HP Deskjet 610c weigert te printen

Pagina: 1
Acties:

• XTWarrior
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Kennissen van mij kwamen naar mij toe omdat hun printer niet werkte. Een HPDJ610c.
Ik van alles wat meegenomen en ernaartoe gegaan.

Eerst bleek dat de printerkabel (LPT) niet aanwezig was. Dus terug naar huis voor zo'n kabel en die aangesloten. Maar toen deed het beestje nog niets!
Of tenminste: Niet veel...

Bij printtaken verdwijnt het printericoontje in no time uit de systray.
Het papier wordt ondertussen opgepakt en de cartridges bewegen naar de uiterst linkse positie.. Vervolgens gaat het oranje lampje ('papier'-lampje) te knipperen en gebeurd er verder niets. De cartridges blijven stil staan en het papier zit nog net niet zo dat het bedrukt kan worden.

Als ik de klep open doe, dan komt het cartridgeblok ter controle naar voren. Ze staan dan zo dat er duidelijk wordt dat die in ieder geval vol zitten. Als de klep dan wordt dichtgedaan blijven de cartridges staan en gaat het oranje lampje weer knipperen.

Voor alle duidelijkheid. Het gaat hier om een pentium III systeem met MSWinME.
De drivers komen regelrecht van de cd vandaan (er na de problemen nieuw opgezet), dus daar zou het ook niet aan moeten liggen lijkt me.

• Ganja-Cape
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Heb de zelfde printer en het knipperende lichtje betekent geen papier en/of geen inkt dacht ik :)

edit:
oeps ik heb de 710c, heb hem volgens mij wel gehad. :X

[ Voor 27% gewijzigd door Ganja-Cape op 02-11-2004 19:18 ]

• Magure
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-02 12:00

Magure

Bla....

Mhmm, niet lullig bedoeld ofzo, maar dat ding is bijna van voor de oorlog, niet eens tijd voor een nieuwe 8)7

Maar goed, zijn de inkt-patronen nog goed?? Want als het lampje knipperd is er waarschijnlijk iets mis met de inktcartidge. Loopt het papier er wel goed door als je op het papierdoorvoer knopje druk?? En als het lampje niet meer knipperd, kan je een test pagina afdrukken (zonder pc!!) als je het papierdoorvoerknopje een aantal seconden vast houd.

[ Voor 62% gewijzigd door Magure op 02-11-2004 19:16 ]

Verwijderd

Ik ken de printer en het is een redelijk oud type ja. De lampjes waren voor de papierlade en de inktvoorraad ja ;)

offtopic:
Waarom koop je geen nieuwe printer voor 40euro :X

• XTWarrior
Magure schreef op 02 november 2004 @ 19:14:
Mhmm, niet lullig bedoeld ofzo, maar dat ding is bijna van voor de oorlog, niet eens tijd voor een nieuwe 8)7

Maar goed, zijn de inkt-patronen nog goed?? Want als het lampje knipperd is er waarschijnlijk iets mis met de inktcartidge. Loopt het papier er wel goed door als je op het papierdoorvoer knopje druk?? En als het lampje niet meer knipperd, kan je een test pagina afdrukken (zonder pc!!) als je het papierdoorvoerknopje een aantal seconden vast houd.
Daar ga ik natuurlijk niet over ;)
Zover ik kon zien (zakdoek tegen inktpatroon) zitten ze nog vol en lopen ze door (iig de zwarte, van die andere ben ik nog niet zeker).
Als het papier eenmaal is ingevoerd en ik op het papierdoorvoerknopje druk, gebeurt er helemaal niets.

Die testpagina... Kan dat dan dus als alleen het groene lampje brand?
En moet hij dan helemaal losgekoppeld zijn van de pc of niet?

Iig, een testpagina via het 'printer'-configuratiescherm van Windows wilde er ook niet doorheen komen...

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kaak de contacten van de cartridge/printer ook eens even schoun

Iperf

• XTWarrior
De contacten waren al schoongemaakt... Dat had ik al gezegd.
Maar hoe zit het met die testpagina, moet ie dan helemaal losgekoppeld zijn van de pc?

Verwijderd

XTWarrior schreef op 09 november 2004 @ 18:15:
Maar hoe zit het met die testpagina, moet ie dan helemaal losgekoppeld zijn van de pc?
Nee, moet je gewoon laten zitten aan de pc ;) . Koop een nieuwe man B)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

XTWarrior schreef op 09 november 2004 @ 18:15:
het maakt normaal niet uit of je de kabel er wel of niet in hebt.
Maar ja als die printer denkt dat ie de cartridge niet ziet dan print ie ook niet

ik heb hier ook zo'n ding (710c) waar als je eenmaal de cartridge hebt verwijderd je hem 20* moet terugstoppen. maar zolang je er dan niet aankomt werkt het gewoon.

Iperf

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
Testpagina doen idd, werkt dat niet, dan zou ik geeneens moeite doen en dat ding wegmikken.

Mocht dat wel goed gaan, check dan even je biossettings: Ik geloof dat die deskjets bi-directioneel zijn, dus als je bios op SPP staat werkt dat niet. ECP/EPP zou moeten werken.

• XTWarrior
Goed... Ik ga zo weer langs en even uitproberen wat er is getypt hier.

Maar even 1 ding.
Waarom geeft iedereen toch reacties als deze:
Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 18:34:
[...]
Nee, moet je gewoon laten zitten aan de pc ;) . Koop een nieuwe man B)
Ten eerste is het de printer van een ander. Ten tweede kan je niet in andermans portemonnee kijken.
Zelf zou ik niet aarzelen om een nieuwe te kopen (had ik allang gedaan), maar deze mensen hebben het al niet echt breed.
Ook al is de opmerking komisch bedoelt, denk daar voortaan ff aan.

In ieder geval: bedankt voor jullie info.

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-02 16:07

Dentheman

Zie signature

Cartriges indien op: 2x€20=€40, voor dat geld heb je een nieuwe betere printer.

zeg ik met m'n hp 694 :X

Zie ondertitel

Pagina: 1