycot tegen RTCW: ET???????
Zoja, waarom?

je kunt mij niet wijs maken dat deze hele toestand veroorzaakt wordt door een aantal mensen die off-topic aan het posten waren.

En kom nu niet weer met een waarschuwing voor mij aanzetten omdat ik hier ff neerzet wat ik vind hierover, zoals de vorige keer :(

GoT word zo een ontzettend streng en chagarijnig forum waar je niet meer met plezier naar toe gaat.
Kijk alleen eens hoeveel extra regeltjes er nu (laatste jaar) zijn gekomen om iets te posten, en als je ook maar iets off-topic gaat krijg je een waarschuwing o.i.d.

Help GoT aan een slechte naam.
jullie zijn iig goed op weg moet ik zeggen. |:(

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-05 13:09

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Gisterenmiddag heb je pas gemaild, en 's ochtends vroeg verwacht je al een antwoord? :) Moderators zijn ook mensen welke niet alleen voor het forum leven en nog andere bezigheden ook hebben; direct een antwoord verwachten is dan ook niet reeel.

Als je na 2 dagen nog niets gehoord hebt is het imho een ander verhaal; binnen 24 uur een antwoord eisen is imho niet terecht.

Verder geeft Crash ook aan dat er nog een update gaat volgen :)

[ Voor 15% gewijzigd door gorgi_19 op 03-11-2004 09:11 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Imhotep schreef op 03 november 2004 @ 09:07:
GoT word zo een ontzettend streng en chagarijnig forum waar je niet meer met plezier naar toe gaat.
Kijk alleen eens hoeveel extra regeltjes er nu (laatste jaar) zijn gekomen om iets te posten, en als je ook maar iets off-topic gaat krijg je een waarschuwing o.i.d.
helemaal mee eens, dit is geen forum waar je met plezier naar toe gaat, maar wij (duizenden actieve users) komen hier omdat we gedwongen worden ofzo 8)7
En afaik zijn er de laatste tijd juist geen regeltjes bij gekomen en is het een en ander zelfs wat losser geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Daarnaast was dit forum ooit bedoeld als een techniek-forum, dat de mensen in het ET topic het beschouwen als een slow-chat zegt al genoeg over hoeveel dat topic eigenlijk afweek van de originele bedoeling van GOT.

En het zijn niet maar een paar mensen en het is ook niet van de laatste dagen. Een tijdje terug speelde ik ook veel ET en kwam ik ook vaak in het topic, maar toen users pagina's vol begonnen te pasten met hun settings (wat vrij nutteloos is omdat deze voor iedere configuratie anders ingesteld moeten worden) was de lol er wel enigzins vanaf.

[ Voor 45% gewijzigd door pagani op 03-11-2004 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-05 19:09
Kom dan niet als je het een chagerijnig forum vind.

Computer games don't affect kids. If Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Laatst online: 19:36
offtopic:
Stond dit er vanmorgen ook al? Volgens mij nog niet. (Alhoewel de edit-datum van 2/11 is)

edit: SysRq leest niet, het was dit topic :P

[ Voor 17% gewijzigd door SysRq op 03-11-2004 09:26 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep
  • Laatst online: 21:05

Imhotep

The Dark Side

Topicstarter
dennismaus schreef op 03 november 2004 @ 09:23:
Kom dan niet als je het een chagerijnig forum vind.
daar gaat het hier toch niet om.

eerder kwam ik hier echt heel erg veel.
Zat toen vooral in DOC.

Nu zit ik er eigenlijk nooit meer, want als je ergens met een vraag zit, moet je het dus zelf opzoeken en wordt je topic op slot geknikkert.

Ben er mee eens dat je zelf eerst best kunt zoeken, maar als je het niet kunt vinden, of dat geeft nog niet echt antwoord op je vraag dan moet je daar toch een topic over kunnen openen???

Vandaar dat ik nu alleen nog maar in ET topic keek (weinig poste btw)
en in het 3d-stuf topic.

maar daar begint het gelul nu ook al.
je wordt er gewoon niet goed van, van de gezellige sfeer die GoT in het begin had is nu imo weinig over.

