Toon posts:

w32/sdbot.gen.n

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vriend van mij heeft nieuwe comp. Hij is nog meer n00b als ik dus ik probeer hem wat te helpen, maar... firewall komt met het volgende: "w32/sdbot.gen.n" is het een worm? Beetje vaag, comp is net nieuw, voordat ie op i-net ging heeft ie eerst een nieuwe versie van mc afee erop gezet (incl. firewall) ook nog: "kernell" (ja met dubbel l) probeert toegang te verschaffen tot of via i-net. Kan iemand hem/mij helpen. Hij kon na de meldingen niet meer internetten.

Alvast bedankt

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-12 06:36

Tux

"w32/sdbot.gen.n" is het een worm?
Dat is gewoon op te zoeken met Google en op de sites van de anti-virus programma makers :)

Heb je trouwens wel alle kritieke updates e.d. geinstalleerd op de computer voordat er ook maar enkel contact was met de buitenwereld? Een kale Windows pc is namelijk zonder beveiliging na ongeveer 20 minuten al geïnfecteerd.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Topicstarter
ja kon niks vinden, geen verwijder tool iig

en ja hij is daarna online gegaan om service pack 2 te downloaden, maar dat duurde +/- 5 a 7 minuutjes...

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-11 12:28
www.free-av.com, goede gratis virusscanner

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB