Toon posts:

Win2k explorer vreet geheugen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem bij een cerclon 360mhz dat explorer elktijd minimaal 9 mb verbruikt waar door de computer nogal traag wordt.
Service pack 3 heb in ook op die computer geinstaleerd en win2k had ik vorige week geinstaleerd. Op me andere computer heb ik niet last van dit probleem.

Inet exploler gebruik ik niet, dus dat is niet het probleem.

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:46
9 mb? das toch niet zoveel? hoeveel heb je dan?

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

• NoReason
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-04 15:54
explorer.exe vreet voor de moment bij ik 29.952 kB ...

It's time to kick ass and chew bubble-gum, and I'm all out of gum.

• vormstreber
  • Laatst online: 25-04-2023

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Lijkt mij vrij standaard om eerlijk te zijn. Ik heb zelf explorer wel hogere mb's zien halen (soms tot 300+ mb).

www.gijsbesselink.com

• Dionysus007281
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04 09:37

Dionysus007281

Spank my monkey!

17 MB hier. Je mag dus nog niet klagen.

Dual Opteron 248 Nu met Asus X800XT PE @ X850XT PE Server.

• Chrissels
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-04-2022
Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 20:18:
Ik heb een probleem bij een cerclon 360mhz dat explorer elktijd minimaal 9 mb verbruikt waar door de computer nogal traag wordt.
Service pack 3 heb in ook op die computer geinstaleerd en win2k had ik vorige week geinstaleerd. Op me andere computer heb ik niet last van dit probleem.

Inet exploler gebruik ik niet, dus dat is niet het probleem.
Service Pack 3? Die is nogal oud, is aan te raden SP4 te installeren... en dan ook nog die lading Windows Updates.

Wat zijn de specs van beide computers? Hoeveel geheugen wordt er gebruikt (door explorer.exe en het totaal) als je net bent opgestart en er nog geen andere progjes draaien?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Eh, hoeveel geheugen zit er in die bak als ie al traag wordt van een 9MB proces?

Je weet dat 128MB RAM eik minimaal is, en liever meer?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Win2k op een Celeron 360Mhz klinkt sowieso als vragen om problemen. Ik kwam op mijn oude 450Mhz-er al amper vooruit met Win2k. :P
Misschien had je beter NT4 kunnen installen, want 9MB is gewoon een zeer respectabel geheugengebruik voor het explorer proces.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment zit er in dat systeem maar 64mb omdat sdram moelijk verkrijgbaar is. Maar het gekke vind ik dat ik op deze computer (512mb DDR) exploler maar 3mb gebruikt.
Aqwa software draait op die computer met 64mb veel minder, ik vind het maar vreemd.
SP4 wil ik wel proberen, maar ik ga niet alle die update0s instaleren, dan krijg je juist last van nog meer bugs en het wordt allemaal trager op :-( .

Office 2003 Utilbord en Opera draait er perfect op, maar is er geen manier om anders zonder explorer te draaien ?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2004 20:50 ]

• Chrissels
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-04-2022
NMe84 schreef op 02 november 2004 @ 20:46:
Win2k op een Celeron 360Mhz klinkt sowieso als vragen om problemen. Ik kwam op mijn oude 450Mhz-er al amper vooruit met Win2k. :P
Misschien had je beter NT4 kunnen installen, want 9MB is gewoon een zeer respectabel geheugengebruik voor het explorer proces.
Welnee, ik heb jaren W2K op een PII 350Mhz gedraaid met 128MB geheugen... werkte prima!
Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 20:49:
Op dit moment zit er in dat systeem maar 64mb omdat sdram moelijk verkrijgbaar is. Maar het gekke vind ik dat ik op deze computer (512mb DDR) exploler maar 3mb gebruikt.
Aqwa software draait op die computer met 64mb veel minder, ik vind het maar vreemd.
64MB is wel heel erg weinig.
SP4 wil ik wel proberen, maar ik ga niet alle die update0s instaleren, dan krijg je juist last van nog meer bugs en het wordt allemaal trager op :-( .
SP4 fixed juist een hele lading bugs.
Office 2003 Utilbord en Opera draait er perfect op, maar is er geen manier om anders zonder explorer te draaien ?
Explorer is voor Windows een vereiste, alles maakt er gebruik van (zelfs het bureaublad is een aangepaste weergave van explorer.) Zijn er geen andere processen of services die je uit kunt schakelen?

[ Voor 52% gewijzigd door Chrissels op 02-11-2004 20:55 ]

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

updates zijn er naar mijn weten om bugs te verhelpen 8)7

• vormstreber
  • Laatst online: 25-04-2023

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Ik denk haast dat je beter af bent met W98SE of iets dergelijks. WIN2k erop draaien is gewoon te zwaar voor 64mb.

www.gijsbesselink.com

Pagina: 1