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Imhotep schreef op 03 november 2004 @ 09:36:
Ben er mee eens dat je zelf eerst best kunt zoeken, maar als je het niet kunt vinden, of dat geeft nog niet echt antwoord op je vraag dan moet je daar toch een topic over kunnen openen???
offtopic:
Ik kan me toaal niet voorstellen dat een topic (zonder oplossing) op slot gaat als je even aangeeft:
  1. wat de precieze uitgangssituatie is en waar je aan denkt qua oplossing
  2. welke relevante FAQ's niet hielpen
  3. welke sites, die in die FAQ's worden genoemd op weg hielpen maar niet tot een antwoord kwamen
  4. welke verschillende combinaties Google en GoT-search keywords niets opleverden
  5. welke topics en sites die die zoekopdrachten opleverden, in de richting leken te komen maar geen antwoord gaven
  6. welke extra inzichten je kreeg tijdens dit proces maar die niet hielpen
Ja dit is wat overdreven gesteld maar dit is precies wat ik (en als het goed is elke tweaker) meestal toch al doe als er een vraag is, voor ik bij de laatste stap ben heb ik meestal al een antwoord :+

Als je nu nog een slotje krijgt heb je IMHO alle recht om te klagen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:28

bstard

---------------

Helemaal mee eens Imhotep.. waar kan je je afmelden, cq account delete? Uit protest uiteraard, gaat hier niet meer over de gebruikers maar om de stalinnetjes.

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
bstard schreef op 03 november 2004 @ 11:20:
Helemaal mee eens Imhotep.. waar kan je je afmelden, cq account delete? Uit protest uiteraard, gaat hier niet meer over de gebruikers maar om de stalinnetjes.
Account deleten gaat niet, omdat je account gekoppeld is aan je posts (die zo te zien voor 90% bestaan uit posts in spielerij)

Erg triest dat je zo kinderachtig reageerd en vooral een toonbeeld voor de gemiddelde spielerij-only-user, NOFI.

Zoals gezegd is GOT er vooral voor de technische kant, chatten doen we maar op de msn chat pagina's of in-game.

[ Voor 11% gewijzigd door pagani op 03-11-2004 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-04 18:11

Shaggy

Misantroop pur sang

F_J_K schreef op 03 november 2004 @ 09:44:
[...]

offtopic:
Ik kan me toaal niet voorstellen dat een topic (zonder oplossing) op slot gaat als je even aangeeft:
  1. wat de precieze uitgangssituatie is en waar je aan denkt qua oplossing
  2. welke relevante FAQ's niet hielpen
  3. welke sites, die in die FAQ's worden genoemd op weg hielpen maar niet tot een antwoord kwamen
  4. welke verschillende combinaties Google en GoT-search keywords niets opleverden
  5. welke topics en sites die die zoekopdrachten opleverden, in de richting leken te komen maar geen antwoord gaven
  6. welke extra inzichten je kreeg tijdens dit proces maar die niet hielpen
Ja dit is wat overdreven gesteld maar dit is precies wat ik (en als het goed is elke tweaker) meestal toch al doe als er een vraag is, voor ik bij de laatste stap ben heb ik meestal al een antwoord :+

Als je nu nog een slotje krijgt heb je IMHO alle recht om te klagen.
Ehh, dus als ik het goed lees kan het gehele GoT op slot en afgesloten worden, want alles, maar dan ook alles is te vinden via het internet als je maar zoekt!

Wat is dan de functie van GoT nog?

In het ET gedeelte waren er in principe nooit problemen, iedereen gedroeg zich "netjes" geen gescheld etc. Er werd idd regelmatig off-topic oid gepraat, maar wie, buiten de Mods hed daar last van? Volgens mij toch niemand?
Het geheel was netjes en zelfregulerend.

En als er dan een stelletje mods van 18 jaar aankomen, met een schrift vol regeltjes, links naar de search of google en de gedachte dat ze alwetend zijn en een instelling hebben van "ik zit al 40 jaar achter een computer, dus ik heb er verstand van! ", omdat ze toevallig een "mod" zijn, schiet bij mij toch echt in het verkeerde keelgat.

