Toon posts:

[FreeBSD] qmail laten forwarden naar andere domeinen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al een tijdje qmail-tls draaien onder FreeBSD (samen met Courier-IMAP & vpopmail). Maar als ik een alias wil aanmaken naar een ander domein (bijvoorbeeld henkjan@hotmail.com), doet hij dit niet. Van de vpopmail FAQ/Manual wordt ik ook niet veel wijzer en aan de zoekresultaten op Google heb ik ook niet veel. Weet iemand hoe ik dit moet aanpakken?

(Ik draai FreeBSD 4.10-RELEASE, vpopmail-devel-5.5.0_1, qmail-tls-1.03.20020825, courier-imap-3.0.8,1)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:06
Voor zover ik weet werkt qmail met .qmail-username bestanden, met daarin een forward adres, hoe dit precies werkt kan je in de diverse qmail howto's vinden.

Je moet gewoon dat hotmail adres in een .qmail file kunnen zetten, vpopmail werkt ook gewoon op die manier, als jij ~vpopmail/domains/domain.tld/.qmail-user aanmaakt met daarin je hotmail adresje (geloof dat er een & voor moest op elke regel), zal qmail dat gewoon forwarden naar elk gewenst adres of programma.

Verwijderd

Topicstarter
hmmz, als ik wist dat het zo makklijk was :s

Ik moet dus idd een .qmail-(username) maken met daarin alleen het mailadres waar ik naar wil forwarden in het format "&email@doeldomein.nl"

(gevonden op: http://www.psoft.net/HSdo...sadmin/vpop_manually.html)