Ervaringen Applecare

Pagina: 1
Acties:
  • 1.646 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 17:17
Ik sta op het punt een powerbook aan te schaffen. Nu ben ik helemaal nieuw met apple eigenlijk en schrok van de prijs van applecare, waar je bij elke pc van de aldi volgens mij al 3 jaar garantie krijgt moet je bij apple daar 300 euro voor betalen.

Mijn vraag is dan ook... Is dit het echt waard. Zoals gezegd ik ben nieuw in de apple wereld maar ik weet voldoende van pc hardware ed. Een harde schijf vervangen is bv geen probleem.

Dus ik zou graag wat ervaringen van mensen willen horen met applecare :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

[b][message=22034823,noline]Low-Fi schreef op 03 november 2004 @ Dus ik zou graag wat ervaringen van mensen willen horen met applecare :)
Ik heb niet direct ervaring met Applecare, maar ik vind het inderdaad wel tikje over de top wat ze er voor rekenen. Heb het met mijn PB niet gedaan. Vooral omdat het nog een jaar na aanschaf kan.

Ik ben zelf meer op zoek naar een verzekering voor als ik um laat stuiteren of ie uit mijn klauwen geript wordt eigenlijk :) En dan 1 die maandelijks te betalen is.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt Apple Care ook tot een jaar later alsnog aanschaffen, dat ga ik doen met mijn iBook, zijn de directe kosten wat lager :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Ik doe het gewoon niet. Het kost me iets teveel geld en ik vind het niet waard. In Nederland sta je als consument toch zo sterk in je recht dat je echt wel garantie krijgt mocht je product stuk gaan binnen drie jaar na aanschaf. Ik vind die prijzen voor garanties sowieso van de gekke, heb je wel eens naar de prijzen van Dell gekeken? Die liggen zo mogelijk nog hoger dan die van AppleCare.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
FL!PNEUS schreef op 03 november 2004 @ 15:21:
Ik doe het gewoon niet. Het kost me iets teveel geld en ik vind het niet waard. In Nederland sta je als consument toch zo sterk in je recht dat je echt wel garantie krijgt mocht je product stuk gaan binnen drie jaar na aanschaf. Ik vind die prijzen voor garanties sowieso van de gekke, heb je wel eens naar de prijzen van Dell gekeken? Die liggen zo mogelijk nog hoger dan die van AppleCare.
En je gelooft zelf ook nog dat je met een computer die 1 jaar buiten de garantie nog garantie kan krijgen? Ik denk namelijk dat het je niet bepaald gaat lukken. ;)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet zonder een hoop juridische rotzooi inderdaad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 11-09 17:17
Ik zie er dus nu ook vanaf.... voor die 300 euro heb ik veel liever een grote externe harde schijf oid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:52
Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 16:16:
Niet zonder een hoop juridische rotzooi inderdaad..
Met die 300 euro kun je ook drie jaar lang premie voor een rechtsbijstandsverzekering betalen. Lijkt mij op zich ook een goed alternatief (voor defecten die na de garantietermijn ontstaan). Deze verzekering zal natuurlijk geen dekking hebben voor het geval dat je een PowerBook laat stuiteren en wellicht is dit bij AppleCare wel het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
AppleCare biedt alleen maar garantie op defecte hardware en niet op user abuse.

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:39
volgens de wet heb je gewoon 2 jaar garantie, en dan kan apple lullen wat ze willen maar ze zullen toch echt je spul moeten repareren. maar ik heb al genoeg mensen gehoord die buiten hun 1e jaar toch garantie kregen van apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Laatst online: 16:18

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

bolleh schreef op 03 november 2004 @ 18:15:
volgens de wet heb je gewoon 2 jaar garantie, en dan kan apple lullen wat ze willen maar ze zullen toch echt je spul moeten repareren. maar ik heb al genoeg mensen gehoord die buiten hun 1e jaar toch garantie kregen van apple
Dit is niet waar (in Nederland). Dit is een Europese richtlijn die door Nederland nog niet in de wet is opgenomen. In Nederland is 1 jaar garantie dus verplicht (zowel fabrieks- als 'winkel'-garantie).

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 10:01

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Ik heb al mijn 'gadgets' (iPod, digitale camera, leica verrekijker, etc.) gewoon verzekerd. Alles is verzekerd tegen diefstal, schade, e.d. waar ook ter wereld. Zelfs als iemand anders mijn camera leent.

verzekering loopt bij de RVS / Nationale Nederlanden

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:39
B_O_S_S schreef op 03 november 2004 @ 19:29:
[...]

