https://fgheysels.github.io/
Ik lees daar ook dat subtitles afgespeeld worden, maar niet alle formaten van subs. Blijkbaar vallen de subs ook weg na 40 minuten; kort terugspoelen en opnieuw op play drukken zou dit probleem moeten verhelpen. Dat is natuurlijk wel een minpunt.
Ik denk zelf dat het alleen mogelijk zou zijn met een BIOS update, want anders zou het wel in de handleiding staan denk ik. Of ze moeten XVID ook als DivX zien. Mijn DVD speler kan ook met BIOS update meer dingen aan, alleen heb ik geen Philips.whoami schreef op 03 november 2004 @ 10:20:
Op kieskeurig.nl lees ik dat deze set ook Xvid ondersteunt, terwijl ik daar niets over terugvind in de handleiding.
Ik lees daar ook dat subtitles afgespeeld worden, maar niet alle formaten van subs. Blijkbaar vallen de subs ook weg na 40 minuten; kort terugspoelen en opnieuw op play drukken zou dit probleem moeten verhelpen. Dat is natuurlijk wel een minpunt.
Nog een interessante link voor je: http://www.videohelp.com/...1&Search=Search&#comments (hierbij zeggen ze ook dat hij XVID ondersteund).
[ Voor 4% gewijzigd door eghie op 03-11-2004 10:31 ]
Op andere sites zie ik ook dat hij Xvid ondersteunt. Het probleem met de subtitles is misschien op te lossen dmv een firmware upgrade.
Ik denk dat ik er voor ga gaan.
Het probleem met de ondertitels had mijn LX8300SA eerst ook, maar dit is vorige week opgelost met een firmware update. Het probleem was dat de ondertiteling er precies halverwege de film mee ophield. Na een stukje terugspoelen was de ondertiteling weer terug, maar op drie kwart van de film viel ie dan weer weg en zo verder. Daar heb ik nu dus geen last meer van. Er zijn nog steeds een paar kleine probleempjes (de spaties zijn vrij groot waardoor niet altijd de hele regel op het scherm past en de letters zijn niet perfect wit), maar de ondertiteling blijft nu tenminste wel werken tot het einde van de film. In het draadje over de DVP720SA las ik dat Philips ook werkt aan een firmware update voor de LX3900 en LX3950. Ben zelf heel tevreden over mijn apparaat en de belangrijkste reden voor mij om voor de LX8300SA te kiezen was omdat mijn vriendin de speakers mooier vind dan die van de LX3900 en LX3950.
Ik heb de philips lx3950whoami schreef op 03 november 2004 @ 11:12:
Thx.
Op andere sites zie ik ook dat hij Xvid ondersteunt. Het probleem met de subtitles is misschien op te lossen dmv een firmware upgrade.
Ik denk dat ik er voor ga gaan.
Het is een zalig apparaat met mooi geluid.
Hij speelt alle vormen van mpeg4 die ik erin stop.
Denk hierbij aan:
divX, Xvid, microsoft mpeg4 etc
De ondertiteling was niet geweldig, maar vorige week is er een nieuwe firmware uitgekomen die heeft gezorgd dat de ondertiteling nu goed is.
Mocht je nog meer vragen hebben stel ze maar
Ik heb nog geen DVD/Divx/xvid getest, maar dat komt nog wel.
Wat zijn de risico's van het updaten van de firmware ?
Netjes doen wat op de philips site staat.whoami schreef op 04 november 2004 @ 08:51:
Ik heb 'm gisteravond gekocht.
Ik heb nog geen DVD/Divx/xvid getest, maar dat komt nog wel.
Wat zijn de risico's van het updaten van de firmware ?
Het ergste wat kan gebeuren onder het flashen is een stroomuitval
Mocht het misgaan gewoon het apparaat naar de zaak terugbrengen
Upgrading Software for LX3900/3950
1. Rename the file g40g1.bin to LX3900D.bin (if it's not already named as LX3900D.bin)
2. Burn into CDR.
3. Place the CDR into the set and let the set detect the disc.
4. When set has detected the Upgrade disc, it will then start to download the SW.
Tray will OPEN, remove the disc. Do not switch off the set.
