Toon posts:

Serv-u op afstand opnieuw laten starten.

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb op een server die ver weg draait serv-U staat, tevens heb ik daar Administrator Access op.

Nu heb ik wat dingen in de config file van de daemon gemaakt en nu moet serv-u opnieuw opgestart worden (de deamon ServUDeamon.exe)

Via de remote admin manager kan ik heb wel uitzetten maar niet aan.

Aangezien ik wel doormiddel van SITE EXEC command iets kan starten wou ik een programmatje maken doe het voor me gaat doen.

Ik ben een totale leek hierin maar het volgende heb ik in een batfiletje gegooint en getest.

@echo off
stop ServUDaemon.exe
start ServUDaemon.exe

Dit werkt helaas niet.

weet iemand een andere oplossing?

edit: serv-u draait in service mode waar ik niks aan kan veranderen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2004 20:41 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-05 21:24

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Tis eersder ServUDaemon.exe stop en ServUDaemon.exe start, maar vertel mij eens wat hier het programmeerprobleem is? :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
nou, het werkt niet... Als ik er op dubbel klik op mijn eigen systeem dan stopt ie hem helemaal niet ofzo

Wel start hij een nieuwe op die op de gebruikers naam gaat draaien, maar de servudaemon die gestopt en gestart moet worden draait op SYSTEM gebruiker.

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:53

Tux

Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 20:46:
nou, het werkt niet... Als ik er op dubbel klik op mijn eigen systeem dan stopt ie hem helemaal niet ofzo

Wel start hij een nieuwe op die op de gebruikers naam gaat draaien, maar de servudaemon die gestopt en gestart moet worden draait op SYSTEM gebruiker.
Maar dit heeft nog steeds niets met programmeren te maken. Serv-u is een softwarepakket, en problemen met software moeten in Software Algemeen

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Klok, klepel.

Als Serv-U als service draait (zal wel zo zijn), dan is het:

code:
1
2
net stop servudaemon
net start servudaemon

MITS de naam van de service dan ook "servudaemon" is. Dat hoeft niet; om daar achter te komen kijk je in je services lijst. Het staat op de property pagina van een service, achter service name.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2004 20:51 ]

• Jaapie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-05 15:17
net stop serv-u
net start serv-u

werkt dit mischien?

Verwijderd

Topicstarter
Tuurlijk wel... Het gaat hier over het programmeren van een goed scriptje die een service opnieuw laat starten. In dit geval is het serv-u maar kan het zogoed iets anders zijn.

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-05 09:22
Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 20:46:

servu.exe /s

jij bent trouwens best duidelijk aan het 'hacken' in mijn ogen :p

[ Voor 9% gewijzigd door Sluuut op 02-11-2004 20:54 ]

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Topicstarter
Palm, Als ik dat doe dan krijg ik een foutmelding die ik niet snel genoeg kan zien.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 20:51:
Tuurlijk wel... Het gaat hier over het programmeren van een goed scriptje die een service opnieuw laat starten. In dit geval is het serv-u maar kan het zogoed iets anders zijn.
Of een batch-file een echtelijk, heuselijk script is, is discutabel. In elk geval is het GoT policy dat batch scriptjes in WOS horen, en niet in P&W.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2004 20:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
ServUDaemon.exe /s

dan gebeurt er helaas helemaal niks.

Als ik ctrl atl del druk dan zien ik ServUDaemon.exe bij processes lijst staat dus ik neem dat dat ie zo heet.

OneOfBorg: Zoiets ruik ik :P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2004 20:59 ]

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-05 09:22
Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 20:58:
ServUDaemon.exe /s

dan gebeurt er helaas helemaal niks.

Als ik ctrl atl del druk dan zien ik ServUDaemon.exe bij processes lijst staat dus ik neem dat dat ie zo heet.
Maar doe je dat met site exec of gewoon in je eigen dos prompt?

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Heeft die serv-u waar jij het over hebt trouwens niet gewoon een remote administration tool?

Ik vind trouwens dat je best eens wat meer research mag doen naar processen en services onder Windows, want je laat wel erg duidelijk merken dat je geen idee hebt waar het over gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben het op het moment ana het testen op mn eigen bak. waar het hetzelfde draait als op de remote server.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:38

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dit heeft helemaal niks met programmeren te maken. Batch scriptjes horen niet in Programming & Webscripting thuis.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.