Dit is niet waar (in Nederland). Dit is een Europese richtlijn die door Nederland nog niet in de wet is opgenomen. In Nederland is 1 jaar garantie dus verplicht (zowel fabrieks- als 'winkel'-garantie).
klopt maar dat komt nog wel, verder staat er in de wet dat goederen waarvan je redelijkerwijs mag aannemen dat het een bepaalde tijd meegaat ook zolang garantie heeft. een computer gaat normaal gesproken natuurlijk wel langer mee dan 1 jaar. het probleem alleen is dat het privaatrecht in nederland bulkt van de vage omschrijvingen, maar je hebt echt langer dan 1 jaar garantie op je apple, het zal mischien niet gemakkelijk gaan dit te claimen(hoewel apple er imho minder moeilijk over doet dan andere producten) maar je hebt het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

BlaTieBla schreef op 03 november 2004 @ 19:37:
Ik heb al mijn 'gadgets' (iPod, digitale camera, leica verrekijker, etc.) gewoon verzekerd. Alles is verzekerd tegen diefstal, schade, e.d. waar ook ter wereld. Zelfs als iemand anders mijn camera leent.

verzekering loopt bij de RVS / Nationale Nederlanden
En hoeveel kost je zoiets per jaar ongeveer ?

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

B_O_S_S schreef op 03 november 2004 @ 19:29:
[...]

De Europeese richtlijnen staan boven die van Nederland, dus je zou gewoon 2 jaar moeten krijgen als dat staat in de Europeese wetgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Ja, en hoeveel mensen ken jij die het gelukt is? Ik geen een. ;)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:01
Ik heb een paar weken geleden, in de 11e maand van m'n Powermac G5, Applecare aangeschaft en inderdaad: dat was een hele klauw met geld.

Tot nu toe heb ik zelf nog geen gebruik hoeven maken van m'n garantie, met uitzondering van het "overhittende-harde-schijven" probleem van afgelopen zomer (wat uiteindelijk in de eerste firmware upgrade resulteerde).

Ik hoor om mij heen (vooral op het Ars Technica forum) veel positieve geluiden over Applecare: denk aan mensen die in hun derde jaar een onoverkomelijk probleem tegen het lijf lopen, waardoor zij van Apple een compleet nieuw vervangend systeem ontvangen. Dit zijn natuurlijk voornamelijk amerikaanse mensen, maar het moet ook opgaan voor Apple EU. (en anders mail je ff naar steve @apple.com :7 )

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/samenvatting-achtig

Richtlijnen zijn in ieder geval andere dingen dan wetgeving! Dus in Nederland kun je het na een jaar vergeten, dus wil je jezelf indekken:

- Verzekering
- AppleCare

Ik ga dus voor het laatste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Sage schreef op 03 november 2004 @ 16:04:
[...]

Ik denk namelijk dat het je niet bepaald gaat lukken. ;)
De verkoper die ik sprak raadde het me zelfs af omdat je als consument ongelofelijk sterk in je recht staat :).

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vriend van me had een jaar of twee geleden een iPod gekocht (bij de Apple Online Store). Na anderhalf jaar (oid) was z'n batterij kapot. Hij had geen applecare, maar uiteindelijk heeft hij na veel zeuren wel gratis een nieuwe batterij gekregen. Volgens mij op basis van die europese regelgeving.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2004 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 08:55:
Een vriend van me had een jaar of twee geleden een iPod gekocht (bij de Apple Online Store). Na anderhalf jaar (oid) was z'n batterij kapot. Hij had geen applecare, maar uiteindelijk heeft hij na veel zeuren wel gratis een nieuwe batterij gekregen. Volgens mij op basis van die europese regelgeving.
Dat zei ik dus ook. :P

Dus je heb gewoon 2 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Apple geeft vaak nog een paar maanden nadat de garantie is verlopen een soort van verlengde garantie. Officieel is je garantie voorbij maar als je een ernstig defect hebt, en soms ook minder ernstig, dan wil Apple daar nog wel eens verlengde garantie op geven. Je moet trouwens ook de goede mensen te pakken krijgen omdat voor elkaar te krijgen. Vaak is het ook handig om dit via een AASP te doen aangezien zij betere contacten hebben bij Apple, het is wel zo dat de AASP er bar weinig zin in heeft om dit op te lossen voor iemand die geen klant bij hun is omdat het gewoon behoorlijk wat tijd kost. Ook verdient een AASP er bijna tot niks op.

