Toon posts:

[Hoofdtelefoon] Graag wat ervaringen delen

Pagina: 1
Acties:
  • 447 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds vanavond op zoek naar een nieuwe koptelefoon/headset. Het liefst zou ik een draadloze kopen, maar helaas draadloze headsets (incl. microfoons) is blijkbaar taboe vooralsnog. Ik heb nu 2 plantronics' .90s versleten dus die nemen we maar niet meer. Ik heb heel wat sites etc. gehad en heb nu een lijstje met headphones die allemaal iets interessants hebben... het zij prijs het zij functionaliteit. Ik zou het heel fijn vinden als jullie me verder zouden kunnen informeren waar mogelijk. Ik moet namelijk een keus gaan maken en ik vind het bijzonder lastig! In de lijst staan toch een paar bedraadde versies maar die genieten dus absoluut niet mijn voorkeur. (ja ik vind ruis en Lanparty zooi te verwaarlozen)

Sennheiser pc150 € 60
Sennheiser HD 590
Sennheiser 280 pro € 105
Sennheiser RS 45 € 122
Sennheiser RS 65 € 158
Sennheiser RS 85 € 199
Sony MDR DS - 3000
Sony MDR DS - 5100
Sony MDR RF - 820RK € 70
Beyerdynamic RSX 500 € 139
JVC HAW500RF € 60
Philips SBCHP890 € 77

Heel uiteenlopende koptelefoons en ik heb er niet veel verstand van maar dit is mijn selectie uit de honderden verschillenden. Ik stel geen superhoge eisen aan de koptelefoon, hij moet gewoon goed klinken om lekker muziek te luisteren en te gamen en vooral comfortabel zijn want ik draag m zo'n 5 uur per dag. Mijn budget is in principe ong. €300 maar liever wat goedkopers met het oog op de HCC 12 nov. ;)

Alvast bedankt

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:13
Ik heb de Sennheiser HDD-555 €129 ..... die kan ik echt aanraden, zeer diepe strakke bas zonder dat deze de overtoon krijgt... verder zeer comfortabel en degelijk .... echt de moeite om hem eens te proberen.

• Alpha_Mouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02-2022
ik heb ook de HDD-555. Als jij jou was zou ik even wachten tot de HCC dagen dan kan je die een stuk goedkoper krijgen.

The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ik heb een Sennheiser PC150 ...leuk dingetje voor bij de computer en in geluid een stuk beter als de oude koptelefoons die ik heb gehad. Wat dat betreft perfect voor lan parties....ik zelf gebruik hem niet al te vaak omdat ik een 5.1 set heb.

Maar mooie bas en zeer zuiver geluid!

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
weten jullie toevallig wat over die sennheiser rs 45/65/85 ? en het verschil onderling?

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-07 15:17

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

Ik heb een hd580 en ben hier zeer tevreden over. Het nadeel van dit ding is dat je er een versterker voor nodig hebt die de hoge impedantie van de drivers aan kan sturen ( die is 300 ohm ). Maar met mijn zelfbouw klasse a ampje levert dat heerlijk luister genot, zeker in combinatie met mijn op-amp loze gemodde cd-speler >:).
De hd590 is dan een stuk handiger, deze heeft een veel lagere impedantie dan de 580 en is daardoor ook makkelijk aan te sturen met een mp3 speler of rechtstreeks aan de geluidskaart.
Zelf vind ik de 580 lekkerder klinken, maar dat is mijn voorkeur :)

blabla

Verwijderd

Topicstarter
thx, maar ik wil echt heel graag draadloos ben strontziek van die draad die overal tussenkomt en in de weg zit.

Mensen met ervaringen met de draadloze setjes die ik gepost heb?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-07 14:38

Jag

MidiMaze schreef op 03 november 2004 @ 09:28:
Ik heb een hd580 en ben hier zeer tevreden over. Het nadeel van dit ding is dat je er een versterker voor nodig hebt die de hoge impedantie van de drivers aan kan sturen ( die is 300 ohm ). Maar met mijn zelfbouw klasse a ampje levert dat heerlijk luister genot, zeker in combinatie met mijn op-amp loze gemodde cd-speler >:).
De hd590 is dan een stuk handiger, deze heeft een veel lagere impedantie dan de 580 en is daardoor ook makkelijk aan te sturen met een mp3 speler of rechtstreeks aan de geluidskaart.
Zelf vind ik de 580 lekkerder klinken, maar dat is mijn voorkeur :)
Een lagere impedantie is juist moeilijker voor een versterker.

