Toon posts:

TV-OUT bij Radeon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me stomweg een FX5200 aangekocht bij m'n nieuw systeempje aangezien games niet m'n grootste zorg is maar jonges wat een rommel :r

Ik heb 2 19" monitoren aan te sluiten en regelmatig gebruik van tv-out. Bij die FX5200 en waarschijnlijk alle nvidia kaarten kan je géén 3 uitgangen gebruiken (vga, vga, tv). Is dit bij bvb de Radeon X800 ook zo ?

Kortom... zijn er kaarten (behalve matrox) waarbij ik alle 3 de uitgangen tegelijk kan gebruiken ?

Zoniet.. is er een mogelijkheid om een pci kaart in te steken en de tvout ervan te gebruiken ? Maar dan wel het "full screen video" te kunnen gebruiken dat op de agp word afgespeelt welke dan naar de tv-out van de pci gestuurd word.

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11-2025
Zover ik weet kan je op normale kaarten maar 1 uitgang gebruiken, bij dual-monitor kaarten 2 maar 3 heb ik nog nooit gehoord... Of dat helemaal klopt weet ik niet...

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-07 23:11
Jouw FX5200 heeft 2 ramdac chips die voor aansturing voor het beeld zorgen. VGA+VGA kan, en VGA+TV kan ook, maar je kunt niet alle 3 de aansluitingen tegelijk gebruiken. Maar dat wist je al. Dit zal waarschijnlijk bij andere ATi en nVidia kaarten ook zo zijn. Na wat gegoogled te hebben vind ik eigenlijk alleen maar Matrox Triplehead kaarten, maar hier is de TS geen voorstander van.

Het is mogelijk om een pci kaart erbij te steken welke dan het 3e scherm kan aansturen. Je kunt hiervoor gewoon een simpel S3 kaartje nemen en de tvout van je FX5200 gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door Sperenvanger op 02-11-2004 22:03 ]