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb powerbook besteld zonder apple care, maar in mijn achterhoofd hou ik zeker wel rekening met het aanschaffen binnen een jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 10:01

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Hydraulik-Phunk schreef op 03 november 2004 @ 19:57:
[...]

En hoeveel kost je zoiets per jaar ongeveer ?
Het heet een huiselektronica verzekering en ik betaalde destijds ongeveer 35 euro per jaar. Het verzekerde bedrag is dan iets van 800 euro. Wat nu de schade is weet ik niet exact. In ieder geval is het verzekerde bedrag nu ongeveer 2000 euro.

Je moet wel serienummers etc. bij de verzekering opgeven. Verzekering is geldig 'waar ook ter wereld', voor particulier gebruik.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Kan vermoedelijk ook gewoon op grond van de Nederlandse regelgeving mbt redelijke verwachting.

Je mag van een MP3-speler die meer dan €300 kost en een vaste accu heeft verwachten dat die wel zo'n >3 jaar mee gaat. Een anderhalf jaar is veel te kort natuurlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door begintmeta op 05-11-2004 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn ervaring:

P-R-A-C-H-T-I-G

iPod 2G z'n Firewireconnectie naar de tering terwijl mijn jaartje garantie al 3 maanden vervallen was. Ik telefoneer naar Apple op een vrijdag om 1710Hr om te melden dat hij niet deftig meer werkt. De juffrouw heeft me wat dingetsjes gevraagd om te testen zoals andere kabel, andere fw-poort, etc. Aangezien ik een tweaker ben was dat al lang allemaal getest natuurlijk :-D
Toen zei ze me dat ik jaartje extra apple care moest nemen die dan zogezegd al 3 maanden bezig is en hij dan nog in garantie was. Allemaal ok voor mij en toen vroeg ze me of ik die avond nog thuis ging zijn wat ook geen probleem was.
Om 1805Hr: ding-dong, UPS om mijn iPod op te halen!!!! 55 minuten na dat ik de nummer van Apple heb ingedrukt stonden ze er al! PRACHTIG. De eerstvolgende maandag om 0930Hr stonden ze weer aan mijn deur met spiksplinternieuwe iPod.

Apple Care: 5 sterren, 100% en 10 op 10! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen week was mijn iPod koptelefoon kapot. Alhoewel mijn iPod pas 8 maanden oud is, had ik echt totaal geen garantie verwacht op dergelijke accesories. Er zijn jaren geweest waarin ik 5 x een nieuwe koptelefoon heb moeten kopen. }) Echter nadat ik al met 40 euro in mijn hand in de winkel had gestaan om een nieuwe te kopen vertelde de gozer van machouse me dat ik waarschijnlijk gewoon garantie had op dat ding. Even formuliertje ingevuld op Apple.com en 3 dagen later stond er een koerier met een nieuwe koptelefoon. Mijn oude kapotte hoefde ze geeneens terug. Echt top.

Moraal van het verhaal: Applecare is duur, maar als ze in het 1e garantiejaar al zo netjes bezig zijn dan kan het absoluut de moeite waard zijn. Ik zit er momenteel erg over te twijfelen omdat een defecte koptelefoon in mijn 2e jaar al het grootste gedeelte van de aanschaf van applecare zou dekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Ben ik ook zorgen over aan het maken, heb net een iPod aangeschaft, eigenlijk nooit afgevraagd over de batterij en nu hoor ik dat mensen toch wel binnen 2jaar met een 'dode' batterij zitten |:(

maar goed, ik vind de applecare kosten voor 1 jaar extra €79 wel heel erg prijzig. kan je net zo goed wachten tot ie dood is en dan de batterij laten vervangen, via apple USA kan dat wel al (voor $99), site van apple.nl is daar niet zo duidelijk over.
al met al een dure grap..

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag voor de 4e keer mijn MacBook weggebracht naar Card Services. Opnieuw een knipperend beeldscherm en smerige topcase die niet meer schoon word.

