Mac OS X installeren op iPod

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik wil even wat testen en daarom probeer ik een extra versie van OS X te installeren op mijn iPod. Echter ik kreeg de melding 'Mac OS X cannot start up from this volume'. Toen heb ik even op Internet gezocht en daar zag ik overal het advies om met Disk Utility je iPod te erasen zodat je gewoon een firewire disk zonder iPod-software overhoudt. Volgens de uitleg op http://www.engadget.com/entry/8817137592535661/ zou je in de installer dan gewoon voor je "iPod" moeten kunnen kiezen. Echter waar hun een groen pijltje bij het volume hebben staan heb ik nog steeds een uitroepteken met de bovengenoemde melding.

Iemand enig idee wat ik hier aan doe? Heb al meerdere partitieschema's geprobeerd maar haalde niks uit. Heb bovendien vanuit zowel m'n bestaande installatie als vanuit de Disk Utility tijdens m'n installatie de iPod ge-erased, maar ook dat maakte niet uit. Ik kan er op het Internet ook maar weinig over vinden, bij iedereen werkt het meteen net zoals bij engadget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Enigste wat ik kan bedenken is dat je hem verkeerd hebt aangesloten? Heb je het algeprobeerd op een andere Apple en hem van daaraf geprobeerd te installeren?

Bovendien hoef je niet eens in Disk Utility van het al bestaande systeem de iPod te wissen. Als je een rode pijl krijgt kan je namelijk gewoon bij de options ervoor kiezen om de doelschijf te wissen en dan kan je in 9 van de 10 gevallen wel gewoon installeren. Echter je krijgt in dat geval een andere foutmelding dan jij die krijgt. Ik weet het even niet meer. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Bij die rode pijl is de opties knop ook meteen grijs. Ik heb al geprobeerd n.a.v. iets wat ik op een andere site zag om met Carbon Copy Cloner een stuk van mijn harddisk naar de iPod te kopieeren en de optie 'make target disk bootable' aan te vinken, maar dat helpt ook niks.

Ik heb hem gewoon via Firewire aangesloten. De enige andere Mac waar ik beschikking over heb is precies hetzelfde als de mijne (12" 1GHz Powerbook), dus dat zal ook wel niet veel uitmaken.

Wel balen :( Bij iedereen werkt het gewoon, behalve bij mij. Of Apple heeft in de nieuwste Tiger build iets ingebouwd om het installeren op iPods tegen te gaan :) (om wat voor reden dan ook)

[ Voor 3% gewijzigd door Bigs op 03-11-2004 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-10 23:21
Als je je ipod bootable wilt maken, moet je het
OS installeren op een volledig lege iPod. Als je
het besturingssysteem er eenmaal op hebt,
kun je je iTunes library gaan syncen. Ik weet
niet of het goed gaat als je de disk utility
gebruikt om je iPod te wissen, zelf deed ik
het met de iPod updater en dat werkte toen
meteen.

[ Voor 29% gewijzigd door Gluten Parody op 03-11-2004 00:48 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Hmm.. ok dan ga ik het nog 1 keer proberen :) Was dat ook met een 4G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Nou dat werkte dus ook niet :'(

'Screenshotje' van de melding die ik krijg:

Afbeeldingslocatie: http://wiljedatikinjemond.com/tiger_klein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-09 21:27

themaxter

Bugged..

Heb je de ipod aangesloten na het aanzetten van de mac of ervoor?

Ik heb zoiets een keer gehad met een gewone (externe) hd en die moest ik dus echt eerst aansluiten voor ik de mac aanzette om daarop te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

wat is het nut daar van als ik vragen mag?
Dat je je iPod kan gebruiken om te booten ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

super-muffin schreef op 04 november 2004 @ 10:57:
wat is het nut daar van als ik vragen mag?
Dat je je iPod kan gebruiken om te booten ofzo?
Als je Tiger wilt uitproberen maar geen Firewire drive hebt ;).

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigs schreef op 03 november 2004 @ 01:26:
Nou dat werkte dus ook niet :'(

'Screenshotje' van de melding die ik krijg:

[afbeelding]
Heb je het rolmenu al eens geprobeerd, daar zitten volgens mij ook aardig wat tools in. De laatste keer dat ik OS X geinstalleerd heb is alweer een tijdje geleden, dus ik kan je ook niet vertellen waar het staat.. kijk er maar eens in rond.

p.s. lol @ domeinnaam :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Wat je ook nog kan proberen, ik weet niet zeker of het werkt is om de iPod in firewire mode op te laten starten. Dit doe je door de iPod te resetten en als het Apple'tje verschijn doorspoelen en terug spoelen tegelijk in te drukken. Als het goed is krijg je dan een FireWire logo over je beeld.

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:25
p.s. lol @ domeinnaam :P
OMG! Geniaal gevonden _/-\o_

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Sage schreef op 04 november 2004 @ 17:54:
Wat je ook nog kan proberen, ik weet niet zeker of het werkt is om de iPod in firewire mode op te laten starten. Dit doe je door de iPod te resetten en als het Apple'tje verschijn doorspoelen en terug spoelen tegelijk in te drukken. Als het goed is krijg je dan een FireWire logo over je beeld.
Ik denk dat ik dat inderdaad eens ga proberen en zoiezo dan ook m'n laptop uitzetten, ipod in firewire mode aansluiten en dan pas aanzetten. Het _moet_ gewoon kunnen :)

En die domeinnaam.. sjah :) je moet toch wat he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat dit je verder helpt. Ik heb een 1.33Ghz powerbook en een 4g 40gb iPod en het werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 14:31:
Misschien dat dit je verder helpt. Ik heb een 1.33Ghz powerbook en een 4g 40gb iPod en het werkt prima.
Gelukkig is het ook niet dezelfde link als hij zelf heeft gegeven. ;) :P

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Inderdaad.. als ik die uitleg volg werkt het dus niet :( Maar heb de eerder genoemde methode nog niet geprobeerd, dus er is nog hoop :)
Pagina: 1