[XP] Bestanden weg door slepen bestanden*

Pagina: 1
Acties:

• vormstreber
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Topicstarter
Ik moet bekenen dat ik deze topic al geopend heb in de huiskamer, maar een slotje heb gekregen omdat het onder tech-topics valt. Ik begrijp dit volledig en ga ermee accoord, maar wil toch een antwoord op mijn vraag. Vandaar dat ik het hier nogmaals post en jullie mening vraag. (mocht dit alsnog onder dubbelposten vallen, mijn excuses)

De situatie:
In een pc (windows XP pro NL SP2) zit een cardreader met daarin een compactflashkaart van 128 mb. Op deze schijf staan belangrijke school bestanden (back-up heb ik, behalve van de dag van te voren).

De ramp
Zusje koopt cheap-ass mp3 spelertje (256 mb).

Gevolg
Je voelt m al aankomen.... De volgende dag wil ik bestanden slepen op mijn compactkaartje, maaaar (nu komt de clue) windows WEIGERD dit omdat de schijf vol is. Ik kijk hoe dit komt... staat het schijfje vol met mp3's.

Haar verklaring
Ik heb mijn mp3's op het verkeerde schijfje gesleept (vanuit windows verkenner dus), daarna kwam ik erachter dat er niets op mijn mp3 speler stond. Wist ik veel dat ik daarmee per ongeluk jouw schijfje gewist heb... stonden er belangrijke bestanden op?

Mijn reactie/conclusie
JA!! Daarop stonden belangrijke bestanden... in mapjes zoals: Stage, Stageverslag, Scriptie, Stagetentoonstelling etc.. Je kunt die niet eraf gegooid hebben zonder deze eerst te verwijderen.

Mijn vraag is dus aan jullie, kun je bestanden zomaar van een flash kaartje afgooien door er mp3's erop te slepen? (niet formateren dus, of via software dat ze met de speler meekreeg)

Ik denk namelijk van niet en dat ze iets stoms heeft gedaan en het niet wil toegeven

www.gijsbesselink.com

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

jij hebt gelijk, ik heb hier net nog even voor de zekerheid geprobeerd, maar ik krijg gewoon disk full.. je zusje moet die bestanden wel hebben verwijderd. of jezelf natuurlijk in een zatte bui

Hier staat tekst

• vormstreber

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Topicstarter
Sjaak_Afhaak schreef op 02 november 2004 @ 20:35:
jij hebt gelijk, ik heb hier net nog even voor de zekerheid geprobeerd, maar ik krijg gewoon disk full.. je zusje moet die bestanden wel hebben verwijderd. of jezelf natuurlijk in een zatte bui
Was dat maar! _/-\o_

Nee, het punt is dat ik in de tussentijd niet achter de pc heb gezetten en dat rammstein etc. niet mijn muzieksmaak is.

www.gijsbesselink.com

Verwijderd

het enige wat ik kan bedenken is dat je de bestanden overschreven hebt, maar dat lijkt mij onwaarschijnelijk omdat je dan een melding krijgt,

denk gewoon dat ze zelf iets verwijderd heeft en het niet wil toegeven :Y)

• vormstreber

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 20:38:
het enige wat ik kan bedenken is dat je de bestanden overschreven hebt, maar dat lijkt mij onwaarschijnelijk omdat je dan een melding krijgt,

denk gewoon dat ze zelf iets verwijderd heeft en het niet wil toegeven :Y)
Denk ik ook, maar mij heb je niet! >:)
Als GoTter denk ik toch meer verstand van pc's te hebben dan een elite msn zusje.

www.gijsbesselink.com

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:38

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik weet niet welk filesystem je hebt gebruikt? Mijn ervaring is dat FAT16 en FAT32 nogal gevoelig zijn voor te 'volle' schijven. Als je een zo'n fs helemaal vol zet krijg je zulke heftige fragmentatie op het laatst zodat er soms schijffouten optreden.

Hetzelfde heb ik gehad met een 'server' (lees een desktop die als server ingezet is) waar WinProxy op werkte. Daar werden _zoveel_ bestanden aangemaakt zodat dat fs (FAT32) zo intensief werd gebruikt waardoor het gewoon fout liep. Schijfcontrole had op een gegeven moment tienduizende 'beschadigde' bestanden gevonden. Echter met de schijf zelf was fysiek niets aan hand.

Dit is een van de redenen waarom ik het FAT* fs jaren geleden al aan de kant heb gezet. Het probleem is alleen dat veel implementaties met solid-state geheugen nu FAT16 of FAT32 gebruiken. Dat is geen ramp als het kleine volumes zijn die bijvoorbeeld elka maand worden geformatteerd. Maar anders krijg je dit soort taferelen. Ik hoop dat Microsoft snel de specificaties van het NTFS vrijgeeft of dat er bijvoorbeeld gebruik wordt gemaakt van iso9660 oid.

