Logitech MX900 Bluetooth muis werkt niet goed met PowerBook

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:31
Ik heb een nieuwe PowerBook met OS 10.3.5. Daarbij heb ik een Logitech MX900 set aangeschaft. Ik gebruik het dock van de muis niet.

Nu wordt de muis prima herkent, en hij functioneert ook, maar de beweging van de muis voelt zeer onprettig aan: er zit een zeer duidelijke vertraging in de beweging.

Ik heb op het net wat tips gevonden om Gamepad Companion en MouseZoom te gebruiken; beiden lossen het probleem voor mij echter niet op. Logitech zelf heeft volgens mij geen driver voor OSX.

Iemand die deze muis prettig aan de gang heeft onder OSX?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-06 17:54

wouterve

Swinger of States

Check voor een èrg nette review door blackd over onder andere de Logitech MX900-muis zijn eigen site: http://www.blackd.nl/pivot/entry.php?id=7 . Om kort te gaan: blackd was niet tevreden met de muis, en hij noemde het probleem dat jij hier signaleert als één van de problemen die hij ook tegenkwam. Maar lees voor de aardigheid zijn review even, dan weet je meteen een stuk meer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb een Microsoft Bluetooth muis en die werkt opzich prima voor mij. Kleur is helaas in contrast met mijn iBook en het is van Microsoft, maar hij werkt wel. Bluetooth pairing gaat elke goed en de bewegingen op een goede ondergrond zijn ook natuurlijk. Het kan zijn dat ik er al aan gewend ben, maar het werkt in ieder geval beter dan een ir muis, want ik kan letterlijk vele meters van iBook muizen zonder vertragingen of onderbrekingen in het signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:07

Nitai

Live the life you love.

@wouterve, heel interessante review, thnx!

Misschien is dit iets om als Review op te nemen in Apple Talk? :)

[ Voor 46% gewijzigd door Nitai op 03-11-2004 09:51 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 09:31
Jammer jammer dus... ik heb ook al gehoord dat Logitech niet van plan is support te gaan leveren voor OSX en de MX900. Valt me van ze tegen...

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-02 19:34
Heeft iemand misschien suggesties voor andere, werkende BT muizen? Ik heb een 12" PB (rev. c), hopelijk weet iemand iets met een bijpassende kleur ;) (hoewel dat geen noodzaak is!).

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130512

Ik heb net, ondanks de wat negatieve berichtgeving toch de MX900 gekocht. Aansluiten op mijn 17" powerbook met ingebouwde BT was kwestie van appeltje eitje. Echt een geweldige muis, een verademing (en ik vind dit vervelen om te moeten concluderen) vergeleken met de Wireless Mouse van Apple die nogal zwaar is en ook zo beweegt. Via exposé kun je overigens nog 3 extra knoppen configureren (alle 8 knoppen worden herkend). Conclusie:
Scroll wheel werkt super en ook de knopjes om in kleine stapjes te scrollen werken geweldig. Linker en rechtermuisknop doen het uiteraard en ook de knoppen onder de duim en onder het scroll wheel. Na sluimerstand komt de pairing automatisch weer op gang. Zoals je merkt ben ik er erg happy mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-06 22:53
Hier staat nog een review van blackd:

Apple: http://www.blackd.nl/pivot/entry.php?id=9
Logitech: http://www.blackd.nl/pivot/entry.php?id=7

[ Voor 17% gewijzigd door leon1e op 02-12-2004 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
Om even een update te geven, ik heb inmiddels ook de MX900 aangeschaft, en ik ben er ook heel blij mee! Alles werkt naar behoren, heb de knoppen ingesteld in Exposé. Ik kan het aanraden, ik ben er in ieder geval heel gelukkig mee!

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:43

Maximus

There is no substitute

azt33 schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 13:14:
Om even een update te geven, ik heb inmiddels ook de MX900 aangeschaft, en ik ben er ook heel blij mee! Alles werkt naar behoren, heb de knoppen ingesteld in Exposé. Ik kan het aanraden, ik ben er in ieder geval heel gelukkig mee!
Misschien is het handig voor andere apple gebruikers om aan te geven hoe je de boel hebt ingesteld en wat dat voor gevolgen had :)

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
Ik heb het als eerste via BT toegevoegd, zodat de PB het herkent. Daarna ben ik via System Preferences naar Exposé gegaan, om daar de knoppen toe te voegen aan de drie verschillende commands. Verder heb ik er helemaal niks aan gedaan eigenlijk. Gewoon standaard dus :)

Als er verder nog vragen zijn, dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Je Moeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-05 11:16
Ik had nog een MX900 liggen, gebruik thuis een trackball, en heb er maar eens een 15"
PowerBook bij gekocht.

Gisteren werkte het voor geen meter, veel vertragingen, over knoppen heen schieten, e.d. Nu heb ik hem vandaag maar eens opnieuw gepaard aan m'n PowerBook en nu werkt hij perfect!

Dus als je hem wil kopen, het werkt goed maar, probeer hem eens opnieuw te paren en kijk wat het effect is.
Tevens is het bijna noodzakelijk om Mousezoom te installeren.

Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Laatst online: 10:16
azt33 schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 14:03:
Ik heb het als eerste via BT toegevoegd, zodat de PB het herkent. Daarna ben ik via System Preferences naar Exposé gegaan, om daar de knoppen toe te voegen aan de drie verschillende commands. Verder heb ik er helemaal niks aan gedaan eigenlijk. Gewoon standaard dus :)

Als er verder nog vragen zijn, dan hoor ik het graag.
Dit is echt een hele erge kick,

maar ik heb dus ook een Logitech Mx 900 en netjes via Bluetooth gepaired. Mac OS X herkent hem maar niet de acht knoppen. Ik wil dus eigenlijk back en forward gebruiken in Safari en de overige 3 knoppen om mijn Expose mee te bedienen. Kan iemand mij even uit de brand helpen.

Alleen back en forward button mis ik nog ..

[ Voor 3% gewijzigd door Maeslant op 06-05-2007 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_eBK
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06 11:49
De software van Logitech installeren? Daarmee kan je alle knoppen instellen. Anders kan je ook SteerMouse of USB overdrive installeren (even zoeken op google), waarmee je het ook in kan stellen (kost wel 10 of 20 dollar).
Pagina: 1