Toon posts:

poort mapping van smc7804WBRA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het hele verhaal van poort mapping doorgelezen en gekeken op www.portforwarding.com, laat mijn router er nou niet bij staan :( . Ik wil eigelijk toch wel heel graag weten hoe ik dat moet instellen, want het gebruik van ABC (torrent client) gaat niet helemaal te gek (gemiddelde download van 0,6 kb/s).
Zou iemand mij kunnen zeggen hoe ik dat moet instellen??

Verwijderd

Voor hardware routers moet je meestal zoeken naar de term Virtual server in de handleiding.
Vind je die niet kan je ook zoeken naar portmapping, port address translation (PAT) en portforwarding.
Doe dat even, volgens mij is dat bij SMC gewoon Virtual Server.

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-05 14:54
Ik gebruik hier een SMC 7404BRA en precies zoals JSS vermelde, kan je portmappings plaatsen in virtual server. Bij SMC modems / routers staat hij onder NAT.

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Verwijderd

Topicstarter
bedank, ik zal het eens proberen

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het geprobeert maar ik snap er niet echt veel van :? . Op dit forum staat wat ik moet invullen: http://sourceforge.net/fo...d=1160091&forum_id=303226 , ik zou alleen echt niet weten waar, ik heb de opties:

LAN IP Address
Protocol Type
LAN Port
Public Port

die moeten allemaal ingevult worden, maar wat moet ik bij wat invullen?

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-05 14:54
Bij mijn modem / router staan iets andere benamingen.
Maar dit is hoe het er vollgens mij ingevuld moet worden.

*LAN IP Address = je interne ip adres van de pc die je gebruikt.
Weet je niet wat je ip is, voer dan ipconfig uit.

*Protocol Type = Het protocol waarvoor de poort moet worden open gezet. Zet dit op TCP.

*Lan Port = de poort die moet worden open gezet.
Gebruik hiervoor juist niet 6881- 6999 deze worden door veel ISP gelimiteerd en zodoende zal je nooit je maximale snelheid behalen. Kies liever een range tussen 49160 tot 65530. Let daarbij op dat als je een range van 2 poorten openzet je dus ook maar 2 torrents tegelijkertijd kan downloaden. Zet je een range van 5 poorten open dan kan je dus 5 torrents teglijkertijd downloaden.

*Public Port = Moet gelijk staan aan Lan Port.

Ter indicatie een screen van hoe het eruit moet komen te zien.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/sunturion/images/settings.jpg

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Pagina: 1