Hoe vaak er topics gesloten worden, mensen mailtjes ontvangen, en reacties waar niemand iets mee kan, omdat ze n00b, lui of gewoon niet de juiste kennis niet hebben slaat werkelijk nergens op. Het eerst wat er word geroepen als je een topic opend is "heb je de search al gebruikt, en google???"

En van de reacties als "dan gebruik je MSN en IRC maar, slaat natuurlijk helemaal nergens op! Moet ik soms iedereen op GoT toevoegen aan MSN als ik een vraag heb, of net wat off-topic wil praten? Dit houd natuurlijk geen stand, omdat de meeste mensen een baan hebben buiten de IT, en dus niet 24hr per dag achter dat scherm zitten.

Het hele zogenaamde "off-topic" gebeuren was juist datgene wat het ET topic bijeen hield! En kennelijk de enigste die daar moeite mee hebben dat het er wel eens gezellig werd, waren de mods met hun regel boekje in de hand.

Regels moeten er zijn, zonder meer mee eens, maar de handhaving en het gebruik hiervan laat toch erg vaak te wensen over,

Naar dit schrijven zal ik ongetwijfelt ook wel weer "ff m'n mail moeten checken!" want het lijkt wel of elk comentaar op GoT, de regels, en vooral hun Mods hier gewoon niet kunnen en de mond word gesnoerd.

Dit is geen flame, maar mijn persoonlijke mening en ervaring op GoT. ( Is tegenwoordig ook al gevaarlijk hé een eigen mening hebben! )

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
shaggy8675 schreef op 03 november 2004 @ 11:30:
[...]

Ehh, dus als ik het goed lees kan het gehele GoT op slot en afgesloten worden, want alles, maar dan ook alles is te vinden via het internet als je maar zoekt!
Onzin, er staat dat je aan dient te geven wat je al gezocht hebt. Er staat niet dat je het zelf maar moet vinden.

Begrijpend lezen heet dat :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Hmm, eigenlijk schokt het mij een beetje dat een leuke en actieve thread in SGD op slot wordt gezet. Ik heb de sfeer daar altijd als zeer positief ervaren met hier en daar een strubbeling als iemand teveel patste over zijn skills. Imhotep, kan je eens aangeven wat er precies speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-04 18:11

Shaggy

Misantroop pur sang

johnnyv.nl schreef op 03 november 2004 @ 11:36:
[...]

Onzin, er staat dat je aan dient te geven wat je al gezocht hebt. Er staat niet dat je het zelf maar moet vinden.

Begrijpend lezen heet dat :/
(ehh lees ik hier een flame? )
Geloof mij maar als ik echt iets wil weten zoek ik wel, evenals velen andere. Dan ga ik niet eerst een half uur linkjes zitten kloppen, en search linkjes invoegen.

De eerst reactie die je krijgt is "wat heb je zelf al uitgezocht" is dit de bedoeling van GoT? een doorverwijzing/reclame voor Google?

Dus alleen als je It'er bent, na 30 jaar studeren, heb je hier recht op het stellen van een vraag? Sorry hoor dit gaat er bij mij gewoon niet in. Iedereen heeft het recht op een duidelijk antwoord, of iemand nu n00b is of niet.

Hoevaak krijg je niet die onzin van "gebruik toch eens een spellings checker voor je post" Niet iedereen op GoT is een Proffesor, daar de meest Mods dit wel denken, en denken zelf te zijn imo!

[ Voor 12% gewijzigd door Shaggy op 03-11-2004 11:45 ]

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-05 11:39

Haan

dotnetter

Ik vind het wel erg jammer dat het topic is gesloten. Nadat die reusachtige waarschuwing onderin kwam te staan heb ik volgens mij niet meer erin gepost, maar ik volgde het wel nog steeds, en kwam nog genoeg interessante dingen tegen.
* Haan zou het in ieder geval erg waarderen als het topic toch nog door mag gaan.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

shaggy8675 schreef op 03 november 2004 @ 11:30:

Wat is dan de functie van GoT nog?
Nee hoor - F_J_K geeft enkel aan dat je zelf een klein beetje moeite moet doen om een en ander op te lossen :)

GoT is simpelweg niet bedoeld als een plek waar je je vragen kan stellen zonder daar moeite voor te doen. Dat is nooit heel anders geweest :)

Ik ga verder niet in op je rant op de moderators omdat je het nodig vindt die te beledigen - het zou je sieren als je ook respectvol om zou gaan met de moderators :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 13:28
shaggy8675 schreef op 03 november 2004 @ 11:41:
[...]