5. After upgrading has completed, the tray will close and set resumes normal operation.
Note for eg:
DVP720SA - DVP720.bin
LX3900/3950 - LX3900D.bin
LX8300/8320/8500 - LX8300SA.bin
Meestal voer ik firmware updates uit maar aangezien ik tentames aan het leren was had me vader het gedaan. Ik weet dus niet de exacte tijd, maar over het algemeen is dit seconde tot minuten werk. 1 à 2 minuten.whoami schreef op 04 november 2004 @ 16:08:
Hoe lang zou dat ongeveer moeten duren, die firmware upgrade ?
Ik kan vanavond wel even vragen...
Vind het trouwens een fijne speler (LX3950W) die werkelijk alles afspeelt wat ik erin gooi. Enige nadelen vind ik dat hij niet superhard kan en dat equalizerinstelmogelijkheden beperkt zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door scyates op 12-11-2004 10:09 ]
Verwijderd
http://www.div.xro.us/
De makers van deze site hebben de firmware aangepast zodat deze wel de ondertiteling correct weer zou moeten geven.
Ik heb de Yamada 6600 versie van deze firmware zien draaien op een Yamada 6600 en de resultaten waren perfect.
Op de site staan een aantal firmwares voor verschillende spelers, let er dus wel op dat je de goede download.
Dit is dus GEEN officiele Philips firmware, dus mocht er onverhoopt iets misgaan dan kun je philips niet aansprakelijk stellen, maarja, volgens mij vervalt de garantie ook als je een firmware update van philips zelf installeerd...
Tevens had ik ergens gelezen dat er ontvangers/versterkers bij de rear speakers zitten. Hoe groot zijn deze en waar plaats je die?
Het systeem werkt niet op batterijen zover ik gezien heb.Rendier2710 schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 11:39:
Kan iemand mij vertellen hoe dat draadloos precies werkt? Hoe worden de speakers gevoed en hoe lang gaan de batterijen/accu's mee? Zit er dan een aparte lader bij?
Tevens had ik ergens gelezen dat er ontvangers/versterkers bij de rear speakers zitten. Hoe groot zijn deze en waar plaats je die?
Je hebt aan je dvd-speler/receiver een verzend apparaat hangen die direct gevoed wordt door de speler.
Aan de andere kant van je kamer heb een ontvang station aan stroom.
Hieraan koppel je vervolgens via draad 2 speakers.
Een kleine schets:
stroom
|
_______dvdspeler____________________________draadlose zender
| | | |
front center front subwoofer
stroom
|
_____draadlose ontvanger_____
| |
rear rearIk had al het vermoeden dat het zoiets zou zijn. Nou ja, dan ga ik voor de gewone versie met draad. Bespaart ook weer 100 euro.
Verwijderd
Wij hadden thuis problemen om het draad van de ene kant van de kamer naar de andere kant te krijgen. Er ligt ergens een buis van de ene naar de andere kant maar niemand weet waarVerwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 15:00:
Ben ik de enige die zo'n wireless systeem niet begrijpt? Vooral het vinden van een voeding achter mij is lastig (grote kamer...), zeg maar onmogelijk en de draad gaat hierdoor vaak vertikaal door de kamer, iets dat ik nog lelijker vind
Verder heb je geen las van veticale draden als je mooie standaards koopt waar je op staan. Meestal kunnen de draden dan door die standaards.
Het draadlose systeem van philips is vooral bedoeld voor mensen die moeilijk van de ene kant naar de andere kant van de kamer een draad kunnen leggen.
Heb je daar geen problemen mee neem dan de lx3900.
Volgens mij is er een set van pioneer (weet merk niet meer) die echt draadloos is waarbij de boxen allemaal volledig draadloos zijn. Daarbij kan je de boxen vervolgens op een laad systeem zetten als ze bijna op zijn, maar daar betaal je dan ook extreem voor!
Wat me wel opvalt is dat ik de bestanden die een langere naam hebben, niet kan bekijken. Kan dat er iets mee te maken hebben?
Je hebt de nieuwste firmware er al op gezet?whoami schreef op zondag 12 december 2004 @ 13:53:
Ik heb een aantal filmpjes (F1 fragmenten) op m'n HD staan. Ik heb deze op een CD gezet, en ik probeer ze af te spelen op m'n DVD speler; echter, die LX3950 kan ze blijkbaar niet allemaal lezen, ik kan ze niet allemaal zien. Het zijn zowel mpeg als avi files, en ik kan zowel avi als mpeg bekijken, echter, niet allemaal dus.
Wat me wel opvalt is dat ik de bestanden die een langere naam hebben, niet kan bekijken. Kan dat er iets mee te maken hebben?