Ik heb zelf ook de HD580. Is een redelijke koptelefoon vind ik. Het laag een tikke aangezet en een duidelijke HF roll off, dat is wat ik er op aan te merken heb.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor het reageren maar heb je misschien nog tips die voor mij nuttig zijn? :P

Ik zal het makkelijker maken

Sennheiser RS 45 € 122
Sennheiser RS 65 € 158
Sony MDR RF - 820RK € 70
Beyerdynamic RSX 500 € 139

WELKE!?!?! Ik vind die beyerdynamics er wel goed uitzien en ik vind het nadeel van sennheiser dat de batterij maar erg kort mee gaat. Is die sony beetje fatsoenlijk anders neem ik gewoon die (ik blijf een hollander he :9 )

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2004 15:29 ]

Verwijderd

Ik heb zelf de Zalman Surround Sound Headphones RS-6F met ZM-MIC1 (das dus de microfoon). Ik vind em zelf erg lekker zitten, goed geluid, stevig, mooi design en een goeie prijs = 50 pleuro. Ken je nog wat leuks doen op de HCC ;)

http://www.overclockerscl...almanheadphonesreview.php
http://www.silentpcreview.com/article150-page1.html

Sorry deze heb WEL een draadje :9 8)7

Toch nog wat specs:

Model: ZMRS6F
Enhanced spatial and realistic effects by separating front, rear, and center speakers.
Easy achievement of real surround-sound by connecting the front, rear, center jacks to the 5 channel (or more) sound card in your PC equipped with a DVD-ROM for games or DVD movies.
Real Surround Sound field close to a complete multi-channel speaker system.
Excellent fidelity, enhanced localization of on-screen sound, clear dialogue hearing and better feeling on a discrete sound.
UNIT TYPE- Electro Dynamic Round Type Micro Speaker
REQUENCY RESPONSE- 50Hz ~ 20KHz (Extension Effective)
SOUND PRESSURE LEVEL-89 dB +/- 3 dB at 50mW
IMPEDANCE- 16 Ohm at 1KHz
NOMINAL POWER- 0.02W
MAXIMUM POWER- 0.15W

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2004 15:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
heyyyy thanks :D ff checken

edit:

Zit er wel een mooie bass in jouw koptelefoon? --> Frequency Response: 50Hz ~ 20000Hz

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2004 15:26 ]

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:06
Ik zou voor deze gaan:
Philips SBCHP890 € 77,
http://www.hifichoice.co.uk/review_read.asp?ID=1572

Overtreft in mijn ogen de Sen 555, 590 laten liggen, deze is stukken slechter dan de 580
en zelfs de 555 klinkt beter.

Ik zou eerlijk gezegt je budget wat verhogen en als je de senheiser interresant vind, de 595 (175 euro) nemen welke een betere 555 is.

zalman... niet doen, 6 drivers, maar zeer matig geluid, geen bass, treble schel en het middel is plat, plus het suround effect is niet beter dan een hooftelefoon met 2 drivers en een "Dolby headphone" plugin.

Ik heb zelf een Philips SBC-HP1000 welke ongeveer als een HD600 klink maar kwa prijs stukken goedkoper is (125-150 euro), zou eventueel ook een optie zijn.

[ Voor 64% gewijzigd door _Drake_ op 03-11-2004 16:51 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• _Drake_
een 840 (De drivers), maar dan draadloos, ik zou persoonlijk een draadloze niet nemen aangezien het geluid slechter is, en batterijen net zo onhandig zijn als een draadje.

Ik denk dat de hp890 je verwachtingen zal overtreffen kwa geluid, helemaal vergeleken met die plantronics, plus het feit dat hij zeer gunstig geprijst is zou ik zeker daarvoor gaan.

• _Drake_
Jag schreef op 03 november 2004 @ 15:18:
[...]
Een lagere impedantie is juist moeilijker voor een versterker.
Helaas gaat dat voor een koptelefoon niet op, bij een hooftelefoon is juist een lagere impedantie makkelijker aan te sturen, de meeste oordopjes bijvoorbeeld zijn slechts 16 ohm omdat zij vaak op "low" power apparaten worden gebruikt (mp3 speler, discman enz).

Verwijderd

Topicstarter
en als ik nou echt heel graag draadloos wil :P

Ik snap dat de kwaliteit achteruit gaat maar waar ik dan ook in geinteresseerd ben om te weten is welke koptelefoons nou onder de draadloze koptelefoons erg goed zijn!

