Toon posts:

hauppauge 350 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ikzelf ben al enige dagen in het bezet van de hauppauge 350 maar ik heb het probleem dat er een kleine onderbreking zitten in het geluid, zo ongeveer een halve seconde per 2 a 3 minuten, dit probleem doet zich voor als ik gewoon al naar het scherm kijk, op alle zenders ,dus ook als ik niet aan het opnemen ben, ik heb al alles een keer uninstalled
nieuwere drivers,oudere drivers ander pci slot
maar niks helpt
helppppppp waar kan ik dit probleem nog zoeken, het is een p4 3 ghz

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Technisch is het mogelijk dat op dat moment even de PCI-bus erg druk is.
Heb je ook de laatste drivers voor je chipset van je moederbord geinstalleerd?

Soms kan het idd ook een ander slot zijn, maar dat is wel een heel gepuzzel om dat uit te zoeken (INT A,B,C,D), dat kan ik je niet zo een twee drie vertellen.

Verder kan het zijn dat er in de BIOS nog wat PCI instellingen niet helemaal optimaal staan.

Verder kan het duiden op een slechte audio codec, maar dat is erg lastig te achterhalen. Je zou eens kunnen proberen of DScaler werkt met die kaart.
Als die het ook heeft dan zit het igg niet in de software/codec die je nu gebruikt.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Hmja dscaler werkt niet met die kaart, ik heb nieuwste chipset gedwonload voor moederbord nieuwste audiodrivers ,maar still the same problem
btw tis een p4 3 ghz dus zou goed moeten kunnen, zou het niet iets hardwarematigs kunnen zijn ?

Verwijderd

Topicstarter
Zou het niet zo kunnen zijn dat die hauppauge op irq23 zit
en dat daar ook al een ander apparaat opzit,, niet dat die problemen aangeeft ofzo , maar meer om het feit dat de pcibus af en toe vol is ?
of moet dit goed kunnen ?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:02

Exirion

Gadgetfetisjist

Heb je toevallig een videokaart met een ATI Radeon erop? Die zetten de PCI latency standaard vaak op de hoogste waarde zodat andere PCI hardware zich wel eens verslikt. Verlagen van 255 naar 128 of 64 is in dat geval het proberen waard.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voo de snelle reactie maar die stond al op 64, ik zou haast denken dat het wel MOET liggen aan het feit dat hij op irq 23 zit samen met een ander apparaat en daardoor de pcibus vol zit, ik heb al het andere ondertussen al uitgesloten.ik heb al vanalls geprobeert
maar hoe ga ik dat fixen met xp

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 01:45:
Thnx voo de snelle reactie maar die stond al op 64, ik zou haast denken dat het wel MOET liggen aan het feit dat hij op irq 23 zit samen met een ander apparaat en daardoor de pcibus vol zit, ik heb al het andere ondertussen al uitgesloten.ik heb al vanalls geprobeert
maar hoe ga ik dat fixen met xp
Je hebt zeker ACPI aan staan? Ik vermijd dat nogsteeds vaak omdat IRQ sharing in de praktijk vaak niet stabiel werkt met ACPI. Je kunt in Windows XP omschakelen naar "Standard PC" om het uit te zetten.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan ja omschakelen en acpi uitzetten
maar ik heb ook gelezen als het niet goedgaat je alles je hele pc dus opnieuw kan gaan installeren, en daar heb ik dus geen zin in
tis niet dat die conflicten geeft hoor
omdat er 2 aparaten op irq 23 zitten die hauppauge 350 en nog iets anders ,maar ik verwacht wel dat daar het probleem zit

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe ga ik dit probleem oplossen ? iemand enig idee ?
ander pci slot ? iemand

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2004 19:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
iemand ?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Lees de FAQ even door. Dit is de tweede keer achter elkaar dat je je topic binnen 24 uur omhoog trapt. Wordt niet zo gewaardeerd.

Pagina: 1