Toon posts:

Vraag: Missing DLL (oxopuc.dll)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand misschien waarvoor deze DLL dient (oxopuc.dll) ???
Ik heb namelijk geen idee. Maar mijn pc geeft elke keer als ik opnieuw opstart aan dit deze mist.

Als niemand weet waarvoor deze dient. Weet iemand dan wel hoe ik daar achter kan komen??? (op google is nix te vinden over deze DLL)

Bedankt,

Bannes |:( |:(

Verwijderd

Check eens je PC op virussen en andere malware: Beveiliging en Virussen - FAQ ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2004 00:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik al gedaan met norton antivirus.
Volgens mij nadat ik dit gedaan heb en dus aantal adware en spyware en misschien wel virusjes verwijderd had begon ie deze verotte melding te geven :S:S

Verwijderd

Logisch... Je scanners hebben de malware waarschijnlijk al verwijderd en nu zit je nog met de melding dat hij het bestand niet kan vinden omdat deze nog aangeroepen wordt vanuit je registry of andere startup settings. Check die Faq eens ^^ ;)

Verwijderd

Topicstarter
ke thnx was het net aan het lezen ....

8)7 _/-\o_

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-12 17:34
Bannes,

welkom @ goT ! :)

Allereerst volgens mij, en misschien zeggen mijzelf en met mij nog velen niet zo veel hoor..... Heb je nou wel of nou niet iets verwijderd?

Als google je geen hit geeft, geeft het aan als je het in de juiste context plaatst dat het iets is wat met jou nog niet velen hebben gehad. Mooi juist!! Je zal niet als allereerste in deze wereld iets hebben(de kans dat dat het geval is is nl. gewoon klein) Dus ligt het aan de kant van je pc(softwarematig , dan wel hardware matig)(viri, en malware, spyware is ook software natuurlijk maar ik bedoel de "goede"software)

Heb je iets geinstald/uninstald? recentelijk? En is dat allemaal goed gegaan?

Verder ben je er zeker van dat het dll bestand wat je noemt ook echt de naam is van het dll bestand wat in beeld komt? Misschien verkeerd getikt kan nl. het geval zijn. Helemaal niks vinden op google is nl. vrij zeldzaam.

Verder is Norton voor virussen en trojans op te sporen, Adaware o.a. (www.lavasoft.de)(personalversie is gratis te downen) daar kan je spyware mee verwijderen. Je haalt dus wat dingen door elkaar heen.

[ Voor 1% gewijzigd door Cybersijp op 03-11-2004 01:03 . Reden: typo ]

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet zeker dat ik alles goed heb gedaan. Ik ben verder ook niet echt een n00b op het gebied van computers en dergelijke.
Maar deze DLL heb ik nog nooit van gehoord. en probeer zelf maar op internet is hier nix over te vinden. (oxopuc.dll) in msconfig wordt ie onder opstarten zo aangeroepen: RUNDLL32.EXE c:\windows\oxopuc.dll,_mainRD
lokatie: HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

En volgens mij scant Norton antivirus 2005 wel op adware en spyware.

Misschien dat jullie hier iets meer mee kunnen...

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-12 17:34
rundll32.exe is een bestand dat vaak door viri, ad en spyware veranderd wordt. dus check nog eens adaware oid en kijk ff hoe het afloopt.

Verder zeg ik ook niet dat je een noob zou zijn hoor, alleen je postcount is laag ik neem dus ff gemakshalve aan dat je net hier bent. Daarom welkom ! :)

ff gezocht op de searchstring:_mainRD op google en in de eerste pagina wordt er heel veel over virussen hijacks en trojans gepraat. Mijn vermoeden is dus imho zeker te gerechtvaardigen.

[ Voor 25% gewijzigd door Cybersijp op 03-11-2004 01:19 . Reden: googe edit ]

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als google en groups.google.com niets zeggen over een dll of exe durf ik bijna zeker te zeggen dat het spyware of virus is / was :X
Cybersijp geeft hierboven ook een hele goede indicatie :)
offtopic:
Ik verplaats je topic naar Beveiliging & Virussen, daar past het inderdaad iets beter. Ook haal ik wat ??? uit je topictitel, staat zo overdreven schreeuwerig :)

En welkom :*
En volgens mij scant Norton antivirus 2005 wel op adware en spyware.
Maar niet op alles. Gebruik dus voor de zekerheid toch even de programma's die in de sticky topics (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/Sticky_off.gif) bovenaan B&V worden genoemd :)

Als al verwijderd (dan zou het in de logs van NAV te zien moeten zijn, lijkt me?) kan je met de hand de aanroep uit register (HKLM/.../run of HKCU/.../run) of de startup/opstarten directories verwijderen. Het kan in principe ergens anders staan maar dat is niet waarschijnlijk.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Cybersijp bedankt voor de info.. Het is niet de bedoeling om zo over te komen. Het klopt ik ben nog maar net aangemeld op deze site. Omdat dit eigenlijk de eerste keer is dat iets mij niet lukt. En ben er nu wel achter dat dit zeer gemakkelijk is om informatie via dit forum te zoeken.

IK denk ook dat het een virus ofzo is. Maar krijg de melding maar niet weg.. IK zal nog wel wat proberen. Tog bedankt !!

• Belgar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 09:37

Belgar

Archmaster ranzige code..

gewoon die rundll entry uit je register gooien.. probleem opgelost :)

...Als het maar werkt

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

daar iedereen maar naar de faq verwijst, verwijs ik even direct naar http://www.safer-networking.org/nl/index.html voor spybot. Deze sloopt het meeste spyware weg :).

specs

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor alle reply's het probleem is opelost :D:D
Pagina: 1