Ik heb een stukje code geschreven (hieronder een zeer gestripte versie) om eenvoudig van mijn database records een tree te sorteren. (waar bijvoorbeeld 1 node onder de andere valt).
waarbij ik bijvoorbeeld een array in gooi waarbij ik in elke node, ID (nodename) en mainID (parentname) meegeef.
Het werkt prima, ik krijg mooi een lijst terug waarbij de volgorde klopt. Maar ik zou graag een level indicatie erbij willen hebben bijvoorbeel 1.2.1. Maar hoe en wat ik ook probeer, het lukt mij niet. En op google/tweakers vind ik ook niet veel nuttig
.
Dit probleem ben ik geloof ik niet voor geboren lol : ) heb veel kunnen oplossen en dit lijkt zo simpel, maar toch lukt het niet...
waarbij ik bijvoorbeeld een array in gooi waarbij ik in elke node, ID (nodename) en mainID (parentname) meegeef.
Het werkt prima, ik krijg mooi een lijst terug waarbij de volgorde klopt. Maar ik zou graag een level indicatie erbij willen hebben bijvoorbeel 1.2.1. Maar hoe en wat ik ook probeer, het lukt mij niet. En op google/tweakers vind ik ook niet veel nuttig
Dit probleem ben ik geloof ik niet voor geboren lol : ) heb veel kunnen oplossen en dit lijkt zo simpel, maar toch lukt het niet...
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| function getTree($parent) { foreach( $this->node as $node ) { if( $node[ $this->parentname ] == $parent ) { $this->addTree( $node[ $this->nodename ], $node ); $this->getTree( $node[ $this->nodename ] ); } } } function addTree($nodeid, $nodeinfo) { $this->flattree[ $nodeid ] = $nodeinfo; } |
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2004 23:04 . Reden: ff wat onnodige code verwijdert ]