mediaplayer speelt niet goed filmpjes af

Pagina: 1
Acties:

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-08 11:10

Dxue

PSN:EvilDrunk

Topicstarter
Beste mede GOT-ters

ik zit met een redelijk vervelend probleem waar ik nu echt radeloos van aan het worden ben. Als ik sommige videobestanden probeer af te spelen dan zie ik alleen maar groen blauw en paars voornamelijk, ik stream ze dan van het internet. download ik het bestand en speel het dan af, dan doet die het ook niet (logisch, maar toch maar ff bijgezet). dit gebeurd (naar mijn weten) geheel willekeurig. hiermee bedoel ik dat die het ene .wmv bestand slecht afspeelt en een andere goed. of een .m(e)pg. vroeger had ik er geen last van en ik weet zeker dat het bestand goed is, omdat anderen het wel gewoon konden zien (ook zelf getest op andere pc)

wat heb ik zelf allemaal al geprobeerd:
alle codecs opnieuw geinstalleerd (sicki's code pack v1.6)
windows media player 9 opnieuw geinstalleerd
systeem herstel
nieuwe display drivers (omega 4.9, werkte in begin wel goed)
en gezocht op google en niks kunnen vinden. heel veel leken erop maar de oplossing werkte niet bij mij :'(
ben ik hier misschien iets vergeten om te doen?

verder is het probleem pas recentelijk. ik heb ooit sp2 geïnstalleerd en daarna weer geüninstalled vanwege problemen.

systeem:
Hp compaq nc6000 (laptop)
256 Mbyte geheugen
Centrino @1,4 Ghz
Ati Mobility 9600

ik wil als het kan niet mijn hd formatten om daarna alles er weer op te zetten.

Ik ben jullie eeuwig dankbaar als jullie een antwoord kunnen vinden _/-\o_ .

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Verwijderd

Check de probleem video's/streams eens op gebruikte indeling/codec ipv met codecpacks te werken (welke elk hun nadelen hebben, zoals onnodig veel conflicterende codecs). Zie bijv. de AV/SA Faq over Gspot.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:39

momania

iPhone 30! Bam!

Probeer het eens met ffdshow als codec pack zou ik zeggen :)

meuktracker: ffdshow 2004-10-12 alpha

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Hmmm, vreemd. Ik heb exact hetzelfde gezien op m'n X800 en op de 9800 van m'n broer (zelfs met een clean XP install). Bleek bij ons aan Catalyst 4.10 te liggen. Downgraden naar 4.9 loste het op beide PC's op (acceleratie/DirectDraw uitschakelen ook, maar ja dat willen we natuurlijk niet :) Dacht eerst nog dat het aan die nieuwe feature "WMV Acceleration" van 4.10 lag, maar uit of aan maakte geen verschil). Misschien kun je proberen om ipv de Omega drivers de standaard 4.9 te installeren om te kijken of dat helpt. Ik heb bij ATI al een bugsubmit achtergelaten, hopelijk doen ze er wat mee.
hiermee bedoel ik dat die het ene .wmv bestand slecht afspeelt en een andere goed.
Als je de eigenschappen van die bestanden oproept zul je zien dat het iedere keer aan de WMV versie 9 videocodec ligt (was hier althans het geval). Oudere versies spelen wel goed af.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2004 00:25 ]

• Dxue

Dxue

Topicstarter
thank you peoples. ga het morgen ff uitproberen. zal ook de filmpjes downloaden en dan checken welke codecs er zijn gebruikt.

@ncgq.prophet: werk hier op een laptop en de ati drivers willen niet altijd geinstalled worden. het is altijd een gok, na dit en dat te hebben verwijderd (control panel (soms werkt een install wel ook al heb ik cp niet verwijdert) of uninstall of whatever) werkt die soms wel.

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

• Dxue

Dxue

Topicstarter
toen ik gisteren de tips wilde toepassen, kreeg ik de melding van nieuwe speler. mediaplayer 10 en update van 9 tegelijk :X . ik had dus zonder weten eerst 10 geinstalled en toen kon 9 niet meer omdat die te oud is. (wilde eigenlijk niet updaten naar 10, maar goed). nu doet alles weer zoals het hoorde.

ik denk dat het probleem ligt bij het feit dat ik sp2 had geinstalled en daar de MP ook 10 was. en na uninstall werkte het niet omdat er iets wordt gebruikt wat niet in de install van 9 zit. (allemaal speculatie, correct me if I'm wrong).

anyway thnx voor de tips en zal het onthouden voor de toekomst, als er weer iets raars gebeurt ;)

Verwijderd

probeer het eens met vlc media player zijn weinig dingen die er niet mee kan af spelen.

http://www.videolan.org/vlc/
Pagina: 1