K8V SE crasht met Cool'n'Quiet en ACPI 2.0 ingeschakeld

Pagina: 1
Acties:

• klaasvs31
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-07 07:54
Ik heb een asus k8v se deluxe moederbord en een amd 64 3000+ processor (met boxed cooler). Ik heb de laatste bios (1004) en de laatste driver voor de processor (1.1.0.14).

Ik wil cool 'n' quiet inschakelen, maar als ik deze inschakel samen met de acpi 2.0 in m'n bios, crashed windows tijdens het opstarten (blauw scherm) en start deze opnieuw op... Als ik cool 'n' quiet en acpi 2.0 disable in mijn bios start de computer wel gewoon goed op.

Ik wil cool 'n' quiet gewoon gebruiken maar krijg hem niet aan de praat. Weet iemand hier misschien een oplossing voor. Heb de search functie al gebruikt maar kan hier niks over vinden. Ook op de asus en amd site kan ik hier geen informatie over vinden.

(ps. ik heb een (1) double sided pc3200 512mb ram dimm)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel verduidelijkt.

• Nilco
  • Laatst online: 21:22
Stond ACPI wel aan in je bios toen je windows instaleerde?

• klaasvs31
Nee, die stond gewoon op de default setting, uit dus, naar mijn weten. Geeft dat een probleem dan?

Verwijderd

dat wordt dan ff windows opnieuw installeren, voor ACPI heb je namelijk een andere HAL nodig...

Verwijderd

Ik heb ook een probleempje met Asus' Cool 'n' Quiet. Als ik dat wil gebruiken krijg ik de hele tijd schermpjes met daarop: ';' is not a valid integer value. Ik begrijp niet wat ze daarmee zeggen....

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-05 21:35
Idd ik krijg precies hetzelfde.

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

• Nilco
@IceFreak + Trivian : Gan naar taalinstellingen en verander het decimaalteken van , (komma) in een . (punt)

Verwijderd

Waar staat dat? Ik kan hem niet vinden

• Nilco
Cofiguratie - landinstellingen - aanpassen

Verwijderd

Thx, hij doet het! :)

• Nilco
You're welcome ;)

• klaasvs31
Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 07:12:
dat wordt dan ff windows opnieuw installeren, voor ACPI heb je namelijk een andere HAL nodig...
Ik heb het net windows opnieuw geinstalleerd, nu met acpi 2.0 enabled in mijn bios, maar windows blijft crashen tijdens het opstarten.

Hij crashed trouwens alleen als ik de "cool 'n' quiet" functie enable in mijn bios...
Hij start wel gewoon normaal op met acpi 2.0 aan (in mijn bios) en cool n' quiet disabled in mijn bios.

• Nilco
Heb je ook energiebeheer op minimaal gezet?

• klaasvs31
MEGATRON schreef op 03 november 2004 @ 15:46:
Heb je ook energiebeheer op minimaal gezet?
Ja, die staat op minimaal, het probleem is dat windows niet opstart met C 'n' Q enabled in mijn bios, en volgens mij is het energiebeheer dan nog niet eens geladen.
En trouwens als je die niet op minimaal hebt staan hoort je computer wel gewoon op te starten maar maakt hij dan gewoon geen gebruik van de cool 'n' quiet functie, dus werkt je computer net alsof je cool 'n' quiet uit hebt staan in je bios.

Heeft er iemand misschien andere oplossingen???

• Nilco
J hebt toch niet handmatig je multipl. en FSB vastgezet in je bios?

• klaasvs31
MEGATRON schreef op 03 november 2004 @ 18:35:
J hebt toch niet handmatig je multipl. en FSB vastgezet in je bios?
Nee, die staan gewoon nog op de default settings, heb ik nooit aangezeten.

Nou kwam ik er net achte dat de fatal crash veroorzaakt wordt door mijn Nvidia driver. Heeft mijn videokaart iets met de Cool 'n' Quiet functie te maken dan?
Ik gebruik nog steeds mijn oude videokaart in mijn nieuwe systeem (Nvidia Riva TNT2 64) (Shame on me, I know), welke ik nog steeds moet upgraden.

Zou dit er wat mee te maken kunnen hebben dan?

• klaasvs31
Ik gebruik wel de nieuwste Nvidia drivers.

• Nilco
Kan je niet van iemand een videokaart lenen? Als je dan wel met CnQ kan opstarten en geen vastlopers meer krijgt weet je dat het aan je videokaart ligt.

• klaasvs31
Ja dat is wel even het proberen waard, moet alleen even iemand vinden die zijn videokaart zou willen uitlenen.

Wel vreemd trouwens als het daaraan zou liggen..

• Nilco
klaasvs31 schreef op 04 november 2004 @ 00:23:
Ja dat is wel even het proberen waard, moet alleen even iemand vinden die zijn videokaart zou willen uitlenen.

Wel vreemd trouwens als het daaraan zou liggen..
Ut zijn en blijven computers. Er hoeft maar iets dwars te liggen (videokaart bv) en het hele zooitje hangt.

• Nilco
Gebruik je wel de boxedcooler? Want in je handleiding staat dat Cnq uitsluitend werkt met boxedcooler. (hoofdstuk 5, blz 34)

Verwijderd

CnQ werkt ook met een andere cooler hoor.... bij mij is de boxed cooler vervangen door een heat-pipe (anders past het niet zo lekker in een barebone) en het werkt nog steeds

• klaasvs31
MEGATRON schreef op 04 november 2004 @ 00:41:
Gebruik je wel de boxedcooler? Want in je handleiding staat dat Cnq uitsluitend werkt met boxedcooler. (hoofdstuk 5, blz 34)
Ja, ik gebruik gewoon de boxed cooler van AMD.

• klaasvs31
Ik ga morgen een Geforce 6800 LE halen, dan laat ik wel even weten of het cool 'n' quiet probleem verholpen is.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Het MONITORING programma Cool&Quiet is absoluut NIET van belang voor de werking van de FUNCTIE. Als je wilt weten of de FUNCTIE werkt kun je even zo vrolijk Motherboard Monitor downloaden en de snelheid van de CPU als tooltip weer laten geven.

ARME AOW’er

• klaasvs31
Guardian Angel schreef op 04 november 2004 @ 22:40:
Het MONITORING programma Cool&Quiet is absoluut NIET van belang voor de werking van de FUNCTIE. Als je wilt weten of de FUNCTIE werkt kun je even zo vrolijk Motherboard Monitor downloaden en de snelheid van de CPU als tooltip weer laten geven.
Het programma cool 'n' quiet is niet het probleem, die doet het wel.
Het probleem doet zich voor wanneer ik de cool 'n' quiet functie enable op mijn moederbord. Dan loopt de computer vast tijdens het opstarten.

Ik neem aan dat als ik de functie wil checken met Motherboard Monitor of iets dergelijks, wel eerst de functie moet enable'n op mijn moederbord, toch??

• wildow
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-11-2025
In de meeste nieuwe moederborden willen de oudere videokaarten niet meer draaien! Heeft iets met voltage te maken geloof ik!

Moet dat niet minimaal AGP 4x zijn?

Netheid is voor de dommen........ een genie beheerst de chaos

• klaasvs31
Beetje late reactie, maar ik heb inmiddels al een tijdje een nieuwe videokaart (xfx 6800le), en het probleem blijft nog steeds bestaan. Ligt dus niet aan mijn videokaart....
Heeft iemand anders misschien hetzelfde probleem, of misschien een oplossing???
Pagina: 1