[XP + SP2] Netwerkverbinding werkt niet meer na install SP2

Pagina: 1
Acties:

• DarkSilence
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

DarkSilence

W3designer.nl

Topicstarter
Ik heb op een computer met windows XP, SP2 geinstalleerd. Na de installatie hiervan werkt de netwerk verbinding niet meer. Heb al gezogd op Google en GoT maar kon geen oplossing vinden voor mijn probleem

Wat heb ik gedaan?
firewall uitgeschakeld (windows + norton internet security 2005)
pingen naar 127.0.0.1 (doet het)
pingen naar 192.168.1.100 (ip adres van de machine, doet het ook)
pingen naar andere apparaten in mijn netwerk doet het niet zoals mijn router en andere pc's.
IE werkt ook niet.

Als ik SP2 er af gooi dan doet hij wel weer maar dat is geen oplossing! Mijn computer moet wel goed beveiligd bljjven. Ik heb een Realtek RTL8139 netwerkkaart(default drivers van XP). Hebben meerde mensen dit probleem? Of hebben jullie sugesties hoe ik dit probleem aan kan pakken? Alvast bedankt! _/-\o_

W3designer.nl

Verwijderd

probeer eens dit tooltje winsockxpfix

• DarkSilence

DarkSilence

W3designer.nl

Topicstarter
Dit tooltje werkt ook niet! :( Tool uitgevoerd pc opnieuw op gestart nog steeds geen netwerk verbinding mogelijk. dit is een nieuwe windows XP installatie. Ik had het daarvoor ook met dezelfde machine dacht misschien dat een nieuwe installatie helpt

W3designer.nl

• DarkSilence

DarkSilence

W3designer.nl

Topicstarter
Die winsock fix werkte dus ook niet heeft iemand anders nog ideeën waar het aan kan liggen?
Ideeën zijn héél erg welkom! Alvast bedankt

W3designer.nl

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
DarkSilence schreef op 03 november 2004 @ 18:08:
Die winsock fix werkte dus ook niet heeft iemand anders nog ideeën waar het aan kan liggen?
Ideeën zijn héél erg welkom! Alvast bedankt
Ik heb eens gehad dat de McAfee Firewall dwars lag, uitgeschakeld of niet. Probeer je norton (firewall?) eens te uninstallen?
En bekijk dit eens of er iets tussen zit?

En anders 1 van deze:
http://support.microsoft.com/?kbid=811259
http://support.microsoft.com/?kbid=817571

En anders bekijk deze tool eens, die geeft wat meer weer...Er staan op die pagina nog meer links naar andere tools overigens :Y)

[ Voor 42% gewijzigd door RobIII op 03-11-2004 18:17 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2025

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Ik heb ook gemerkt dat de mensen met dit probleem vaak norton antivirus op hun systeem hadden.

Wat het kan zijn weet ik niet, maar probeer het ff zonder norton.

• DarkSilence

DarkSilence

W3designer.nl

Topicstarter
RobIII schreef op 03 november 2004 @ 18:09:
[...]
Ik heb eens gehad dat de McAfee Firewall dwars lag, uitgeschakeld of niet. Probeer je norton (firewall?) eens te uninstallen?
Ik heb norton er afgehaald maakt geen zier uit alles lijkt wel te werken ip krijgt ik krijg geen errors om de oren alleen als ik ping of wil surfen doet hij niks krijg alleen time outs te zien. Ik zou die linken nog even goed geen bestuderen. Misschien als xp er opnieuw opzet en gelijk sp2 er op installeer dat dat helpt.

W3designer.nl

• DarkSilence

DarkSilence

W3designer.nl

Topicstarter
Schone installatie en dan sp2 geinstalleerd weer geen netwerk meer

W3designer.nl

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wat geeft een ipconfig (of ipconfig /all) nu?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1