(ehh lees ik hier een flame? )
Geloof mij maar als ik echt iets wil weten zoek ik wel, evenals velen andere. Dan ga ik niet eerst een half uur linkjes zitten kloppen, en search linkjes invoegen.

De eerst reactie die je krijgt is "wat heb je zelf al uitgezocht" is dit de bedoeling van GoT? een doorverwijzing/reclame voor Google?

Dus alleen als je It'er bent, na 30 jaar studeren, heb je hier recht op het stellen van een vraag? Sorry hoor dit gaat er bij mij gewoon niet in. Iedereen heeft het recht op een duidelijk antwoord, of iemand nu n00b is of niet.
Kun je als ITer pas met google om gaan? Mijn kleine zusje gebruikt het ook gewoon als ze iets zoekt hoor, is dat dan voor jou te veel moeite als je een probleem op wilt lossen?
Hoevaak krijg je niet die onzin van "gebruik toch eens een spellings checker voor je post" Niet iedereen op GoT is een Proffesor, daar de meest Mods dit wel denken, en denken zelf te zijn imo!
Professor bedoel je neem ik aan? (ja je spelling is niet bepaald corect nee) Ik kan me vergissen maar in groep 5 van de basis school leerde ik dat na een korte klinker 2 medeklinkers volgens, hoef je echt geen professor voor te zijn.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Je kunt niet van de andere users verwachten dat ze jouw voorgeschiedenis en de staat van jouw probleem kunnen raden. Hoe vaak heb ik wel niet gehad dat ik iemand probeerde te helpen met een link of informatie en deze vervolgens doodleuk vertelde dat hij/zij dit al gedaan had. Gewoon ff aangeven wat je gedaan hebt is toch geen moeite :?

Maar dit gaat eigenlijk wel erg off-topic. Het ET topic was pure slowchat/spam en daarom is het dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-05 11:39

Haan

dotnetter

Maverick schreef op 03 november 2004 @ 11:50:
[...]

Kun je als ITer pas met google om gaan? Mijn kleine zusje gebruikt het ook gewoon als ze iets zoekt hoor, is dat dan voor jou te veel moeite als je een probleem op wilt lossen?

[...]

Professor bedoel je neem ik aan? (ja je spelling is niet bepaald corect nee) Ik kan me vergissen maar in groep 5 van de basis school leerde ik dat na een korte klinker 2 medeklinkers volgens, hoef je echt geen professor voor te zijn.
Is het nodig om zo op de persoon te gaan spelen? Niet iedereen is even goed in spellen, en dat is ook helemaal niet relevant in deze discussie.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42549

Maverick schreef op 03 november 2004 @ 11:50:
[...]

[...]

Als je iemand verteld hoe hij moet spellen, doe dan zelf ook de moeite. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 13:28
hantheman.tk schreef op 03 november 2004 @ 11:54:
[...]

Is het nodig om zo op de persoon te gaan spelen? Niet iedereen is even goed in spellen, en dat is ook helemaal niet relevant in deze discussie.
Als meneer zegt dat googlen te veel moeite is en je een professor moet zijn om correcte spelling in je post te gebruiken dan ga ik daar op in. simple as that :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:38

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
s-l-o-t-j-e

zo goed? :+

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-05 13:02

momania

iPhone 30! Bam!

GoT is nou eenmaal een soort knowledge base en daar horen informatie, ervaringen, en ruimte om vragen te stellen kwijt.

In SGD wordt daar al wat losser mee om gegaan, door een vorm van slow-chat wel toe te staan in de vele 'grote' topics die daar staan, wat eigenlijk gewoon een lossere vorm van ervaringen delen is.

Offtopic slow-chat, wat in dit betreffende topic veel gebeurde, heeft niks te maken met het onderwerp van het topic en daar is GoT verder ook niet voor bedoeld.
Als je off-topic wilt blaten, dan doe je dat met z'n allen maar in een apart irc kanaal.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.