Toon posts:

Alternatieven voor MS Project

Pagina: 1
Acties:
  • 297 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel aan de planning van m'n afstudeerproject toe en ik vroeg me af of er alternatieven voor MS project bestaan. Via google heb ik al wat gezocht, maar kon er niks over vinden.

Zijn er uberhaupt open source alternatieven voor te krijgen? Het is namelijk niet zo'n verschrikkelijk complex programma en om het nou duur aan te schaffen voor deze ene keer dat ik 't gebruik...

Met welke programma's naast MS Project regelen jullie zoiets normaalgesproken?

bij voorbaat dank! :)

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
misschien heb je hier iets aan?
Gewoon kijken naar popularity en uitproberen

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je!

Er zitten alleen wel erg veel linux applicaties bij en dat heb ik niet geinstalleerd staan. De platform onafhankelijke applicatie in php bovenaan lijkt me wel wat, alleen dit is een beta en lijkt nog niet bruikbaar zo te zien (ff geinstalleerd).

deze ervaren n00b gebruikt Windows XP ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2004 20:25 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Niku en Primavera zijn 2 grote spelers in de projectplanningssoftware. Ik ken eigenlijk zelf geen gratis (bruikbare) alternatieven.

Hier is nog meer te vinden: http://projectplanning.st...ctplanning/index.php?nr=1

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga denk ik wel iets in ehm... Excel maken :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2004 20:58 ]

Verwijderd

Geen, ik ben ze iig nog niet tegengekomen met de mogelijkheden van Ms Project.

Verwijderd

Een geniaal programma, wel een linux programma trouwens is mrProject. De huidige versie heeft geloof ik een andere naam gekregen. Maar dit is echt ideaal, en gratis overigens 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2004 21:07 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 21:04:
Een geniaal programma, wel een linux programma trouwens is mrProject. De huidige versie heeft geloof ik een andere naam gekregen. Maar dit is echt ideaal, en gratis overigens 8)
hehe, mrProject klinkt wel lekker fout. Een goede zet die naamsverandering.

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Zoals je zelf als zegt, je kan mijns inziens voor jouw doel het beste met Excel gaan werken en niet zoveel geld in MS Project steken...

Als ik snel en simpel een planning moet maken, doe ik dat meestal eventjes in Excel...

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-08 21:12

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Kun je via school niet goedkoop aan Microsoft Project komen? Ik heb 'm via surfspot :)

En verder, als het alleen voor je afstudeerproject gaat maak het dan gewoon in Excel :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het inmiddels in Excel gedaan, met de lettergrootte op 6 pastte het ook nog mooi op 1 pagina allemaal :)

zit net ff wat meer werk in, maar het kan er mee door...
Pagina: 1