1 machine instellen als DC, DNS én router?

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

Topicstarter
Ik heb hier een machine staan waar momenteel Windows 2000 Server en 2 clients. Het servertje zorgt er dus voor dat beide clients kunnen surfen. Er steken dus 2 NIC's in, eentje waar men Telenet lijn binnenkomt en een die aan een switch hangt waar de clients op hun beurt aan verbonden zijn.
Is het mogelijk (zonder conflicten en zo) om van deze machine een domain controller te maken? Of kan ik best een routertje kopen of een apart pc'tje instellen als router, want een domeincontroller moet natuurijk een vast IP hebben en met die 2 NIC's zou ik niet weten hoe ik dat moet oplossen. (Ik ben student pc-technieker en moet thuis een DC hebben zodat ik wat kan oefenen.)

Verwijderd

kan, installeer hem als DC, en configureer dan de DNS en RRAS services

Verwijderd

moet idd kunne, ik heb het zo een tijdje gedraaid, trouwnes mijn domain controller had zelfs tijdje flexibele ip, weet niet hoe ik het heb gedaan, maar het werkte, als je een dhcp server hebt (dat ding dat ip adressen uitdeelt) insteld, en je stelt op een pc iets zelf in als ip adres, vult een dhcp server het onbrekende alleeen aan, dus gateway en dat soort dingen.

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

Topicstarter
Zou iemand me dan ff kunnen helpen met de dns server instellingen, of kan ik dat gerust aan windows overlaten zodra ik dcpromo uitvoer?

Verwijderd

Koop een boek of pak http://www.microsoft.com/...ctory/deploy/default.mspx erbij en leer er zelf mee werken.

In deze vorm heeft je topic niets met Professional Networking & Servers te maken. Lees daarover ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) en sys:/tweakers/net/PNS/readme.txt.

Dit topic is gesloten.