USB Repeater richtingsgevoelig?

Pagina: 1
Acties:

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:54
Heb vandaag een 5m repeater usb kabel bij Dixons gehaald (merk Bandridge) om mijn externe usb kaart aan te sluiten op mijn receiver.

Als ik de kabel echter aansluit krijg ik geen verbinding tussen de pc en de geluidskaart (SB Live 24Bit extern). Sluit ik de kaart rechtstreeks aan op mijn pc (dus alleen de kabel die SB erbij levert) werkt het gewoon, dus het ligt niet aan de kaart of de usb kabel van de kaart.

Ik heb de repeaterkabel toen geprobeerd om mijn mp3 speler op de pc aan te sluiten. De Mp3 speler krijgt wel stroom via de kabel, maar volgens mijn pc is de mp3 speler niet aangesloten.

Als ik echter mijn joypad via de repeaterkabel aansluit werkt alles wel goed.

Lijkt er dus op alsof de repeater kabel maar naar 1 richting data doorgeeft (dus naar de pc, en niet naar het aangesloten apparaat).

Is dit normaal, of is de kabel niet goed?

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:57

Kvn

Daar zou je opzich best wel eens gelijk in kunnen hebben.
Als het inderdaad zo is, zou je ook de plugjes los kunnen knippen en aan de andere kant vast solderen

code:
1
2
<MALE> --- <FEMALE>
<FEMALE> --- <MALE>

Gewoon omdraaien dus.

[ Voor 14% gewijzigd door Kvn op 03-11-2004 09:24 ]

Verwijderd

Ik denk dat ze je in OH beter kunnen helpen.

>>Overige Hardware

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:24
Ik denk niet dat een usb-repeater één richting hoort te zijn.
Voor bijna alle USB-apparaten is twee richting vereist. (Digicam, Modem, HD, enz....) Staat er niks over in de handleiding of op de doos vermeld.

Ik kan er ook niks over vinden op hun website :X

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:02
Denk dat het apparaat te weinig gevoed word door deze kabel. Zit er geen mogelijkheid op de SB om een adapter aan te sluiten.

Maar waarom geen langere audio kabel inplaatst van de USB kabel. Lijkt me nog goedkoper ook.