Ik zat te zoeken op internet voor een nieuw cameratje en na een paar nachten de revieuws gelezen te hebben wist ik dat ik de A95 moest hebben.
Wat opviel toen ik in de etalage stond te kijken was dat de lensopening van de A95 wel erg klein was.
Ik vroeg de verkoper hoe dat zat maar een duidelijk antwoord kon ie niet geven.
Hij vroeg me of ik grotere foto's ging maken dan A4.
Ik dacht eigenlijk niet.
De A75 zag er ook dunner uit.
Heb ik dat draaiende display van die A95 wel nodig?
Eigenlijk niet want als je een foto over de mensen heen wil maken zie toch nog genoeg of je goed richt, en de AUTO functie doet de rest.
De prijs was ook nog stukken goedkoper.
Pixelafstand op CCD groter dan A85 (minder ruis)
Mijn favoriete resolutie (1024*768) alleen op de A75.
Veel minder redeye (volgens DCRP reviews) met de A75 en A85.
Ik moest nog even een shaggie roken voor ik de A75 i.p.v. A95 ter harte nam!
Eenmaal thuisgekomen las ik tot mijn genoegen in de gebruiksaanwijzing dat alleen de A75 VGA filmpjes maakte van 15 frames per seconde (i.p.v. de stuk blokkiger 10 frames/s van de A95 of A85)
WOOHOO!!!
Ik vraag me nog allen af wat nu het verschil is met de normale 1600*1200 (4:3) en de briefkaart 1600*1200 (3:2) modus; beiden zijn toch 4:3 resoluties?
Wat opviel toen ik in de etalage stond te kijken was dat de lensopening van de A95 wel erg klein was.
Ik vroeg de verkoper hoe dat zat maar een duidelijk antwoord kon ie niet geven.
Hij vroeg me of ik grotere foto's ging maken dan A4.
Ik dacht eigenlijk niet.
De A75 zag er ook dunner uit.
Heb ik dat draaiende display van die A95 wel nodig?
Eigenlijk niet want als je een foto over de mensen heen wil maken zie toch nog genoeg of je goed richt, en de AUTO functie doet de rest.
De prijs was ook nog stukken goedkoper.
Pixelafstand op CCD groter dan A85 (minder ruis)
Mijn favoriete resolutie (1024*768) alleen op de A75.
Veel minder redeye (volgens DCRP reviews) met de A75 en A85.
Ik moest nog even een shaggie roken voor ik de A75 i.p.v. A95 ter harte nam!
Eenmaal thuisgekomen las ik tot mijn genoegen in de gebruiksaanwijzing dat alleen de A75 VGA filmpjes maakte van 15 frames per seconde (i.p.v. de stuk blokkiger 10 frames/s van de A95 of A85)
Ik vraag me nog allen af wat nu het verschil is met de normale 1600*1200 (4:3) en de briefkaart 1600*1200 (3:2) modus; beiden zijn toch 4:3 resoluties?
Win10 Pro x64, I7-3770, Z77A-GD65, 16GB G.Skill, SSD 850-256, GTX970