Volgens het syteem is dit de 3e keer en als hij hierna weer kapot zou gaan dan krijg ik volgens Apple een nieuwe. Iemand daar ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 16:20:
Vanmiddag voor de 4e keer mijn MacBook weggebracht naar Card Services. Opnieuw een knipperend beeldscherm en smerige topcase die niet meer schoon word.

Volgens het syteem is dit de 3e keer en als hij hierna weer kapot zou gaan dan krijg ik volgens Apple een nieuwe. Iemand daar ervaringen mee?
Klopt, dat is wel de policy, maar volgens mij ging het dan om hardware failures, dus scherm enzo. Ik heb toentertijd ook een nieuwe MBP gekregen, 1x whine, 1x scherm, 1x lader die defect was (viel niet onder hardware failure) 1x moederbord en toen na aandringen gelijk maar een nieuwe gekregen omdat ik er een beetje moe van werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 08:07:
[...]

Klopt, dat is wel de policy, maar volgens mij ging het dan om hardware failures, dus scherm enzo. Ik heb toentertijd ook een nieuwe MBP gekregen, 1x whine, 1x scherm, 1x lader die defect was (viel niet onder hardware failure) 1x moederbord en toen na aandringen gelijk maar een nieuwe gekregen omdat ik er een beetje moe van werd.
Ik moest echt aandringen toen ik iemand van Apple care aan de lijn had maar op een gegeven moment werd mij verteld dat als ik nu weer iets krijg dat ik dan een vervangende MacBook kan verwachten.

Maar hoe gaat zoiets in zijn werk? Moet je je oude MB dan in originele staat teruggeven(dus zonder geheugenuitbreiding) en wat mag je er voor terugverwachten? Het nieuwste model? En moet je zelf back-up terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:50
nederlandse wetgeving omtrent garantie geeft je meer dan de europese richtlijn, daarom staat die 2 jaar niet in nederland

in nederland heb je net zolang recht op garantie als de levensduur van een apparaat.

een laptop moet toch wel minstens 3 jaar meegaan dus als na 3 jaar je laptop kapot gaat heb je recht op reparatie, probleem is dan alleen dat je aantoonbaar meot maken dat het niet jou schuld is dat ie kapot is en dat dit eigenlijk alleen maar een beetje redelijk te doen is in een winkel.

als je dus een macbook koopt in een apple store heb je meer rechten dan via internet (via internet mag je dan binnen 7 dagen het artikel wel weer retour doen voor geld terug) denk ik.

kijk maar eens op www.consuwijzer.nl omtrent de garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:27
BlaTieBla schreef op vrijdag 05 november 2004 @ 12:02:
[...]

Het heet een huiselektronica verzekering en ik betaalde destijds ongeveer 35 euro per jaar. Het verzekerde bedrag is dan iets van 800 euro. Wat nu de schade is weet ik niet exact. In ieder geval is het verzekerde bedrag nu ongeveer 2000 euro.

Je moet wel serienummers etc. bij de verzekering opgeven. Verzekering is geldig 'waar ook ter wereld', voor particulier gebruik.
is 2000 euro niet een beetje een laag bedrag om al je gadgets te verzekeren? of zit daar je Mac niet inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillaH87 schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 12:39:
nederlandse wetgeving omtrent garantie geeft je meer dan de europese richtlijn, daarom staat die 2 jaar niet in nederland

in nederland heb je net zolang recht op garantie als de levensduur van een apparaat.

een laptop moet toch wel minstens 3 jaar meegaan dus als na 3 jaar je laptop kapot gaat heb je recht op reparatie, probleem is dan alleen dat je aantoonbaar meot maken dat het niet jou schuld is dat ie kapot is en dat dit eigenlijk alleen maar een beetje redelijk te doen is in een winkel.

als je dus een macbook koopt in een apple store heb je meer rechten dan via internet (via internet mag je dan binnen 7 dagen het artikel wel weer retour doen voor geld terug) denk ik.