Zelf ben ik nog niet deze problemen tegen gekomen, maar je kan kijken of er in de bestandsnamen mogelijke tekens voorkomen die problemen opleveren.
De nieuwste firmware staat er nog niet op. ..
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Verwijderd
Alles werkt, maar als ik een mp3 cd met meerdere mappen in de speler doe dan moet ik wel de TV aanzetten om naar een andere map te gaan.
Is er een mogenlijkheid om zonder de Tv aan te zetten naar andere mappen te gaan.
En ik vind dat de front speakers harder klinken dan de rear speakers ook bij muziek, is dit normaal of kan ik het bij muziek zo laten klinken dat het overal even hard klinkt?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2004 17:56 ]
heb hem een beetje gekocht vanwege de goeie specificaties. Ik wou de speler eerst ergens beluisteren, maar geen een winkel had hem op voorraad. Naar verwachting krijg ik hem in week 53, anders begin volgend jaar.
Wat ik mij afvraag is:
Ondersteund de speler ook mp3 albums op dvd
Kan je er ook spdif op aansluiten( wou mijn digitale reviever erop aansluiten)
Ondersteund de speler ook avi en xvid
Zijn de boxen ook storingsgevoelig? (en dan gaat het mij om de draadloze achterspeakers)
Laat maar, ik dacht dat je gewoon de LX3950 bedoelde.
[ Voor 92% gewijzigd door eghie op 27-12-2004 15:17 . Reden: verkeerd gelezen ]
Verwijderd
Mijn tweede zorg: ondersteunt het zelfgebrande dual layer DVD's?
Specifiek voor de 3900: hoe lang zijn de kabels? Uit de handleiding maak ik op dat het e.o.a. non-standaard aansluiting gebruikt, die vermoedelijk niet zomaar te verlengen is.
En tot slot: ik zie in de handleiding een Sleep functie, maar niets over een wek-functie. Is het mogelijk om het je wakker te laten maken met radio en/of CD?
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2004 00:37 ]
Verwijderd
Ik kan niet op alle vragen beantwoorden, want ik heb hem nog maar net.Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 22:57:
Ik ben ook in de 3950/3900 geinteresseerd. Ik heb echter ergens (ik geloof op kieskeurig) gelezen dat het wat problemen schijnt te hebben met gapless play, ofwel dat het stilte invoegt tussen opeenvolgende tracks (nogal vervelend bij live/mix-CD's). Kan iemand dat bevestigen of ontkennen?
Mijn tweede zorg: ondersteunt het zelfgebrande dual layer DVD's?
Specifiek voor de 3900: hoe lang zijn de kabels? Uit de handleiding maak ik op dat het e.o.a. non-standaard aansluiting gebruikt, die vermoedelijk niet zomaar te verlengen is.
En tot slot: ik zie in de handleiding een Sleep functie, maar niets over een wek-functie. Is het mogelijk om het je wakker te laten maken met radio en/of CD?
De kabels voor de speakers zijn lang genoeg en de achter speakers hebben veel meer draad dan de voor speakers.
Er zit een vaste plug op de draad maar de draad is een gewone speaker draad, dus lijkt me gewoon door te knippen en te verlengen.
De dual layer DVD heb ik nog niet uitgeprobeerd, ik heb ze nog niet (zijn nog te duur).
Maar wat mij wel verbaasde is dat ik een film op DVD had gebrand (er ging iets fout).
Mijn gewone DVD speler in de computer kon hem niet meer lezen. ook mijn omgebouwde Xbox kon hem niet lezen.
Maar de LX3900 zag hem gewoon en speelde de film af
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2004 12:11 ]
Verwijderd
Dank je wel. Zou je nog een getal kunnen plakken op de lengte van de snoer? "Lang genoeg" lijkt me nogal afhankelijk van de architectuur van het huisVerwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 12:09:
[...]
Ik kan niet op alle vragen beantwoorden, want ik heb hem nog maar net.
De kabels voor de speakers zijn lang genoeg en de achter speakers hebben veel meer draad dan de voor speakers.
[...]
Edit: eigenlijk interessanter: zijn die plugjes eenvoudig te verwijderen en op een andere snoer te plaatsen, of is het een kwestie van mes in de snoer zetten?
Edit 2: Ik heb de 3900 inmiddels gekocht, dus kan ik in grote lijnen mijn eigen vragen beantwoorden
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2004 01:33 ]