• _Drake_
Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 17:10:
en als ik nou echt heel graag draadloos wil :P

Ik snap dat de kwaliteit achteruit gaat maar waar ik dan ook in geinteresseerd ben om te weten is welke koptelefoons nou onder de draadloze koptelefoons erg goed zijn!
Pioneer SE-DIR800C

Philips SBCHD1500

Sony MDR-DS3000

Alle 3 draadloos en kwa geluid goed,
maar....
de goedkoopste is de sony 245 euro.
de philips 379.
en de pioneer 475.

dat zijn dus erg hoge prijzen en de Philips is niets anders dan een hp1000 met een losse versterker en draadloos, die koptelefoon heb je met draad en zonder het kastje voor 125 euro!! dat is dus een heel verschil en kwa geluid is de hp1000 zelfs beter aangezien deze een draad heeft.

Draadloze hooftelefoons onder de 100 euro klinken als hooftelefoons met draaid die onder de 50 a 40 euro zitten bij wijze van spreken dan (niet allemaal), dus een beetje goede draadloze hooftelefoon is erg duur, nu zullen er wel modellen zijn die redelijk klinken maar het blijft zonde als je kijkt dat een koptelefoon met draaid goedkoper is en vooral waar het om gaat beter klinkt. Plus draadloze koptelefoons zijn veel zwaarder (batterijen, zender, versterker enz) en dat is voor het comfort niet gunstig.

[ Voor 12% gewijzigd door _Drake_ op 03-11-2004 17:22 ]

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:13
Draadloos is waardeloos ..... vooral als je de rommel op een PC aansluit.... storing wegvallend geluid enz........

Maar goed als je dat allemaal nix kan schelen kan je net zo goed het goedkoopste van het goedkoopste nemen.

• Randy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:06
kheb zelf de Philips HP890 en kan hem erg aanraden, jammer dat hij niet erg stevig is gebouwd want er is al een stukje plastic afgebroken na 1 maand :( dus ik kan er al mee terug naar de winkel, maar hij heeft wel een perfect geluidje :9~

• _Drake_
RoaDHouse schreef op 03 november 2004 @ 17:36:
Draadloos is waardeloos ..... vooral als je de rommel op een PC aansluit.... storing wegvallend geluid enz........
er zijn wel goede draadloze koptelefoons maar zoals ik al eerder zei
gaan die vanaf +250 euro en dan heb je nog een matig klinkende koptelefoon.

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-07 13:32

w00Dy

Make soap, not war

Weet iemand waar de philips HP910 nog te verkrijgen is ?

Ik ben in de eerste plaats sennheiser fan omwille van het draagcomfort en degelijkheid. Maar die philips Hp890 enz blijken heel goed te presteren.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-07 14:38

Jag

Drake schreef op 03 november 2004 @ 17:02:
[...]

Helaas gaat dat voor een koptelefoon niet op, bij een hooftelefoon is juist een lagere impedantie makkelijker aan te sturen, de meeste oordopjes bijvoorbeeld zijn slechts 16 ohm omdat zij vaak op "low" power apparaten worden gebruikt (mp3 speler, discman enz).
Dat is niet makkelijker "aan te sturen" (wat een term ook), maar dat gaat gewoon harder. Lagere impedantie = grotere stroom bij gelijke spanning = meer vermogen. Maar dat maakt het juist "lastiger" voor de versterker.

• _Drake_
w00Dy schreef op 03 november 2004 @ 21:26:
Weet iemand waar de philips HP910 nog te verkrijgen is ?

Ik ben in de eerste plaats sennheiser fan omwille van het draagcomfort en degelijkheid. Maar die philips Hp890 enz blijken heel goed te presteren.
hp910 is vervangen door de HP-1000 welke een stuk beter is dan de hp910

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-04 17:18

Boekster

Naimoholic

Ik ga geloof ik Grado eens promoten :) .

De Grado SR80 is een mooie hoofdtelefoon voor een Euro of 100. Het is een open model, dus je wordt niet afgesloten van de buitenwereld. Heeft voor en nadelen :) .
Muziektechnisch gezien heeft een open hoofdtelefoon wat meer ruimtelijkheid en luistergemak. Je wordt minder snel moe. Het laag is echter vaak wat minder.

Ik heb de simpelste Grado, de SR40, die is van plastique. De rest is allemaal van wat hoogwaardiger spul. Of je ze lekker vindt zitten moet je echt proberen, dat verschilt per persoon. Het is in ieder geval wennen.

