Toon posts:

[wireless & XP SP2] Router verbreekt verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb hulp nodig van een ervaren Wireless network persoon.

Ik heb een SMC router en een wireless netwerk met WPA, machine met wXP SP2.

Soms werkt het prima maar dan verbreekt de verbinding opeens.
'Windows is unable to re-connect to this wireless network.'
Vervolgens klik ik 2 keer op het icoontje en verbind hem zelf.

Blijkbaar is de netwerksleutel ook verdwenen en moet opnieuw ingevoerd worden. Het gekke is dat wat windows niet lukte te verbinden mij wel lukt handmatig (opnieuw sleutel ingevoerd).

Het heeft denk ik te maken met WPA omdat opeen de netwerksleutel weg is uit windows, en omdat WPA steeds een nieuwe sleutel toezendt.

Ik zal even mijn router instellingen geven. Trouwens onbeveiligd gebeurt dit dus niet.

WPA Configuration:

Cypher suite TKIP
Authentication Pre-shared Key
Pre-shared key type Passphrase (8~63 characters) Hex (64 digits)
Pre-shared Key
Group Key Re_Keying Per 86400 Seconds

De laatste optie kan ook op disable.

Ik heb de laatste optie nu uitgezet. De optie waarbij hij om de 24uur een nieuwe key toezend. Het gebeurt echter veel vaker dat de verbinding verbreekt maar toch denk ik dat de router deze instellingen aan windows doorgeeft en dan dat windows hier geen raad mee kan en dus de key weggooit terwijl de key nog niet veranderd is.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Al andere drivers/firmware/etc geprobeeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb nog de laatste firmware gedownload.

Toen ik vannochtend mijn computer aan zette kon windows het netwerk niet meer vinden. s'Avonds had ik een aantal films aangezet over peer2peer netwerken. Ik probeerde meteen in teloggen op de router via een gewone LAN verbinding. Ik kon gewoon inloggen zoals normaal en de router reageerde ook zoals normaal.

Ik heb de WIreless verbinding uit en weer aangezet. Toen konden de computers wel weer op het netwerk.

Ik wil geen gare router die soms gewoon er even mee kapt. Ik hoop dat iemand een oplossing weet.