Toon posts:

[XP] CPU-gebruik constant 100%*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem: Mijn CPU draait constant op 100% als ik hem opstart.

Nu kan ik dit verhelpen door elke keer als ik mijn laptop opstart (Windows XP) en dan gelijk de taakbeheer op te starten. Als ik dan kijk welke processen veel %-en gebruiken dan is het constant iexplore.exe die op 90-100% staat. (ik neem aan dat dit IE is, maar die staat nog niet aan zeg maar) De iexplore.exe taak laat ik beindigen.
Dan is het probleem nog niet over. Dan gaat ineens de SVCHOST.EXE op 50% draaien. (er zitten meerdere SVCHOST.exe in mijn taakbeheer) Degene die het hoogste draait beindig ik ook.
Dan draait mijn CPU weer lekker rustig en is er ook niks meer aan de hand.

Nu komt het ook vaak voor dat meestal na ongeveer een 1,5 uur mijn SVCHOST weer hoog gaat draaien. Die moet ik dus weer ff uitzetten en alles is weer normaal.

Nu heb ik nog iets raars ondekt. Als ik Ad-aware SE laat draaien en op problemen laat zoeken vind hij een x aantal problemen. Als ik deze allemaal verwijder/repareer dan is bij de volgende keer opstarten mijn CPU weer netjes laag, maar doet mijn internet en Outlook het niet meer :(
Dus als gevolg dat ik de Ad-aware fouten weer allemaal weer terug zet zodat mijn internet het weer doet.
Met Spybot vind hij trouwens ook fouten, maar deze kan ik wel repareren zonder dat mijn CPU weer goed draait.

Weet iemand hier waar het aan kan liggen? Is het een normaal probleem en zo te verhelpen of heb ik weer te maken met een zeldzaam soort :+
Heb ook geen zin om elke fout die Ad-aware vind om die 1 voor 1 te verwijderen zodat ik kan zien waar het aan ligt (en het dan misschien nog niet vindt)

Ik hoop dat het zo goed gedetailleerd is beschreven.

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:30
internet explorer updaten. En ook outlook.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-04 11:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

kijk ook eens wie (systeem/gebruiker) deze opstart?

en waar deze bestanden staan, heb namelijk een keer een gehackte bak gezien waar ze svchost.exe/iexplore.exe als ftp gebruikten of als iets anders. misschien heeft er wel iemand een }:O tje geinstalleerd bij je :P

check het ff :)

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Verwijderd

Topicstarter
Ik allemaal al gedaan, dus daar kan het niet aan liggen denk ik.
(IE en outlook geupdate tenminste dan)

Kan nog eens ff kijken wie de gebruiker is.

(update: van alle SVHOST.exe en iexplore.exe ben ik gewoon de gebruiker)

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2004 22:12 ]

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-04 11:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

als ik bij mij kijk start ikzelf svchost.exe niet op, alleen :SYSTEM/LOCAL SERVICE/NETWORK SERVICE.

iexplore.exe is wat moeilijker na te gaan. ff zoeken naar iexplore.exe en verwijderen waar hij niet thuis hoort.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• sneakyd3ad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-04 17:03
Ik denk dat het vrij pittige adware/ spyware is dat erg diep in je Windows is gaan vreten. Mij lijkt het verstandig om dan ook de te formateren en een mooie schone installatie te geven. Dit is sowieso elk jaar aan te raden, omat Windows zichzelf nogal vervuilt, zelfs met XP

Wat je ook nog kunt doen is het programma Regcleaner downloaden en hiermee kijken wat er in de lijst staat met programma's die opstarten. Moet je gewoon ff zoeken met google op Regcleaner + Download. Zorg wel dat je echt het programma Regcleaner 4.3.*.* krijg, geen Regsupreme want dat is een waardeloos proggy

Suc6!

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Je scant nu met spyware scanners. Probeer is met een anti virus proggie te scannen. En zet systeemherstel ook even uit, het kan zijn dat systeemherstel het virus/spyware bestand(en) weer terugzet! Ook kun je nog even proberen alle cookies te verwijderen. en maybe dat een schijfcontrole helpt. En heb je sp2 al geinstalleerd :Y) maar voor een optimaal resultaat zal ik toch een clean install aanraden van win XP. Weet je zeker dat je alle shit eraf hebt en loopt je systeem weer lekker snel en stabiel :*) suc6

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:20
Is het niet toevallig het bestand iexpIore.exe dat gestart word, dus met n hoofdletter I ipv l, dit is n schrijfwijze/valstrik die vaker gebruikt schijnt te worden bij spyware/adware/trojans. Gebruiker ziet iexplore.exe en denkt, oh, dat is internet explorer.

just my 2 cents

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie voor de mogelijke oplossingen ... ben nieuw hier, maar echt een super forum met snelle antwoorden!!! Top!

Ik zal eerst ff de "simpele"oplossingen gaan proberen en anders moet ik dus ff XP er opnieuw opzetten.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Hoi welkom op GoT!

Complimenten voor de topicstart, er zijn veel mensen (ook nieuwes) die er een zooitje van kunnen maken.

Het klinkt als spy-ware, ad-ware of een virus...

Hier is een subforum vol van, kijk daar maar eens tussen:
Beveiliging & Virussen
Beveiliging en Virussen - FAQ
Beveiliging en Virussen - Policy
Beveiliging en Virussen - Nieuw topic starten

Met het handje boven je topic kan je een topic report aanmaken voor een verzoek om je topic te laten verplaatsen.

[ Voor 4% gewijzigd door Motrax op 02-11-2004 22:41 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat :)
Pagina: 1