Is een MPEG kaart noodzakelijk in combinatie met een GeForce?

Pagina: 1
Acties:

• Ricoh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03-2025
Hey Boyz !

Ik ben van plan om een DVD-ROM aan te schaffen, nu leek die Creative DVD Encore 6x + Dxr3 kaart mij wel aardig, alleen de prijs niet zo.
Ik heb nu een trage 40 speed CD-ROM drive die niet echt aan mij eisen voldoet. En ik heb een Creative Geforce DDR. Nu is mijn vraag of die Dxr3 mpeg kaart nou aanzienlijk beter kan encoden dan de GeForce, of maakt dat niet zoveel uit en is die kaart dus weggegooid geld ?
Ik hoop dat er een aantal tweakers onder ons is die ervaring heeft met deze hardware, vast wel, anders hebben we Banshee Boy nog he :)
PS: ik heb nu een 17 inch monitor, maar dat wordt binnenkort een 19/21 inch Iiyama.
Thnx in advance

Ricoh

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

weggegooid geld is het zeker niet, iig is de tv out van de dxr3 veel beter dan die van een geforce, maar ook de playback in hogere resoluties is veel vloeiender, en dat zie je vooral op een 21" monitor :)

/me is heel tevreden met mn dxr3tje

bdw het kaartje decodeerd alleen maar.. encoden is een ander verhaal.. maar dat bedoelde je waarschijnlijk ook niet :)

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:22
Ligt eraan wat voor processor je hebt en hoe snel die is.

Ik heb net voor 25 piek een sis 6326 chip gekocht en die heeft motion-compensation, net als de geforce, en ixbt. Beide features zorgen dat je een minder zware processor nodig hebt om MPEG(2) af te spelen. Het zou met een Geforce vanaf een P2-350 gewoon volledig vloeiend moeten lopen, en ik neem aan dat je geen Geforce in een brak systeem stopt.

• budi
  • Laatst online: 13:06
Als je Mpegjes op een GeForce af wilt spelen dan heb je ook een programma nodig om de DVD software matig af te kunnen spelen.
Mijn favoriete is PowerDVD 2.65. Deze kun je kopen bij www.cyberlink.com.tw met een creditcard.
Maar bij sommige GeForces krijg je ook een speler meegeleverd.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

kopen? dat is geen woord voor tweakers :)

Verwijderd

als je op je TV wilt kijken zou ik zeggen dat het noodzakelijk is ja, want een decoderkaart heeft sowieso een TV-out superieur aan die van je videokaart.

Ook als je een Dolby Digital versterker hebt is dit onmisbaar (tenzij je sblive hebt).

Mocht je er graag eentje willen raad ik je de Realmagic Hollywood aan...da best :)

Maar wil je gewoon op je monitor kijken is Software decoding goed genoeg.
Cinemaster levert de beste geluidskwaliteit en WinDVD is een hele goede wat betreft beeldkwaliteit. Ook PowerDVD is een leuk speeltje.

• budi
  • Laatst online: 13:06
Kopen?
Tja ik wou geen ruzie met Femme ;)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Nazgul
  • Laatst online: 11-10-2022

Nazgul

Digital Pizza Crew

Echte Tweakers 'lenen' hem van Budi. Die heeft hem blijkbaar toch al gekocht. ;)

No trees were killed in the sending of this message. However a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Ricoh
Oke ik zal ff opnoemen wat ik heb:
Creative GeForce DDR (dus geen TV-out)
P3-500 en ik heb Win DVD.
Ik heb ook een SBLive en een dolby Digital versterker.
Uit jullie reacties te zien is een MPEG kaart niet echt een noodzaak tenzij je een 21 inch of grotere monitor hebt of als je een TV tot je beschikking hebt. Dit heb ik dus niet, dus ik hou het bij een Speler, die MPEG kaart kan ik immers altijd nog wel aanschaffen, dat zal dan wel de Realmagic Hollywood worden ! Als het toch erg tegenvalt kan ik altijd nog een aanschaffen, het is inderdaad dom om meteen een hele set van 550 piek te kopen !
Bedankt voor jullie reacties !
Ricoh

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

bdw.. DXR3 = Realmagic Hollywood +

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Ricoh
weet ik

• White Feather
  • Laatst online: 12:22
Om echt zonder schokken een Mpeg 2 film af te spelen heb je minimaal een p3-550 nodig. Aangezien je een geforce hebt, waar standaard motion-compensation in zit, heb je maar een p2-350 nodig voor een mpeg 2-tje. Kijk gewoon eens in een winkel of een hardwarematige oploosing beter is, en ook het geld waard.
Pagina: 1