Toon posts:

Citrix login uren registratie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje gezocht maar nog niets gevonden.

Weet iemand een systeem waarmee we kunnen zien hoeveel uur iemand in de week/maand dag/etc binnen de Citrix omgeving ingelogd is?

Dit om vrijwillig overwerk enigsinds in beeld te krijgen en in te schatten hoeveel uur mensen nu werkelijk ingelogd zijn en actief zijn. (dus het liefst ook iets wat kan voorkomen dat mensen Outlook aanzetten in Citrix en dan tv gaan kijken).

Algemene pakketten die login/logout gegevens interpreteren zouden ook nuttig kunnen zijn.

Onze config: WIndows 2000 AD Citrix Metaserver XP1 fr2.

Verwijderd

XPs, A of E?

Verwijderd

Topicstarter
XPs, had ik beter erbij kunnen zetten

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-02 11:29

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Pas op voor privacywetgeving met dit soort zaken.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Logon/logoff kun je iig wel registreren:
http://www.thin-world.com/MFCommands/auditlog.htm
Zoeken op citrix.com: http://support.citrix.com...KB=true&searchForums=true

[ Voor 40% gewijzigd door KillerAce_NL op 02-11-2004 23:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Privacy?? Inlog gegevens worden standaard in windows ook al opgeslagen.

Je kan het ook zien als ondersteuning bij gedegen capaciteitsplanning.

btw, mocht het wel een probleem zijn, dan zetten we het in het personeelsreglement, iedereen ff tekenen en hoppa klaar.. ook afgedicht... Je kan alles gooien op capaciteitsbeheer.

killer ace, we zoeken toch een iets meer geautomatiseerd systeem/programma, waarmee we iets makkelijk kunnen achterhalen hoeveel uren per dag/week/maand iemand actief is. Anders moeten we weer programma's gaan maken die die gegevens gaan analyseren/interpreteren en dat kost tijd/geld.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2004 23:20 ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Mr. Liu schreef op 02 november 2004 @ 23:13:
Pas op voor privacywetgeving met dit soort zaken.
Dat gaat in dit geval echt niet op hoor, je wil alleen monitoren hoe de bedrijfsmiddelen gebruikt worden.

Verwijderd

Probeer Powerfuse van RES eens. Daar zit een feature in die Powertrace heet. Kun je eenvoudige gegevens over login/applicatie gebruik/host/client mee te voorschijn toveren.

Powerfuse gaat wel VEEEEEL verder dan dit alleen, het is een management tool, niet alleen voor Citrix servers maar ook voor desktops. Dus misschien een beetje over the top voor jou.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:24

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik denk dat je voornamelijk naar activiteiten zult moeten kijken, registreren van aan en af loggen is namelijk peanuts, en kun je o.a. met een loginscript bereiken.

Tijd voor een nieuwe sig..

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 21:20:
Ik heb een tijdje gezocht maar nog niets gevonden.

Weet iemand een systeem waarmee we kunnen zien hoeveel uur iemand in de week/maand dag/etc binnen de Citrix omgeving ingelogd is?

Dit om vrijwillig overwerk enigsinds in beeld te krijgen en in te schatten hoeveel uur mensen nu werkelijk ingelogd zijn en actief zijn. (dus het liefst ook iets wat kan voorkomen dat mensen Outlook aanzetten in Citrix en dan tv gaan kijken).

Algemene pakketten die login/logout gegevens interpreteren zouden ook nuttig kunnen zijn.

Onze config: WIndows 2000 AD Citrix Metaserver XP1 fr2.
Dat kun je bijna niet meten want Citrix kan wel middels access suite control rapporten uitdraaien mits je het logt in bv sql (desktop freeware versie).

Maar iemand logt in...doet vervolgens niet dat kun je bijna niet monitoren..

Verwijderd

Met Windows Terminal services heb je in TSadmin een colom Idle time, misschien kan je daar wat mee. dit moet citrix toch ook wel hebben.

Edit: stom van me, tuurlijk wordt dit voor ica sessies ook gelogt. Ik ben geen held met Scripting maar ik denk dat je met WMI deze counter wel kan uitlezen. je zou dat een script kunnen draaien die elk kwartier deze couter leest en dit logt.

Echter makkelijker zou zijn de IDLE timeout op iets van een half uur in te stellen, dan hoef je alleen de login's en logout's te loggen. Overigens is dit alles natuurlijk ook wel weer makkelijk te trucken

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2004 20:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het trucken zou je tegen kunnen gaan door op een of andere manier muis bewegingen, type bewegingen in de gaten te houden. Dan kunnen mensen wel een programma schrijven die met de muis heen en weer wiebeld, maar zo slim zijn onze gebruikers echt niet!

Tja misschien toch maar eens kijken of we iets met de active staat van een citrix user kunnen doen. Als een user namelijk een lange tijd inactive is, dan wordt hij eruit gemikt heb ik het idee. (zijn sessie blijft wel bestaan maar hij wordt verbroken).

Als ik daar tegenaan zou kunnen programmeren zou dat wel interessant zijn. Maar ik weet bij goed niet hoe. In/uitlog tijden bijhouden heeft ook geen zin, er zijn users die met het muisje op het kruisje klikken, sessie blijft bestaan user is niet uitgelogd maar uren zouden wel blijven tellen.

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 20:53:
Het trucken zou je tegen kunnen gaan door op een of andere manier muis bewegingen, type bewegingen in de gaten te houden. Dan kunnen mensen wel een programma schrijven die met de muis heen en weer wiebeld, maar zo slim zijn onze gebruikers echt niet!

Tja misschien toch maar eens kijken of we iets met de active staat van een citrix user kunnen doen. Als een user namelijk een lange tijd inactive is, dan wordt hij eruit gemikt heb ik het idee. (zijn sessie blijft wel bestaan maar hij wordt verbroken).

Als ik daar tegenaan zou kunnen programmeren zou dat wel interessant zijn. Maar ik weet bij goed niet hoe. In/uitlog tijden bijhouden heeft ook geen zin, er zijn users die met het muisje op het kruisje klikken, sessie blijft bestaan user is niet uitgelogd maar uren zouden wel blijven tellen.
Als het schrijven van dat programma het probleem is............
Wanneer ze dat kunnen installeren in de TS omgeving vraag ik me af wie er niet slim is. ;)

Wat er gebeurt na een bepaalde tijd idle of disconnected kun je zelf instellen, evt. zelfs per user.

Daarbij is de privacy wetgeving wel degelijk een item hier zodra je het aantal gewerkte uren gaat berekenen aan de hand van deze gegevens. Die zijn daar nl. niet voor bedoeld, ik zou daar eerst eens een duidelijk protocol over opstellen....

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 15:50
capaciteitbeheer kun je ook doen met Citrix Resource management, ik weet alleen niet in welke versie het zit (XPs/XPa/XPe en FRx)

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

paulhekje schreef op 04 november 2004 @ 08:29:
capaciteitbeheer kun je ook doen met Citrix Resource management, ik weet alleen niet in welke versie het zit (XPs/XPa/XPe en FRx)
XPe of in MPS 3.0 Enterprise edition.
Pagina: 1