Ik vind mijn SR40 een hele fijne telefoon. De SR80 is een hele stap hoger. Ze zijn niet moeilijk aan te sturen, maar een hoofdtelefoonversterker doet ze wel veel beter klinken, maar dat is voor elke telefoon :) .

Music Addicted

Verwijderd

Drake schreef op 03 november 2004 @ 16:37:
Ik zou voor deze gaan:
Philips SBCHP890 € 77,
http://www.hifichoice.co.uk/review_read.asp?ID=1572

Overtreft in mijn ogen de Sen 555, 590 laten liggen, deze is stukken slechter dan de 580
en zelfs de 555 klinkt beter.

...
Ik heb zelf een Philips SBC-HP1000 welke ongeveer als een HD600 klink maar kwa prijs stukken goedkoper is (125-150 euro), zou eventueel ook een optie zijn.
Dat je de 590 afschiet zonder een fatsoenlijke onderbouwing... |:( 8)7
Dat kan ik ook: je gelooft ZELF dat de Sennie 600 net zo goed is als de Philips en (dus) zwaar overpriced... DREAM ON!
De 590 heeft gewoon een ander geluidskarakter dan de 580. Dat dat jouw SMAAK niet is, daar valt gewoon niet over te ruzien: smaken verschillen. Maar om op basis van je smaak het predikaat 'slecht' te prediken. Nee, dat wil bij mij niet in.

Verwijderd

Topicstarter
heb vandaag een sony gehaald, voldoet prima voor mij en bedankt aan degene die met bruikbare suggesties etc. kwamen...

slotje :+

• _Drake_
Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 12:46:
[...]

Dat je de 590 afschiet zonder een fatsoenlijke onderbouwing... |:( 8)7
Dat kan ik ook: je gelooft ZELF dat de Sennie 600 net zo goed is als de Philips en (dus) zwaar overpriced... DREAM ON!
De 590 heeft gewoon een ander geluidskarakter dan de 580. Dat dat jouw SMAAK niet is, daar valt gewoon niet over te ruzien: smaken verschillen. Maar om op basis van je smaak het predikaat 'slecht' te prediken. Nee, dat wil bij mij niet in.
Hp1000 staat er om bekend dat deze klink als een hd600 (zelfde geluidskarakter als je het zo moet noemen), hd600 klink standaard zonder een betere kabel niet veel beter dan de hp1000, de hd600 heeft om echt goed te kunnen klinken een betere kabel nodig en een koptelefoonversterker dan klinkt hij pas echt beter.
de senn is beter dat geef ik toe maar ik betaal liever 125 euro voor een koptelefoon die standaard net zo goed klinkt als een koptelefoon van 250euro.
en waarom ik een 590 afkeur? , weinig bass, treble is schel en veel te overheersend, midden is vrij slap, en de soundstage is matig(gevoel voor ruimte), daarintegen is hij wel verassend comfortable maar dat is alles(en dat is mijn mening! waarom hij slecht is).595 daarintegen is niets voor niets de opvolger en die is kwa geluid veel beter dan de 590 en ik ben niet de enige die dat zal zeggen.

kijk anders eens op www.Head-fi.com
dan zal je zelf zien dat niet veel mensen de 590 een goede koptelefoon vinden en er veel betere alternatieven zijn.

en wat zie ik net staan :
http://www6.head-fi.org/forums/showthread.php?t=92007

[ Voor 7% gewijzigd door _Drake_ op 04-11-2004 16:47 ]

Verwijderd

Hoi heeft iemand van jullie als eens hetvolgende vergeleken: een receiver met een dolby headphone output jack bvb de yamaha reeks tov een dolby wireless headphone set zoals philips sbchd1500/pioneer se-dir800c /akg Hearo digital 888 en de Hearo 999 MKII?

Op dit moment heb ik een jcv receiever van 1991 van pakweg 2.000 eur inprima staat maar nog met de oude analoge dolby prologic.Nu kan ik ik een Yamaha 1500 nemen met een wireless setje a la hearo 700 oftewel mijn receiver behouden en een dolby headphone setje aanschaffen.
Een ander probleem is ook dat die setjes zoals Hearo999MKII niet te testen zijn in Antwerpen.En vandaar dat ik ook niet weet dat het de meerprijs justifieert tussen bvb een philips sbchd1500 van 260eur en Hearo999MKII van 980 eur.

Graag advies

Doei
Dan
Pagina: 1