[ Voor 3% gewijzigd door LauPro op 02-11-2004 20:49 ]

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• vormstreber

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Topicstarter
LauPro schreef op 02 november 2004 @ 20:44:
Ik weet niet welk filesystem je hebt gebruikt? Mijn ervaring is dat FAT16 en FAT32 nogal gevoelig zijn voor te 'volle' schijven. Als je een zo'n fs helemaal vol zet krijg je zulke heftige fragmentatie op het laatst zodat er soms schijffouten optreden.

Hetzelfde heb ik gehad met een 'server' (lees een desktop die als server ingezet is) waar WinProxy op werkte. Daar werden _zoveel_ bestanden aangemaakt zodat dat fs (FAT32) zo intensief werd gebruikt waardoor het gewoon fout liep. Schijfcontrole had op een gegeven moment tienduizende 'beschadigde' bestanden gevonden. Echter met de schijf zelf was fysiek niets aan hand.

Dit is een van de redenen waarom ik het FAT* fs jaren geleden al aan de kant heb gezet. Het probleem is alleen dat veel implementaties met solid-state geheugen nu FAT16 of FAT32 gebruiken. Dat is geen ramp als het kleine volumes zijn die bijvoorbeeld elka maand worden geformatteerd. Maar anders krijg je dit soort taferelen. Ik hoog snel dat Microsoft de specificaties van het NTFS vrijgeeft of dat er bijvoorbeeld gebruik wordt gemaakt van iso9660 oid.
Het gaat hierbij dus om NTFS op de pc en FAT 16 of 32 op het schijfje. Maar kan de doorjouw omschreven problemen ook ontstaan door het plaatsen van bestanden van 3mb?

www.gijsbesselink.com

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ach ik zie zovaak mensen ijskoud iets wegdruken wat ze niet begrijpen
- en dan toch bij mij komen "omdat er iets mis is " duh ......

sorry but i think you are fucked ....
persoonlijk zou de resque dingen uit de faq wel proberen
tenzij de total file size van die mp3 gelijk is aan je usb stok dan zou ik haar gewoon even stijfvloeken . maar ja dat ben ik ....

Iperf

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een titel edit zodat het OS er in staat - voortaan even op letten als je uit de HK komt he ;)

[ Voor 4% gewijzigd door elevator op 03-11-2004 00:08 ]

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-04 16:47

Stoffel

Engineering the impossible

Dat zou mijn zusje ook zo voor elkaar krijgen, erover liegen dus. Je moet gewoon voet bij stuk houden, zeggen dat jij er meer verstand van hebt dan haar en dat je zeker weet dat wat ze zegt niet kan. Die mogelijkheid die hierboven nog gepost werd bestaat wel, maar is behoorlijk vergezocht. De kans dat die mp3's er dan foutloos op zouden staan is vrijwel nihil.

Ik hoop maar dat je een slimme tweaker bent en dat dat niet de enige plaats is waar je die bestanden had. If so, niet zeggen en een hele flinke "I owe you" van je zusje regelen :)

• vormstreber

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Topicstarter
_-SToFFeL-_ schreef op 03 november 2004 @ 00:00:
Dat zou mijn zusje ook zo voor elkaar krijgen, erover liegen dus. Je moet gewoon voet bij stuk houden, zeggen dat jij er meer verstand van hebt dan haar en dat je zeker weet dat wat ze zegt niet kan. Die mogelijkheid die hierboven nog gepost werd bestaat wel, maar is behoorlijk vergezocht. De kans dat die mp3's er dan foutloos op zouden staan is vrijwel nihil.

Ik hoop maar dat je een slimme tweaker bent en dat dat niet de enige plaats is waar je die bestanden had. If so, niet zeggen en een hele flinke "I owe you" van je zusje regelen :)
Uit ervaring weet ik dat bestanden zo weg kunnen zijn, dus heb ik eigenlijk alle belangrijke bestanden op 2 datadragers (hd of flash) staan en cruciaale bestanden zelfs op 3 (2x hd en 1 flash). In principe ben ik nu niets echt belangrijks kwijt, maar het feit dat ze er heel non-chalant erom doet, zo van: Wist ik veel, ik heb gewoon zitten slepen, verder niet naar gekeken waar ze nou wel stonden.

Maar ik wou gewoon weten ofdat er niet een mogelijkheid was dat ze daadwerkelijk zonder foutmelding te overschrijven waren. Ik neem aan dat ze er geen winproxy erop geinstalleerd heeft, om vervolgens een ernstig bezette webserver erop te laten draaien, dat duizenden beschadigde bestandjes aanmaakt, waardoor alle bestanden zonder problemen overschrijfbaar waren. En dat allemaal in 1 dag, door een msn/kazaa/solitaire gebruikster? :D

www.gijsbesselink.com

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:38

LauPro

Prof Mierenneuke®

Wat ik meer wilde aangeven is dat het FAT32-bestandsysteem niet echt betrouwbaar is. Als er eenmaal problemen zijn met de FAT dan loopt het soms dramatisch in de soep. Ik weet niet precies wat er is gebeurd; maar ga er in elk geval vanuit dat het een mogelijkheid is. Misschien dat je het kan reproduceren? Zet je 'disk' helemaal vol met allemaal kleine bestandjes en kijk wat er gebeurt.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Pagina: 1