Onmiddelijke virus attacks na installatie Casema.

Pagina: 1
Acties:

• Xypzo.
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-11 08:47
Ik snap er echt geen snars van, kan iemand mij het volgende uitleggen?

Ik had de computer van een vriendin hier staan, oud beessie, Celeron 700 met 5 GB hd. Ik dat ding helemaal opnieuw geinstalleerd, windows 2000, norton 2003, alles geupdate, etc.
Ding liep hier als een trein. Ik breng die comp naar haar huis, installeer daar Casema internet met een cd. Nog geen 10 sec later beginnen er achter elkaar attacks te komen, die Sasser/Blaster/etc achtige virussen (W32 trojan virussen noem in ze maar even). Norton blockt er zeker 5 per minuut ofzo. Krijg in ineens een melding dat de computer ze niet kan blijven blocken ofzo, iig geen meldig van norton maar van windows. BOEM, het irritante aftellende schermpje komt in beeld (die aftelt vanaf 1 minuut naar 0) en vervolgens gaat haar computer uit. Ik opnieuw aangezet en norton gedraaid. 0 virussen gevonden, snap jij het, snap ik het? Ik had hem die dag nog een live-update gegeven! :O

Ik ga hem donderdag ophalen, en dan formateer ik de boel weer en install die handel opnieuw. Misschien Sygate firewall erbij zetten? Of misschien nog andere suggesties?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Zonder firewall zou je je niet eens meer op internet mogen begeven wat mij betreft. Die dingen als Blaster heb je (zoals je ervaren hebt) in no-time te pakken. Dus die firewall is geen gek idee ;)

Verder neig ik altijd wat meer naar de Hardwarematige firewalls (routertjes) of een aparte smoothwall bak, maar dan draaf ik misschien wel door :Y)

[ Voor 28% gewijzigd door RobIII op 02-11-2004 23:10 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:48
wel een virusscanner maar de pc niet up2date...slordig,slordig!

sp4 met alle patches en je zit safe, en ja een goede firewall is ook erg handig

A wise man's life is based around fuck you

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
alles geupdate? Dus ook de windows patches? Want dan hoor je zo'n schermpje niet meer te krijgen,

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:10

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Xypzo. schreef op 02 november 2004 @ 23:06:
<knip>
Misschien Sygate firewall erbij zetten?
Ik weet niks over de Sygate firewall, maar een firewall lijkt me geen slecht idee.
Of misschien nog andere suggesties?
Goedkoop routertje ertussen, NAT houdt nog steeds het meeste van die bagger buiten.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als je meteen sasser binnenhebt, dan heb je ook niet alle w2k updates erop.

• Xypzo.
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-11 08:47
Nee, is inderdaad geen SP4 die ik heb... Hmm, misschien toch maar even herinstallen, en dan sp4 meteen erop zetten.. Ik wist dat ik wat vergeten was :Z

Maar goed, hardwarematig gaan we niets doen, de arme meid heeft geen centjes :) Maar ik ga dat ding gewoon opnieuw installen, met sygate, norton2004 en w2k sp4

Moet goedkomen, bedankt heren!
Pagina: 1