Toon posts:

Tiscali basis adsl (2mbit) wordt p/sec trager....en trager

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel een heel raar probleem.
Was ik bezig met een pc opnieuw installeren voor een vriend van me. Windows XP sp1 erop. Alles schoon geinstalleerd, wil ik met een cd van de kpn de adsl speedtouch verbinding (usb) installeren, gaat allemaal prima....echter.

Als ik verbinding maak en ff een minuutje aan het browsen ben (spyware vrij, alle anti spyware meuk is geinstalleerd) wordt de verbinding alsmaar trager.

tot ik op een gegeven moment geen pagina meer geopend krijg.

Heeft er iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Het is de Speedtouch 330 USB adsl modem van Alcatel, en de standaard 2 mbit tiscali verbinding.

ik werd zo depri ervan dat ik er maar mee gestopt ben en hier m'n heil ga zoeken :'(

• Palmboom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-02 12:10
ik heb hetzelfde abo en exact dezelfde problemen. Wordt er helemaal gek van.. Heb al 3 nieuwe netwerkkabels gekocht , mijn hele telefoonlijn uit elkaar gehaald en op die manier een zo kort + goed mogelijke connectie te maken maar het mag niet baten.

Raarste is nog dat ik naar 6 mbit verhoogd ben maar dat ik echt sporadisch nog op 200 kb/sec terecht kom, wat vorige week allemaal nog prima ging. Ik ben dus niet de enige, phew. wilde net windows uit pure wanhoop nogeens opnieuw gaan installeren.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

USB modems zijn ook helemaal niet geschikt voor die snelheden. Jullie kunnen beter ethernet modems aanschaffen//

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:14
SSH schreef op 04 november 2004 @ 18:24:
USB modems zijn ook helemaal niet geschikt voor die snelheden. Jullie kunnen beter ethernet modems aanschaffen//
Onzin, USB modems kunnen met 2Mbit nog prima overweg.

Topicstarter: Installeer eens DUmeter. Daarmee kun je zien of er op het moment dat het traag gaat er totaal geen verkeer meer is, of juist wel heel erg veel verkeer.

(Mocht er heel veel verkeer zijn, heb je toch weer last van Spyware e.d.)

• PierreAronnax
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Of heb je misschien een Antivirus programma of iets dergelijk draaien die zichzelf aan het updaten is via het internet, en zo je volledige bandbreedte in beslag neemt?
Probeer anders een firewall als Zonealarm te installeren en geef alleen IE toestemming.

Pierre - Motormedia.nl - Motor-Forum.nl - Motorshopper.nl - Motormeuk.nl - Motorstek.nl

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Xandrios schreef op 04 november 2004 @ 18:28:
[...]

Onzin, USB modems kunnen met 2Mbit nog prima overweg.

Topicstarter: Installeer eens DUmeter. Daarmee kun je zien of er op het moment dat het traag gaat er totaal geen verkeer meer is, of juist wel heel erg veel verkeer.

(Mocht er heel veel verkeer zijn, heb je toch weer last van Spyware e.d.)
USB modems kunnen zelfs met wide-open overweg (mits de lijn waar ze aanhangen het toelaat). Echter of effectief ook die snelheid eruit komt is maar de vraag. Trekt enorm veel CPU tijd bijvoorbeeld.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Palmboom
ik heb uit pure wanhoop de tiscali helpdesk gebeld. Het gaat weer als een raket bij mij nu, zie snelheden die ik echt nog nooit gezien heb (650 kb/sec nonstop).

de oplossing was de netwerkkaart op 10 mbit half duplex te forceren. Ik stond versteld, het is bloedsnel nu. Prima deal voor 37,95 per maand downloaden zonder enige vorm van datalimiet met deze snelheid!

edit:
Ik heb dumeter ook continu aangehad. Je ziet hem continu terugvallen naar 0 dan, shoutcast streamen is echt onmogelijk.

Ik heb overigens een sagem 908 usb/ethernet modem. aangesloten via ethernet. ik

[ Voor 23% gewijzigd door Palmboom op 04-11-2004 19:15 ]

Verwijderd

Ehh, de TS had toch een USB modem ?

• Palmboom
oops, stom 8)7

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:26

samo

yo/wassup

De Speedtouch 530 is een usb+ethernet modem. Als je een ethernet poort vrij hebt, gebruik die dan, die is stabieler.... Thuis surf ik met een ASUS USB op 3.3Mbps, zonder problemen dus de USB poort is niet het probleem.... Misschien is het modem resetten en opnieuw instellen, dat dat helpt.... Of in systeemeigenschappen -> hardware -> apparaatbeheer -> usb controller -> eigenschappen -> dit apparaat uitschakelen om stroom te besparen (oid) uitvinken....

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Pagina: 1