Je hebt op zoveel dingen recht maar recht hebben is wat anders dan recht krijgen. Het gaat je echt heel veel tijd en geld kosten als je met dit soort dingen je recht wilt gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
KillaH87 schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 12:39:

Als consument ben je in Nederland beter af met een verplichte garantie van 2 jaar. Dit is namelijk een no questions asked garantie. Met de huidige wetgeving van de levensduur van een apparaat heb je een tweetal problemen.
1. Apple heeft geen levensduur van zijn producten afgegeven en heeft dit laatst in een interview met Macfan ook geweigerd. Is lastig als je wat vergoed wilt hebben ;).
2. Na 6 maanden (dus eigenlijk al binnen de garantie!!) komt de bewijslast te liggen bij de consument om aan te tonen dat het gebrek ontstaan is door een productiefout oid. En dit maakt het heel lastig... Het beste waar je het dan op kunt gooien is coulance, maar dan wens ik je bij een Apple (Premium) Reseller veel geluk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Volgens mij komt dan de richtlijnconforme interpretatie om de hoek kijken, maar er zijn op GoT al zo eel topics hierover, waar het ontopic was en redelijk goed uitgediscusieerd door de 'huisjuristen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rox_NL schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 17:59:
[...]
Na 6 maanden (dus eigenlijk al binnen de garantie!!) komt de bewijslast te liggen bij de consument om aan te tonen dat het gebrek ontstaan is door een productiefout oid. En dit maakt het heel lastig... Het beste waar je het dan op kunt gooien is coulance, maar dan wens ik je bij een Apple (Premium) Reseller veel geluk :X
Daar is Apple heel soepel in hoor. Binnen het jaar kapot -> vervanging :) Er wordt nooit over bewijslast gesproken als er geen sporen van misbruik zijn die gerelateerd kunnen zijn aan het defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 19:31:
[...]

Daar is Apple heel soepel in hoor. Binnen het jaar kapot -> vervanging :) Er wordt nooit over bewijslast gesproken als er geen sporen van misbruik zijn die gerelateerd kunnen zijn aan het defect.
Mm, als ik het nu teruglees komt het inderdaad wat krom over. Wat ik bedoelde: Je hebt bij Apple standaard een jaar garantie (no questions asked).
Volgens de wet ligt de bewijslast al na 6 maanden bij de koper, dus Apple 'geeft' je al 6 maanden extra. Dat is wat ik bedoelde te zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Laatst online: 18-09-2019
BlaTieBla schreef op vrijdag 05 november 2004 @ 12:02:
[...]

ook als je het product zelf laat stuiteren oid ?

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 09:43:
[...]

Ik moest echt aandringen toen ik iemand van Apple care aan de lijn had maar op een gegeven moment werd mij verteld dat als ik nu weer iets krijg dat ik dan een vervangende MacBook kan verwachten.

Maar hoe gaat zoiets in zijn werk? Moet je je oude MB dan in originele staat teruggeven(dus zonder geheugenuitbreiding) en wat mag je er voor terugverwachten? Het nieuwste model? En moet je zelf back-up terugzetten.
De discussie dwaalt een beetje af en ik vroeg me af of er mensen zijn die mijn vraag kunnen beantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Die vraag over hoe dat in zijn werk gaat met omruilen onder AppleCare?

Ik heb hier toentertijd heel veel moeite voor moeten doen met mijn MBP... Moest echt aandringen op een pick-up and replace. Moest mijn laptop daarvoor opsturen naar Flextronics om vervolgens een kleine week later mijn nieuwe MBP te mogen ontvangen.

Het geheugen wat ik er bij geplaatst had moest ik eruit halen, maar hoefde alleen de laptop terug te sturen. Heb nu dus 2 adapters, 2 remotes, 2x Tiger etc. etc. Vervolgens na die week kreeg ik een op dat moment gevoerde MacBook Pro, dus ging ik van een CoreDuo naar een Core2Duo, betere processor, grotere HDD, betere videokaart etc. etc.

Daarna nooit meer wat gehoord van Apple en ook geen problemen met mijn MBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:46
Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 09:43:
1: Oude machine liefst in originele doos met de originele CD's en lader en natuurlijk al je persoonlijke data eraf gekwakt. Alles wat je er zelf extra in hebt gezet (geheugen e.d.) eruit halen.
2: Je krijgt altijd een nieuwe unit dus het nieuwste vergelijkbare model (instap MB Pro => instap MB Pro).
3: Software ben je zelf voor verantwoordelijk, is gewoon een swap van de unit. Als je ervanuit gaat dat je een brand new machine krijgt kan er wel een paar tientjes vanaf om een externe HD te kopen waar je al je data op zet; sowieso altijd handig een backup HD (mocht je die nog niet hebben).

[ Voor 13% gewijzigd door Uberprutser op 13-03-2008 11:34 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Pagina: 1