[XP] Nut van chipsetdrivers!?

Pagina: 1
Acties:

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-04 13:29
Ik hoop dat het hier thuishoord anders zie ik wel een move --> Software Algemeen of Mobo's etc.

Ik ben net c.a. 3 uur bezig geweest mijn andere pc weer te voorzien van een frisse windows install.
Ik kwam er op het laatst achter dat ik de chipsetdriver was vergeten dus die heb ik gehaald en geinstalleerd.
Installatie stopte op 50%, hele ****pc nokt ermee en een BSOD is alles wat me restte.
Pc was daarna niet meer te booten, ook niet in veilige modus.
Toen xp-cd erin en een repair uitgevoerd via checkdisk, toen deed ie het godzijdank weer.
Maar ik draai nu dus wel zonder die chipsetdriver, is dat een must??

Mobo = een Abit IS7-E en ik had de laatste versie driver gehaald.
OS = XP prof. SP2

Bvd

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

XP heeft zelf vaak goede chipset drivers --> niet nodig. Het draait toch? :)

ieeeepppppp :P

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Soms wel.
Als ik mijn Chipset drivers bijvoorbeeld niet installeer dan kan mijn HDD maar op UDMA2, en niet op UDMA5. Dus daar maakt het verschil in.
En overall zijn je prestaties gewoon beter met chipset drivers :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• ScooBY_DoO
Dat d8 ik dus ook, ze zijn er niet voor niks lijkt me

• Yezz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-04 13:51
Ja, je haalt een veel hogere snelheid en het systeen wordt er vaak wat sneller van.

Verwijderd

Nee ze zijn er absoluut niet voor niks. De aansturing van je componenten gaat veel gestroomlijnder en dit uit zich over het algemeen in snelheid en stabiliteit

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:33
Yezz schreef op 02 november 2004 @ 22:31:
Ja, je haalt een veel hogere snelheid en het systeen wordt er vaak wat sneller van.
is dat niet twee keer hetzelfde zeggen :+

• ScooBY_DoO
Maargoed ik ben nu wel beetje schurfterig natuurlijk om het nog een poging te geven....
Dat hestel heeft ook weer een uurtje in beslag genomen.....

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

Ik kan me goed herinneren dat de prestaties op grafisch gebied _stukken_ beter waren kwa snelheid als je met een VIA chip de AGP drivers had geinstalleerd e.d. Volgensmij mis je best wel wat als je niet gewoon de laatste nieuwe drivers van je chipset e.d. installed.

Verwijderd

Nou zou iig niet diezelfde van net gebruiken. Check is maar ff of je wel de juiste hebt gedownload ;-)

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-04 23:31
ScooBY_DoO schreef op 02 november 2004 @ 22:33:
Maargoed ik ben nu wel beetje schurfterig natuurlijk om het nog een poging te geven....
Dat hestel heeft ook weer een uurtje in beslag genomen.....
Ach, zo lang zal t niet duren om een OS te installeren.
OS + SP + Updates + belangrijkste apps (Office, antivirus en zo) duurt zo'n 1.5 tot 2 uur.
De overige apps installeer je gewoon als je ze nodig hebt of zo.

Maargoed, drivers altijd installeren. Waarom dacht je dan dat chipset bakkers steeds nieuwe drivers voor dezelfde chipset uitbrengen? Omdat ze zich vervelen?? Nee, omdat die betere compatibiliteit geven en eventueel ook wat snelheidswinst met zich mee brengen.

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Als je windows geinstalled hebt en vervolgens updates draait krijg je toch ook e.e.a aan chipset drivers, video drivers, etc binnen? Ik heb tenminste allemaal NVidia-sponsored dialoogjes zonder spul van nvidia.com gedownload te hebben.

Bovendien herinner ik me ook e.e.a aan via chipset drivers te hebben zien staan bij een update toen ik een maandje of wat geleden de boel opnieuw er op knalde.

Als je via windows update nieuwe chipset drivers kunt krijgen zou ik het daar lekker bij laten, tenzij je echt rare performance verminderingen merkt :)

ieeeepppppp :P

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
VROEM! schreef op 02 november 2004 @ 22:46:
Als je windows geinstalled hebt en vervolgens updates draait krijg je toch ook e.e.a aan chipset drivers, video drivers, etc binnen? Ik heb tenminste allemaal NVidia-sponsored dialoogjes zonder spul van nvidia.com gedownload te hebben.

Bovendien herinner ik me ook e.e.a aan via chipset drivers te hebben zien staan bij een update toen ik een maandje of wat geleden de boel opnieuw er op knalde.

Als je via windows update nieuwe chipset drivers kunt krijgen zou ik het daar lekker bij laten, tenzij je echt rare performance verminderingen merkt :)
je zit er echt naast, het scheelt (if i remember correctly) toch wel 10-20%...

• ScooBY_DoO
Nou, ik heb de 1-na-laatste maar gehaald en geinstalleerd en yippee.... die doet het wel
:)
Pagina: 1