Asus P4T533-C MB start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

• muis|IA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11-2022
Vorige week bevroor m'n beeld opeens in windows met daarbij een piep uit de pcspeaker. Toen even de pc gereset en het probleem was opgelost.

Vanmiddag gebeurde hetzelfde alleen deze maal startte de pc niet meer op.

Ik zie geen beeld meer wanneer ik de pc aan zet hoewel alle apparaten in de pc wel aan gaan. Vervolgens heb ik alles lopgekoppeld dit had ook geen resultaat. Daarna nog een andere videokaart geprobeerd, andere CPU maar tot op heden geen verandering.

Ergens lijkt het me vreemd dat m'n MB stuk zou zijn aangezien ik vorige week ook een zelfde crash had (zie 1e paragraaf). Daarnaast brandt het lampje op m'n MB en gaan de apparaten als HD en fans gewoon aan. Er komen verder ook geen geluiden uit m'n pc.

Heeft iemand nog tips om het probleem te achterhalen?

Een vergissing is menselijk maar om er een puinhoop van te maken heb je een computer nodig (met mij erachter)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Doe voor de zekerheid nog eens een bios reset, probeer ook ander geheugen/voeding.

Ik denk dat het over en uit is met dat bordje...

Toen waren beige computers heel gewoon.

• muis|IA
Bios heb ik al gereset de voeding van die bak heb op een andere pc aangesloten en dat werkte prima.

Nu kwam ik in de handleiding nog iets tegen over Vocal post messages. Je hoort hier blijkbaar geen piepjes meer maar een vocal message ui de onboard sound kaart. Toen ik hier een oordopje op aansloot hoorde ik idd een stem zeggen "NO CPU INSTALLED"
de gebruikeraanwijzing geeft als oplossing: "Install an Intel Pentium 4 478/Northwoord CPU into the CPU socket".

Maar m'n CPU zit er toch echt op. Ik heb behalve m'n eigen 1.8 GHZ Northwood ook nog een 1.7 GHZ geprobeerd maar die die stem blijft gillen dat er geen CPU installed is

Een vergissing is menselijk maar om er een puinhoop van te maken heb je een computer nodig (met mij erachter)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Heb je nog garantie? Ik zou 'm dan terugsturen...

99% kans dat ie defect is. :/

Toen waren beige computers heel gewoon.

• muis|IA
inmiddels is het probleem opgelost.

tenminste,
bord was idd stuk en heb maar een nieuwe aangeschaft.